فرهاد ناصری،رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دنا طی پیامی درگذشت زنده یاد علی محرابی،از شاهنامه خوانان پیشکسوت سی سخت را تسلیت گفت.
کد خبر: ۱۰۰۲۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۹ 19 October 2021

تابناک کهگیلویه و بویراحمد: در متن این پیام آمده است:

بسمه تعالی
انالله و اناالیه راجعون
جهان پایدار است و ما رفتنی
نماند به گیتی به جز مردمی

با قلبی محزون و مایوس ، غروب روانشاد علی محرابی بزرگ حماسه سرا و شاهنامه خوان ایران زمین را شنیدیم. مصیبتی به غایت سنگین و به منتها هولناک.
علی محرابی از آخرین بازماندگان کهنسال حماسه سرایی و شیفته شاهنامه خوانی و از متشخصین کشوری شاهنامه در سی سخت بود که به دیار باقی شتافت و جمعی درفراق آن استوانه راستین فرهنگ و تمدن ایران زمین به سوگ نشستند.
علاقه آن مرحوم به حفظ و خوانش اشعار حماسی در محافل و مجالس استانی ، ملی و دربرابر وزرای نظام ، مسیولین فرهنگ ،کارداران کشوری و جهانی ، از وی چهره ای شناخته شده و مطرح در حوزه شاهنامه خوانی و فرهنگ و هنر ایرانی به جا گذاشته است.
طهارت روح و سلامت دل و حفظ قریب به ۱۰هزار بیت از ابیات شاهنامه ، از وی فردی چیره دست و توانمند و خوش سخن در هر گفتگویی در اذهان را نقش ساخته است.
ایشان همچون اسلاف خویش فردی متدین، مومن و معتقد به شریعت بود که در هر نشست و نگاهی ، پرهیزگاری و دوری از کژی و ناراستی را همچون بزرگان و اسطوره های فرهنگ و هنر ایران زمین ، اندرز می داد.
حوزه فرهنگ و هنر شهرستان دنا این ضایعه جانسوز را به خاندان فرهیخته وفرهنگ دوست محرابی خصوصا خانواده داغدار آن سفر کرده ،جامعه فرهنگ و هنر و همه علاقه مندان به هنر والای حماسه سرایی تسلیت عرض نموده و همنشینی با شایستگان درگاه الهی را برای آن محب راستین وطن و دلداده به اهل بیت ع و صبر و بردباری برای کانون داغدار از حضرت باریتعالی مسالت می نماید.

فرهاد ناصری
رییس اداره فرهنگ وارشاداسلامی
شهرستان دنا

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
سپاس ار همه عزیزان پدرم روحت شاد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار