حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از موقوفه ریحانه شهرستان گچساران گفت: نیت واقف در این موقوفه نگهداری و اسکان زنان و دختران بی سرپرست و بد سرپرست است.
کد خبر: ۱۰۰۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸ 15 October 2021

 

 

 

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از موقوفه ریحانه شهرستان گچساران گفت: نیت واقف در این موقوفه نگهداری و اسکان زنان و دختران بی سرپرست و بد سرپرست است.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی گفت: موقوفه ریحانه توسط واقف خیر اندیش سرکار خانم اعظم غلام زاده دیل در سال ۱۳۹۰ در شهرستان گچساران وقف شده است.

موقوفه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساختمان ریحانه دارای سه واحد ( یک واحد همکف و دو واحد طبقه اول) بوده در زمینی به مساحت دویست متر مربع ساخته و حال حاضر مورد استفاده با توجه به نیت واقف می‌باشد.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی گفت: سی درصد ارزش اجاره برای نگهداری و حفظ ساختمان موقوفه می‌باشد که در حال حاضر با قرارداد یکساله ساختمان موقوفه در اختیار موسسه فرشتگان گچساران که مجوز نگهداری از زنان و دختران بی سرپرست و بد سرپرست را دارند ، قرار دارد.

نصیرالاسلامی گفت : وقف از سنت‌های زیبای اسلامی و تجلی احسان و نیکوکاری در سیره ائمه اطهار (ع) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در دهه وقف سال‌جاری در شهرستان گچساران برنامه های بسیار متنوع از جمله همایش یاوران وقف، غبارروبی گلزار شهدای گمنام شهرستان ، برگزاری نشست های تخصصی با موضوع ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف و غبارروبی بقاع متبرکه برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار