رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار قربانیان کرونا استان به 970 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه در طی 24 ساعت گذشته  یک هم استانی جان خود را از دست داد.
کد خبر: ۱۰۰۲۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۷ 19 October 2021

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار قربانیان کرونا استان به 970 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه در طی 24 ساعت گذشته  یک هم استانی جان خود را از دست داد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز يزدان‌پناه افزود: هم اکنون 255 بيمار در بيمارستانهاي استان بستري مي باشند كه 101 نفر از اين بیماران مبتلای قطعی و 15 نفر در بخش مراقبت هاي ويژه تحت درمان هستند.در طي ٢٤ ساعت گذشته حدود ٧٧ بيمار كرونايي و يا مشكوك به كرونا در بيمارستانهاي استان بخصوص در بيمارستان امام خميني (ره) دهدشت بستري شده اند كه نشان دهنده شروع روند صعودي بيماري در استان و احتمالا پيك جديد بيماري مي باشد.
وي ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد  75231 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی اذعان داشت: از 526 نمونه پی سی آر دريافت شده از آزمايشگاه سلولي و مولكولي ياسوج و دهدشت 40 حدود درصد موارد مثبت بودند كه بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و دنا بود. همچنین از 433 نمونه رپید تست 15 درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های بویراحمد، چرام و کهگیلویه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عادي انگاري بيماری، كاهش رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي و برگزاری مراسمات و دورهای خانوادگی را مهمترين  عامل در گسترش میزان شیوع بیماری دانست و گفت: تزريق واكسيناسيون در بيش از ٨٥ درصد مردم و رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي مي تواند باعث  كنترل بيماري و جلوگيري از موج بعدي بيماري در استان شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار