نکته بسیار مهم در این ماجرا ، اعضای هیات حل اختلاف هستند که همگی یا واضع قانون هستند و یا مجری و ناظر بر قانون که نهایتا رای به کنار گذاشتن قانون و تایید مصلحت دادند .
کد خبر: ۱۰۰۰۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴ 09 October 2021

در خبرها آمده بود که شهرداران مُنتخب اعضای شوراهای ششم شهرهای چُرام، دوگنبدان، لنده، لیکک، قلعه رئیسی، سی سخت، پاتاوه و دیشموک براساس قانون صلاحیت های لازم برای بدست گرفتن شهرداری این شهرها را نداشتند ! و در ادامه با اصرار شوراهای این شهرها ، شهرداران رد صلاحیت شده دوباره انتخاب شدند تا وضعیت نهایی به هیات حل اختلاف استان سپرده شود .
بنابر گزارش های رسیده به تابناک کهگیلویه  وبویراحمد ، طی جلسه ای که شب گذشته با حضور اعضای این هیات برگزار شد ، رای به تایید صلاحیت این هشت شهردار داده شد تا عملا وضعیت اجرای قانون در سایه مصلحت قرار گیرد .
نکته بسیار مهم در این ماجرا ، اعضای هیات حل اختلاف هستند که همگی یا واضع قانون هستند و یا مجری و ناظر بر قانون که نهایتا رای به کنار گذاشتن قانون و تایید مصلحت دادند .
نکته مهم دیگر مربوط به بندهای عامل رد صلاحیت شهرداران بود که یکی تجربه و سابقه مدیریت و دیگری مدرک نامرتبط برای تصدی این پست است که از طرف اعضای هیات حل اختلاف در خصوص این مهم چشم پوشی شد .
و اما یکی از نگرنی ها مربوط به تبعات این تصمیم است چرا که ترس از ناکارآمدی این شهرداران به دلیل نداشتن تجربه و علم کافی و افزودن مشکلاتی بر مشکلات متعدد شهرداری های استان وجود دارد .
متاسفانه بسیاری از شهرداری های استان با مشکلات عدیده مالی دست و پنجه نرم می کنند و یکی از عوامل ایجاد چنین وضعیتی ، انتخاب شهرداران ناکارآمد و غیر تخصصی است که بیم آن می رود موجب بروز مشکلات متعدد خصوصا برای کارگران شهرداری ها و اعتراضات و هزینه سازی برای حاکمیت و نظام گردد .
اگر به وضعیت شهرداری های استان نگاهی اجمالی بیاندازیم ، می بینیم که برخی با عدم پرداخت های طولانی چند ماهه حقوق کارگران خود مواجه هستند که بسیاری از صاحبنظران بر این عقیده اند ، عامل این مشکلات وجود شهرداران ناکارآمد و متخلف است .
دومین اشتباه دو نماینده مجلس؟!
یکی دیگر از نکات مهم در تعیین وضعیت 8 شهردار رد صلاحیت شده ، نقش دو نماینده استان در رای به تایید آن ها است نکته ای که حداقل برای این دو نماینده عضو هیات حل اختلاف استان بسیار مهم و با معناست !
دو نماینده استان که عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراها هستند ، در این انتخابات یک بار مداخله مصلحت اندیشانه داشته اند و هنوز تبعات این مداخله دامن استان را گرفته و مشخص نیست سرانجام آن چه خواهد شد .
در زمان طی شدن فرایند انتخابات ، پس از رد صلاحیت برخی از داوطلبین ، هیات نظارت که دو نماینده استان در مجلس عضو آن هستند ، رای به تایید صلاحیت آن ها دادند که گویا این اقدام غیرقانونی بوده و اکنون مشکلات پیچیده ای ایجاد شده است و مشخص نیست سرانجام آن چه خواهد شد ! حال برخی بر این عقیده هستند که دو نماینده استان رای به تایید مصلحتی شهرداران رد صلاحیت شده ، اشتباه مجدد آن هاست و احتمالا باید منتظر تبعات این تصمیم آن ها در آینده ای نزدیک بود .
به هر جهت یک سال آینده مشخص می شود که رای به مصلحت در انتخاب شهرداران ، مشکل آفرین خواهد بود یانه ؟!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
هر چه بگندد نمکش می‌زنند وای به روزی که بگندد نمک
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
پس اگه صلاحت نداشتن و دوبار رد صلاحیت شدند چرا اقای روشنفکر پارتی بازی میکنه بله این بهش میگن قانون جمهوری اسلامی ایران فقط پارتی بازی چه کاری انجام دادیه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار