مدیر هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک حسینی یاسوج از اخذ مجوز حضوری شدن کلاس‌ها جهت دروس تخصصی از هفته آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۰۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸ 12 October 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حجت‌السلام والمسلمین نعمت الله معززیان پور استاد حوزه علمیه در جلسه انجمن اولیا و مربیان هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی یاسوج  گفت: مهمترین عامل در تربیت و رشد فکری و اخلاقی دانش آموزان، هماهنگی و همسویی نظری و عملی بین مدرسه و خانواده است.

وی با اشاره به اینکه تربیت یک حوزه مشترک بین خانواده و مدرسه است، اظهار داشت: در دوران کرونایی همه به طور ملموس متوجه این قضیه شدند که با تعامل خانواده و مدرسه، آموزش و تربیت جریان دارد و آموزش و پرورش چیزی غیر از همکاری معلمین و والدین نیست که در این ایام جلوه‌های زیبای بسیاری از همکاری بین معلمین و والدین شکل گرفت.

حجت‌الاسلام معززیان پور افزود: خانه و مدرسه در انجام وظایف تربیتی دانش آموز مکمل یکدیگرند و مانند دو بال پرنده‌ای هستند که او را به اوج می‌رسانند .

 

وی افزود: دستگاه تعلیم وتربیت با نگاه تک بعدی و تک ساحتی اداره نمی شود. هم تربیت خود دانش‌آموزان ارکان مختلفی دارد و هم کارکنان و متولیان امر تعلیم وتربیت تنوع فکری و تنوع نگاهی دارند که ضرورت دارد یک هماهنگی و هم فکری در این زمینه صورت گیرد.

حجت‌الاسلام معززیان پور با با بیان اینکه ارتباط بین اولیا با مدارس باعث می شود جامعه آموزش‌ و پرورش ما را روزبه‌روز در عرصه تعلیم و تربیت موفق شود از اولیا دانش آموزان خواست نسبت به آینده فرزاندنشان حساس باشند و تعامل و ارتباط مستمری با هنرستان داشته باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه ، ارتباط و همیاری اولیاء و مربیان را از عوامل اعتلای تعلیم وتربیت دانست و گفت: با تعامل وهمکاری اولیاء بسترخوبی برای ارتقاء وضعیت آموزشی وتربیتی دانش آموزان بیش از گذشته فراهم می شود.

وی افزود: معلمان سخت کوش و فداکار در این شرایط سخت کرونایی با وجود کمبود امکانات و تجهیزات در برخی مدارس و وجود بعضی از مشکلات اقتصادی، صمیمانه و مسئولانه در خدمت فرزندان  این مرزبوم هستند تا نسلی مومن، دانا، کارآفرین و دارای مهارت، تربیت کنند
حجت‌الاسلام معززیان پور در پایان با تقدیر از تلاش‌های کادر اجرایی و آموزشی هنرستان کشاورزی ، انجمن اولیاء ومربیان کارآمد را بستر ساز تعالی آموزش و پرورش پویا و بالنده توصیف کرد و گفت: آگاهی اولیاء از قوانین و مقررات آموزش و پرورش و شرکت منظم در جلسات انجمن اولیاء ومربیان ظرفیتی عظیم برای  پرورش مهارت‌های ضروری ، رشد و شخصیت امیدهای آینده جامعه است
انجمن اولیا و مربیان اتاق فکر پیشبرد اهداف آموزشی در نظام تعلیم وتربیت است

مدیر هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک حسینی گفت: انجمن اولیا و مربیان هیات منتخبی از پدران و مادران دانش آموزان و مربیان مدرسه است که با هدف تلاش و همکاری در جهت پیشبرد امور آموزشی و پرورشی دانش آموزان تشکیل می‌شود.

سید ولی موسوی با بیان اینکه در آموزش و پرورش سه رکن معلم، دانش آموز و انجمن اولیاء و مربیان وجود دارد، خاطرنشان کرد: اولیاء اصلی‌ترین رکن آموزش و پرورش هستند که در قالب انجمن اولیاء و مربیان می‌توانند با مشارکت وهمکاری با عوامل اجرایی مدرسه و ارائه ایده‌های خوب  نقش مهمی در ارتقاء کیفیت بخشی آموزشی داشته باشند.

وی با بیان اینکه آموزش وپرورش در تربیت نسلی متعهد ،متخصص ،خلاق و مسئولیت پذیر برای آینده کشور نقش کلیدی دارد خاطرنشان کرد: اگر همبستگی ،همفکری و تعامل  بین خانه و مدرسه وجود داشته باشد کاروان تعلیم وتربیت به سر منزل مقصود می‌رسد.

موسوی با اشاره به اینکه انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس به عنوان اتاق فکر برای پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی همواره کمک کار آموزش و پرورش در زمینه های مختلف مادی و معنوی بوده اند خاطرنشان کرد: خانه و مدرسه دو نهاد مهم در شکل‌گیری شخصیتی و آموزش دانش آموزان هستند که همکاری آنها با یکدیگر در این برهه از زمان در شرایط کرونایی بسیار ضروری به نظر می رسد.

وی خاطرنشان کرد: من و همکارانم در هنرستان همه توانمان را به کار می بندیم ، هیچ چیزی کم نمی‌گذاریم و از همه ظرفیت‌ها برای آموزش بهتر دانش آموزان استفاده خواهیم کرد.

موسوی افزود: همکاری اولیاء در جهت هم سو نمودن فرآیند آموزشی و تربیتی درون خانواده و مدرسه به طوری که این مهم در دانش‌آموزان ابهام و دوگانگی ایجاد نکند از ضرورت‌هایی است که تنها به وسیله روشنگری اولیا توسط انجمن اولیای مدرسه قابل دستیابی است.

وی تصریح کرد: پدر ، مادر و مربیان مدرسه، دو گروهی هستند که نسبت به دانش‌آموزان فوق العاده دلسوز هستند و خیر و صلاح او را می‌خواهند لذا باید یک هم فهمی و اشتراک لفظی در موضوعات داشته باشند، که انجمن اولیا و مربیان وظیفه دارد این کار را انجام دهد.

مدیر هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی یاسوج در بخش دیگری از سخنانش ، مدرسه  را از مهم‌ترین نهادهاى اجتماعى، تربیتى و آموزشى و اصلى ترین رکن تعلیم و تربیت دانست و گفت: رسالت ما در آموزش و پرورش تربیت انسان است که بدون همکاری ومشارکت اولیای دانش آموزان تحقق صدرصدی این امر امکان پذیر نیست.

وی ارتباط تنگاتنگ اولیاء و مربیان برای کمک به کیفیت بخشی آموزشی را یک ضرورت دانست و گفت: آموزش و پرورش رسالت سنگینی در تربیت نیروهای خلاق و مسئولیت پذیر برای آینده جامعه را برعهده دارد که بدون همکاری اولیاء تحقق آن ممکن نیست.

موسوی داشتن تخصص و مهارت را لازمه داشتن آینده‌ای سرشار از امید برای دانش آموزان ذکر کرد و از اولیاء دانش آموزان خواست که با ارتباط مستمر با مدرسه و  همکاری بیشتر،آموزشگاه را برای تحقق این امر یاری کند.

مدیر هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک حسینی یاسوج از اخذ مجوز حضوری شدن کلاس‌ها جهت دروس تخصصی از هفته آینده خبر داد و از اولیا دانش آموزان خواست ضمن ترغیب و تشویق دانش آموزان به حضور در کلاس بر رعایت زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در محیط هنرستان  برای حفظ سلامتی خود تاکیدات لازم را داشته باشند.

 

در ادامه این جلسه  شرکت کنندگان نقطه نظرات خویش را در خصوص مسائل جاری و همچنین پیشنهادات خود را با مدیر هنرستان مطرح و توضیحات لازم از سوی ایشان به اعضا داده شد.

در پایان نیز با رای اعضا  ۵ نفر به عنوان اعضای انجمن اولیا ومربیان برای سال تحصیلی 1401-1400 هنرستان کشاورزی یاسوج مشخص شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار