رئیس و قضات دادسرای مرکز استان با کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در نشستی موضوع ارائه خدمت به مردم را مورد بررسی قرار دادند.
کد خبر: ۱۰۰۲۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵ 17 October 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سیدعلی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به افزایش قیمت مِلک در استان، اظهارداشت: بعضی از کارشناسی ها، کارشناسی تخصصی بوده که باید علمی و به روز بوده تا حقی از کسی ضایع نشود.
وی گفت: بنابراین لازم است همه ما باید موردی نگاه کنیم تا کسانی که از پرداخت هزینه های کارشناسی عاجزند با مشکل روبه رو نشوند و تعرفه ها برای کارشناسی املاک باید، مورد توجه کارشناسان باشند و اعتدال رعایت شود و گزارشات کارشناسان باید مستدل، مستند و علمی باشد.
دادستان عمومی و انقلاب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شأن کارشناسان نیز حفظ شود، خاطرنشان کرد: برای پرونده های مردم باید حداقل ها نیز مور توجه قرار گیرد.
ملک حسینی، کارشناسان دادگستری را بازوان دستگاه قضایی عوان و یادآورشد: کارشناس رسمی در پرونده در جایگاه قاضی است.
وی باتأکید به استفاده از کارشناسان جوان و تازه کار، تصریح کرد: در بحث کارشناسی ها توزیع عادلانه کارشناسی ها صورت گیرد و از نظریه ها و کار همه کارشناسان استفاده شود.
دادستان عمومی و انقلاب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارشناس نیز نباید به کسی وابسته باشد و از مسائل قومی و قبیله ای نیز پرهیز کند تا شائبه ای پیش نیاید.
ملک حسینی، لزوم بهرگیری از دانش کارشناسان بومی را با توجه به شناخت جغرافیایی و اجتماعی استان مهم دانست و اظهار داشت: بهره گیری از کارشناسان استانی تا هنگامی که کارشناس آن رشته در استان وجود دارد  لازم و ضروری است.
وی در مورد بحث قرارهای کارشناسی هم گفت: بعضی از قرارهای کارشناسی مُبهم و باید این ابهامات نیز رفع شود تا اجرای عدالت نیز به درستی صورت گرفته و اطاله ی دادرسی صورت نگیرد.
در تعرفه های کارشناسی اعتدال رعایت شود
کمبود کارشناس رسمی دادگستری در استان
در ادامه این نشست، " حمید نادریان" معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز با اشاره به این نکته که شش شعبه بازپرسی و هفت شعبه دادیاری در دادسرای یاسوج وجود دارد، افزود: کثرت شُعب موجب شده تعداد ارجاعات زیاد شود و دلیلی ندارد که دوستان بروند و به دنبال این موضوع باشند.
وی گفت: در رشته های آثار هنری و تألیفات، هیچ کارشناسی در استان نداریم و در برخی رشته ها که بسیار مهم هستند مانند اسلحه و مهمات، فقط یک کارشناس در سطح استان وجود دارد.
معاون دادستان مرکز استان با گلایه از برخی کارشناسان که در استان، تنها خودشان در رشته ای خاص هستند اظهار داشت: در خیلی اوقات، برای کار های فوریتی، اعلام می کنند که در استان حضور ندارند و یا در هیئت کارشناسی فلان استان هستند.
نادریان افزود: کمبود کارشناس خط و امضاء، یکی دیگر از ایرادات کارشناسی در استان است.
در ادامه این نشست، "عیدی خوش سرور "، رئیس هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز مهمترین درخواست ها و پیشنهادات کارشناسان را مطرح نمود.
در تعرفه های کارشناسی اعتدال رعایت شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار