استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص جلسه هیات حل اختلاف در خصوص تعیین وضعیت شهرداری های ۸ شهر و همچنین وضعیت شوراهای تایید صلاحیت نشده توضیح داد.
کد خبر: ۱۰۰۰۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴ 10 October 2021

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص جلسه هیات حل اختلاف در خصوص تعیین وضعیت شهرداری های ۸ شهر و همچنین وضعیت شوراهای تایید صلاحیت نشده توضیح داد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد علی احمد زاده در نشست با خبرنگاران گفت : جلسه هیات حل اختلاف برای تعیین وضعیت شهرداران رد صلاحیت شده با حضور رئیس دادگستری ، مجموعه ای از استانداری ، دو نماینده استان در مجلس و استاندار برگزار شد و نظر به تایید آن ها گرفته شد.
احمد زاده افزود : با گذشت مدت زیادی از تشکیل شوراها ، هنوز شهرهای کوچک ما بلاتکلیف بودند و پس از رد صلاحیت شهرداران منتخب به دلایلی ، مجددا شورا ها بر گزینه خود اصرار کردند .
وی گفت : ما تحقیقاتی انجام دادیم و گفتند که این افراد توانایی کار را دارند ضمن اینکه دیدیم تهران با آن بزرگی از قانون عدول کردند گفتیم ما هم فعلا برای عبور از این شرایط از قانون عدول کنیم .
احمدزاده با اشاره به بحث های زیادی که در هیات حل اختلاف صورت گرفت ، افزود : نهایتا اینگونه مطرح شد که با رد صلاحیت ، باز هم این شوراها افرادی انتخاب کنند که تایید نشوند و مشکلات باز هم بوجود آید در حالی که ما هنوز در موضوع گچساران و یاسوج با مشکلاتی مواجه هستیم .
استاندار ادامه داد : مجموعه استانداری بر این عقیده بودند که اصرار بر رد صلاحیت قانونی باشد اما برخی دیگر گفتند که فرایند طولانی می شود و مشکلات کارگران و پرداخت نشدن حقوق آن ها و اعتراضات رخ می دهد پس اجازه دهیم شوراهای جدید نیروی مورد نظر خود را انتخاب کنند و مشغول به کار شوند .
احمدزاده گفت : فعلا تصمیم بر این شد که اجازه به شهرداران منتخب داده شود تا کار را آغاز کنند و اگر بعدا دیدیم موفق نبودند دوباره از شوراها بخواهیم که تغییر دهند و شوراها هم به تاکیدات ما برسند و اینقدر اصرار بر ماندن شهردار نکنند.
استاندار ادامه داد : شهادت می دهم که نمایندگان اعلام کردند که فلان شهردار به من رای نداده است اما باید شهر را از بلاتکلیفی رها کنیم که به همین دلیل هم رای مثبت دادند.
احمدزاده گفت : نهایتا تصمیم جمعی بر این شد که شهرداران شهرهای کوچک ما مثل چرام وبرخی شهرهای دیگر فعالیت خود را آغاز کنند البته برخی شهرها مانند لنده هم که بر مصوبه قبلی خود اصرار نداشتند و مشکلی نبود مگر اینکه دوباره بر انتخاب قبلی خود اصرار کنند.
تعیین وضعیت دو عضو شورای شهر یاسوج
احمدزاده بیان کرد : خوشبختانه از قرار معلوم حکم دیوان عدالت اداری برای دو عضو منتخب شورای شهر یاسوج امروز صادر شده است .
احمدزاده گفت ؛ در صورتیکه به رای صادر شده برای دو منتخب شورای شهر یاسوج ، هیات نظارت بر انتخابات کشور اعتراض نکند شورا با منتخبین اعلام شده آغاز بکار خواهد کرد .
وی ادامه داد: هیات نظارت بر انتخابات ده روز وقت دارد به رای صادر شده اعتراض کند اگر طی این ده روز اعتراضی نشود شورا شروع بکار خواهد کرد اما اگر اعتراض صورت گیرد روند قانونی دنبال خواهد شد و دو عضو علی البدل جایگزین خواهد شد .

فیلم / توضیحات کامل استاندار

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
عجب قانونی شده مگه استان کهگلویه وبویر احمد جز کشور ایران بابا جمع کنید با این رشوه خواری استان به گند کشوندید واقعا عجب استانداری تعیین کردن که همه دستشون تو یک کاسه باشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار