در نشست خبری با رسانه ها اعلام شد
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی ۵ سال اخیر ۵۲۹ روستای این استان از نعمت گاز برخوردار شدند. رحمن خادم روز شنبه ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ در نشست خبری با خبرنگاران افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تا سال ۹۵ استان گاز رسانی شده بودند.
کد خبر: ۱۰۰۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۳ 17 October 2021
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی ۵ سال اخیر ۵۲۹ روستای این استان از نعمت گاز برخوردار شدند. رحمن خادم روز شنبه ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ در نشست خبری با خبرنگاران افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تا سال ۹۵ استان گاز رسانی شده بودند.
وی با بیان این نکته که در مجموع ۵۱ هزار مشترک طی چند سال اخیر گاز دار شدند، اظهارکرد: به طور متوسط هر سال ۱۰هزار مشترک از نعمت گاز برخوردار شدند که بیشترین تعداد در حوزه روستاهاست.
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۸۴۰ روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۱۱۵ روستا قابلیت گاز رسانی دارند و ۷۲۹ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.
خادم تصریح کرد: همچنین طی پنج سال اخیر، پنج هزار و. ۳٠ کیلومتر شبکه در مناطق مختلف اجرایی شد.
از انتقاد رسانه‌ها استقبال می‌کنیم
وی ادامه داد: رسانه دستگاه ها را نقد کنند و ما از انتقاد رسانه ها استقبال می کنیم اما نقد با تهمت و افترا و تخریب متفاوت است چرا که انتقاد باعث بالندگی و رشد می شود. همکاران من تلاش کردند خدمات گاز تا دورافتادترین نقاط استان برده شود. 
مدیر عامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: متاسفانه مشاهده می‌شود که گاهی رسانه برخی موارد را بدون اینکه مستندات داشته باشند یک طرفه قضاوت می‌کنند.شرکت گاز در این شرایط و وضعیت اقتصادی جزء معدود اداراتی بوده که کارش تعطیل نشد. امید را به مناطق محروم و دورافتاده تزریق کرده است.
خادم تاکید کرد: شرکت گاز در خدمت مردم است و کار سیاسی در شرکت گاز جایگاهی ندارد اگر اینگونه باشد مطالبات مردم نادیده گرفته می شود حتی اگر کارکنان شرکت، کار سیاسی را دخیل کنند با آنها برخورد می‌شود وامدار هیچ کسی به جزء مردم نیستیم و اگر جایی ما نسبت به مردم کوتاهی کردیم نقد کنید.
خدمت به مردم بهترین تبلیغ است
وی بیان کرد: مهمترین مسئله برای روستاهای دورافتاده گازرسانی است که به نحو احسن این کار را انجام داده و داریم انجام می‌دهیم البته چون تبلیغ نمی‌کنیم مظلوم واقع شده‌ایم در حالی که خدمت بهترین تبلیغ برای این شرکت است.
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تاکنون ۸۷۹ روستای استان گاز دار شدند که ۹۲ روستا تا آخر سال گاز دار می شوند و سر جمع روستاهای گاز دار استان تا پایان امسال به ۹۷۱ روستان می رسد، اظهار کرد: یک هزار و ۱۱۵ روستا قابلیت گازرسانی دارند که ۵۱۷ روستا بالای ۲۰ خانوار است که به همه این روستاها گازرسانی شده است که بیش از ۹۳ درصد روستاها گاز دارند تا دهه فجر آمار روستاهای برخودار از گاز افزایش خواهد یافت.
خادم افزود: در مجموع ۴۶ درصد روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد تا سال ۱۳۹۵ از نعمت گاز برخوردار بودند که طی ۵ سال اخیر ۴۷ درصد از روستاهای استان نیز گازدار شده‌اند و در صورت بهره برداری از پروژه های در دست اجرا در شهرستان‌های بهمئی، بویراحمد، دنا و مارگون این میزان افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه سالانه برای تامین سوخت خانوارها درختان زیادی قطع می‌شود، تصریح کرد: برای حفظ منابع طبیعی و رفاه خانواده‌ها گاز تا دورترین و محرومترین نقطه کهگیلویه و بویراحمد برده شده که در حال حاضر ۲۹ پروژه با اعتبار ۳۰۹میلیارد تومان در حال انجام است که پروژه قلعه رئیسی و دیشموک، ممبی سرآسیاب و زیلایی از جمله این پروژه‌هاست.
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: گازرسانی به ۱۱۹ روستا در پروژه قلعه رئیسی و دیشموک در شهرستان کهگیلویه با ۴۰هزار نفر جمعیت به بهره‌برداری رسید که فاز چهارم این پروژه نیز تعریف شده است، پروژه ممبی سرآسیاب با ۵۴ کیلومتر خط تغذیه و ۱۸۰ کیلومتر شبکه توزیع در شهرستان بهمئی یک ماه آینده افتتاح می‌شود و پروژه زیلایی چهار مرحله به مناقصه رفته و بعد از مشخص شدن پیمانکار عملیات گازرسانی از سمت چهارمحال و بختیاری و بویراحمد آغاز می‌شود.
خادم ادامه داد: طی چند سال اخیر حدود ۵۰۰ کیلومتر سالانه لوله کشی گاز در سطح استان انجام شده است.
افزایش میزان جذب بودجه سرمایه ای به ۱۶۰ میلیارد تومان
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان جذب بودجه سرمایه ای طی سال ۹۵ در شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۹ میلیارد تومان بود که این میزان در سال ۹۹ به ۱۶۰ میلیارد تومان رسیده است.
خادم با بیان اینکه شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد جزء ۱۰ شرکت برتر گازرسانی کشور است، اظهار کرد: شرکت گاز زمینه را برای حضور نیروهای جوان، متخصص و با استعداد فراهم کرده است. از سال ۹۵ که وارد شدیم مهمترین دغدغه نیروهای پیمانکاری بودند که ۴ میلیارد و ۶۰۰ تومان برای نیروها در نظر گرفته شده بود و هم اکنون این میزان یه ۵۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که حدودا ۱۱ برابر شده است. حقوق نیروهای پیمانکاری افزایش یافت.
اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان برای گازرسانی به دهستان زیلایی
وی به اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی به دهستان زیلایی در سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و خاطرنشان کرد: وزیر نفت که در این سفر رئیس جمهور را همراهی می‌کرد ۱۱۰ میلیارد تومان برای گازرسانی به منطقه زیلایی از توابع شهرستان بویراحمد با ۱۷۲۹ خانوار اختصاص داد.
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۸۳ واحد صنعتی استان با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان به صورت رایگان از نعمت گاز برخوردار شدند.
خادم تاکید کرد: هدف از اجرای پروژه‌های گازرسانی به مناطق مختلف به ویژه مناطق روستایی و دورافتاده حفاظت از منابع طبیعی و جنگل هاست.
وی در خصوص قطعی گاز در زمستان امسال ادامه داد: در استان کمبود گاز نداریم اما باید گاز استان‌های شمالی را تامین کنیم اولویت تامین گاز خانگی است. این خبر را به مردم بدهیم که قطعی گاز در زمستان نخواهیم داشت.
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کم شدن حاشیه ها طی چند سال اخیر در شرکت گاز استان فضای خوبی را برای ارائه خدمات و مردم به ارمغان آورده است.
با نمایندگان استان تعامل داریم
خادم اظهار کرد: دنبال سیاسی کاری نیستیم و در مسائل سیاسی به هیچ وجه از دخالت نمی‌کنیم و هر کدام از همکاران‌ما نیز دخالت کند مطابق قانون با آنها برخورد می‌شود. با نمایندگان استان تعامل داریم و دنبال خدمات‌دهی به مردم هستیم.
وی با بیان اینکه شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر از جمله ۱۰ شرکت برتر گاز کشور قرار گرفته است، تصریح کرد: در محور ۸۶GIS درصد پیشرفت داشتیم که در این بخش شرکت چهارم کشور هستیم. شرکت گاز در ارتقای سلامت اداری در سال گذشته نیز رتبه اول کشور را کسب کرد.
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مجوز ساخت ساختمان اداری شرکت گاز استان گرفته شده این ساختمان در ۵ طبقه ساخته می شود. همچنین ساختمان شرکت گاز دهدشت فرسوده است که ساختمان جدید این شهر در حال ساخت است که هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار