مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امورحقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امورحقوقی استانداری از ثبت ۸۹ هزار و ۸۱۴ نامه و درخواست مردمی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۱۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۸ 16 October 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محمود مومن نسب در خصوص ثبت و پردازش نامه های مردمی در سفر نهم مهرماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور به استان اظهار داشت: پردازش و ثبت نامه های مردمی پس از ۱۴ روز کار بی وقفه و مستمر ۱۶ ساعته توسط تیم حوزه بازرسی و کاربران به پایان رسید.

 مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امورحقوقی استانداری از ثبت ۸۹ هزار و ۸۱۴ نامه و درخواست مردمی در استان خبر داد و گفت: این آمار به اندازه جمعیت یکی از شهرهای بزرگ استان و نزدیک به جمعیت مرکز استان است.

وی این تعداد نامه را نسبت به تناسب جمعیت استان بی سابقه دانست و گفت: ثبت این مهم یک رکورد را نشان می دهد و حامل چند پیام است از جمله اینکه مردم از رئیس جمهور جدید انتظار جدید دارند و به دنبال به ثمر نشستن نیازها و خواسته های خود از طریق مقامات عالی کشور هستند.

مومن نسب به نسبت فراوانی بیشترین موضوعات مورد درخواست مردمی از ریاست جمهور درخواست کمک مالی، اشتغال و استخدام، ساخت مسکن، وام ضروری و قرض الحسنه، هزینه درمان، تامین جهیزیه، تامین اقلام ضروری ... عنوان کرد.

وی، بیان کرد: در این ۱۴ روز بیش از ۵۰۰ نیرو اعم از کاربران، نیروهای پشتیبانی، راننده و ناظرین حوزه بازرسی برای ساماندهی خلق این رویداد مشارکت کردند.

مومن نسب، با اشاره به سختی، حساسیت و سنگینی کار، اظهار داشت: به صورت مشخص ۵۰۰ ناظر و دست اندار کاران اجرایی و پشتیبانی در این امر مشارکت داشتند و در هر شیفت کاری ۱۵۰ تا ۱۶۰ نفر تغییر شیفت صورت می گرفت.

وی با بیان اینکه مدیریت این برنامه دقیق، مبتنی بر نظم و برنامه ریزی بود، گفت: مجموعه نهاد ریاست جمهوری این تلاش و کار مبتنی بر برنامه را شایسته تقدیر دانستند.

مومن نسب از مجموعه همکاران خود در حوزه بازرسی استانداری، کاربران و تمامی عوامل اجرایی برای همکاری جهت اجرای این مهم قدردانی کرد و افزود: بعضی از مدیران کل دستگاه های اجرایی و معاونین این نهادها مشارکت ویژه ای داشتند که همین جا از زحمات آنها قدردانی می کنم.

وی همچنین از استاندار به خاطر حمایت و اینکه راهبردهای کمکی را به حوزه بازرسی تشریح و تاکید نمودند قدردانی کرد و گفت: تاکید استاندار موجب شد همه پای کار بیایند و احساس مسئولیت مضاعف کنند.

 مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امورحقوقی استانداری ابراز کرد: مرحله بعدی ارجاع نامه های مردمی است که دامنه آن کلیه سازمان ها، نهادها و موسسات هدف شامل وزارت خانه ها، نهاد ریاست جمهوری، استانداری و دستگاه های اجرایی، خدماتی، پشتیبانی و حمایتی را در برمی گیرد.
وی، اظهار داشت: در این مرحله باید خواسته های مردم بصورت دقیق و کارشناسی به تناسب نوع نیاز متقاضی به دستگاه هدف ارجاع شود.
مومن نسب، اظهار داشت: کاربران در سامانه خواسته ها و انتظارات مردم را به صورت دقیق مطالعه و بر اساس نوع خواسته به نزدیک ترین مسیر ذیربط ارجاع می دهند.

مومن نسب، خاطر نشان کرد: پس از کسب مشورت با استاندار از روز یکشنبه ۲۵ مهرماه عملیات ارجاع تحت مدیریت و محوریت حوزه بازرسی آغاز می شود.
مومن نسب، اظهار داشت: انتظار داریم همه کمک کنند و به خواسته های قانونی مردم پاسخ مثبت دهند.

وی، ابراز کرد: مدیران همه دستگاه های اجرایی در هر دولت و جریانی با انعطاف بخشی به مقررات و قانون، درخواست های مردمی را به عنوان یک اصل مهم به دقت مورد بررسی قرار داده و پاسخ منطقی، متناسب و رضایت بخش دهند تا مردم بدانند که درخواست آنها قابل پیگیری است ولو اینکه احیانا پاسخ منفی باشد.

 مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امورحقوقی استانداری تاکید کرد: مدیران موظف و مکلف هستند در جهت ارائه پیگیری خواسته ها پاسخ مثبت یا منفی را به صورت متقن، مدلل و مستند با توضیحات کامل ارائه دهند و پاسخ رفع تکلیفی هرگز پذیرفته نخواهد شد.

وی با بیان اینکه تقریبا از هر خانواده استان یک نفر به رئیس جمهور نامه نوشته است، گفت: انتظار داریم مردم استان در پیگیری درخواست خود براساس ارسال پیامک پس از مهلت مقرر ۳۰ روزه با شماره گیری ۱۱۱ مرکز ارتباطات ریاست جمهوری از مسیر ارجاع نامه خود مطلع شوند.

مومن نسب در پایان از مدیران آینده که سکان مدیریت استان را در استانداری و دستگاه های اجرایی بدست می گیرند درخواست کرد این مسیر را با حساسیت تا تحقق مطالبات مردم بصورت پاسخدهی (مثبت یا منفی) دنبال کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار