رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران از مهار آتش سوزی جنگل های ارتفاعات منطقه گناوه لری این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۰۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴ 12 October 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، "مجید نظری" در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: این آتش سوزی که از بعد از ظهر روز دوشنبه آغاز شده بود با تلاش نیروها ساعت ۲۴ امشب گذشته مهار شد.
وی اظهار کرد: این آتش سوزی که از بعد از ظهر روز شنبه شروع شده بود در چهار مرحله مهار شد اما به علت شیب تند صخره ای بودن، منطقه و وزش باد شدید دوباره شروع می شد.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران ضمن تشکر از همه کسانی که در مهار این آتش سوزی کمک کردند، خاطر نشان کرد: نیروهای مردمی به خصوص مردم روستاهای گناوه لری، دیل، مارین، نیروهای بسیج، شرکت نفت، محیط زیست، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی استان، شهرستان باشت و شهرستان کهگیلویه، باشگاه های کوهنوردی و انجمن سبزگامان جهت کمک به مهار آتش سوزی همکاری داشتند و تلاش کردند.
نظری در خصوص علت این آتش سوزی تصریح کرد: علت آتش سوزی عامل انسانی بوده اما در خصوص استخر یا عمدی بودن آن در حال بررسی هستیم.
وی در خصوص میزان خسارات وارده و وسعت این آتش سوزی ادامه داد: هنوز میزان خسارات وارده و وسعت آتش سوزی مشخص نیست.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران صخره بودن، شیب تند، کوهستانی بودن منطقه و وزش باد شدید و پوشش مرتعی و جنگلی زیادی منطقه را از جمله دلایل طولانی شدن مهار آتش سوزی عنوان کرد.
نظری با بیان اینکه مدیرکل مدیریت بحران استان به صورت میدانی در منطقه حضور داشت، اظهار کرد: در روز دوم آتش سوزی سورتی پرواز توسط بالگرد اعزام شده هلال احمر به منطقه انجام شد.
وی تصریح کرد: عمده پوشش جنگلی منطقه گونه های بومی زاگرس جنوبی از جمله بلوط، زالزالک، بنه و بادام است.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران وی با بیان اینکه جاهایی که منابع طبیعی تهدید می شود و تبعات آن متوجه همه ماست، بیان کرد: انتظار داریم هنگام وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و منابع، دستگاه ها و کسانی که قصد کمک دارند در ابتدای شروع آتش به کمک بشتابند تا جلوی از بین رفتن جنگل‌ها، طبیعت و منابع طبیعی سریع تر گرفته شود.
برچسب ها: گناوه لری ، آتش سوزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار