به یقین ، آنگاه که جاده باغچه سادات از تردد و شکوه و رونق بیفتد هیچ عنوان دیگری جز همان پیشوند ناموزون « مال رویی » را نمی توان بر آن اطلاق کرد.
کد خبر: ۱۰۰۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱ 18 October 2021

خطاب به مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده ای و نماینده محترم کهگیلویه/ فرع را بر اصل ترجیح ندهید

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید حسین رهی طی یادداشتی نوشت : در چند روز گذشته سایت های خبری نزدیک به نماینده کهگیلویه بزرگ از آغاز عملیات اجرایی جاده بیدک در سرفاریاب خبر دادند.
خبری که متاسفانه باید گفت؛ به هیچ وجه در جهت مصالح و منافع مردم منطقه نیست.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد احداث این جاده را برای مردم سرفاریاب دارای حائز اهمیت فراوان دانست و با منت گذاشتن بر آنان ، توجه و تلاش نماینده کهگیلویه در این ارتباط را به رخ آنان کشید.
بی شک، احداث جاده و به طور کلی جاده های ارتباطی در جهت تأمین زیر ساخت از عوامل مهم توسعه و خواست همگانی است اما وقتی که از مطالعه کافی و بررسی همه جانبه خصوصا مصلحت ساکنان منطقه برخوردار نباشد علاوه بر هدر رفت بیت المال آنهم در این شرایط بد اعتباری نه تنها راه نیست بلکه بیراهه است.
جناب نماینده و مدیرکل راهداری باید بدانند که منطقه سرفاریاب از ورودی تنگ پیرزال تا خروجی سادات امامزاده علی (ع) به سمت یاسوج را شامل می شود و منحصر به بیدک نیست.
منطقه فعلی و خالی از سکنه بیدک اگر حتی به لحاظ جمعیتی با سرشماری سال 60 هم محاسبه شود از تناسب اقلیمی لازم به منطقه سرفاریاب و سادات برخوردار نیست.
آیا نماینده محترم کهگیلویه نمی داند؛ چند صدخانوار از سرفاریاب تا خروجی سادات به صورت دائم و فصلی صاحب شغل و صنف هستند و تنها از این طریق امرار و معاش می کنند؟
آیا مدیرکل راهداری نمی داند جاده بیدک در سال 96 بنا به درخواست اهالی و با پیگیری های نماینده وقت (سردار هاشمی پور) به منظور سهولت تردد تعریف، تصویب، تامین اعتبار و اجرایی گردید و کار نقشه برداری، تعریض، تسطیع و ابنیه سازی آن انجام شد؟ و پروژه تا سال 98 فعال بود؟
اما این مرقومه بدان دلیل نگاشته شده که جاده بیدک را تقارن و مسیر ارتباطی منطقه سرفاریاب به جاده ملی پاتاوه- دهدشت آنهم توسط مسئول مستقیم (مدیرکل راهداری) عنوان شده است.!!!
آیا مدیر کل راهداری، کارشناسان مربوطه و نماینده محترم نمی دانند که قبلاً جاده معروف دمه به عنوان نزدیک ترین، با صرفه ترین، ایمن ترین و کم هزینه ترین مسیر ارتباطی ممکن برای منطقه سرفاریاب و اتصال منطقه سادات به جاده ملی پاتاوه- دهدشت است؟
آیا این مسئولان محترم نمی دانند به همین دلایل این مسیر ارتباطی قبلاً تأمین اعتبار و اجرایی گردید؟ که با اهمال پیمانکار پروژه نیمه کاره رها شد.؟
آیا این مسئولان بزرگوار نمی دانند که تمامی معارضات محلی و دولتی جاده دمه به ویژه بحث منابع طبیعی آن مرتفع گردیده است.؟
آیا این مسئولان ارجمند نمی دانند که تنوع سردسیری و گردش پذیر بودن منطقه سادات و دمه و به تبع آن درآمد زایی زائد الوصف برای چند صد خانوار، اولویتی است که هرگز نباید نادیده انگاشته شود؟
به یقین، آنگاه که جاده باغچه سادات از تردد و شکوه و رونق بیفتد هیچ عنوان دیگری جز همان پیشوند ناموزون « مال رویی » را نمی توان بر آن اطلاق کرد.
هرآنکس که در مسیر آبادانی، سنگ اندازی نماید و قصد هر گونه بر هم زنی داشته باشد لعن باد
نیت ها، قدم ها و قلم ها اگر در تصمیم، اجرا و نگارش عام المنفعه و خدایی باشند ان شاءالله مستمر. در غیر این صورت شکسته و معدوم باد ان شاءالله.
به یقین ، آنگاه که جاده باغچه سادات از تردد و شکوه و رونق بیفتد هیچ عنوان دیگری جز همان پیشوند ناموزون « مال رویی » را نمی توان بر آن اطلاق کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار