استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای بررسی موضوع خودسوزی فرزند شهید؛ در استان دستور ویژه داد.
کد خبر: ۱۰۰۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹ 19 October 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،سید علی احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پی خودسوزی یکی از فرزندان شهدا در استان دستور رسیدگی دقیق موضوع و برخورد با خاطیان و سهل انگاران را صادر کرد.

وی ضمن ابراز نگرانی و ناراحتی از موضوع پیش آمده، اظهار داشت: فرزندان شهدا میراث ارزشمندی برای نظام و انقلاب هستند و صیانت از آنها دفاع از آرمان های شهدا و انقلاب است.

نماینده عالی دولت در استان خواستار آسیب‌شناسی و بررسی دقیق و در اسرع وقت در مورد دلایل این خودسوزی‌ شد.

استاندار، تاکید کرد: پس از بررسی دقیق موضوع، در صورت بی توجهی به خانواده شهدا و ایثارگران با مقصران برخورد خواهد شد.

وی به مسئولان بنیاد شهید استان به صورت جدی تذکر داد و گفت: بی توجهی به مطالبات و خواسته های خانواده شهدا به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

استاندار خواستار ورود اداره کل بازرسی استان و دادستان مرکز استان و دیگر نهادهای مربوطه به قید فوریت در این خصوص شد و افزود: این مهم باید در اولویت بررسی باشد و نتیجه بررسی در اسرع وقت به استاندار گزارش شود.

خودسوزی فرزند شهید و دستور پیگیری استاندار / بازرسی ورود کند

تکمیلی

صبح امروز سه شنبه ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۰ در فضای مجازی تصویری مبنی بر خودسوزی یک نفر جلوی بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد.
سید منصور موسوی، مدیرکل بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به انتشار این عکس مبنی بر خودسوزی یک نفر در جلوی بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تایید این حادثه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: یک نفر ایثارگر صبح امروز سه شنبه ساعت حدود ۹ به بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد مراجعه می کند که مستقیم به پشت بام ساختمان اداره می رود تا خود را از پشت بام به پایین بیندازد که همکاران متوجه او می‌شوند و با صحبت کردن، او را آرام کرده و از این کار منصرف می کنند و مشکلش را جویا می شوند و می‌گوید مشکلم بیکاری است.
وی اظهار کرد: همکاران به او قول می‌دهند که مشکلش حل می شود و می گویند اگر وام اشتغال و یا بلاعوض خواستید به شما می دهیم؛ راضی می‌شود و از ساختمان بیرون می‌رود.
موسوی تصریح کرد: نیم ساعت بعد برمی‌گردد و جلوی درب بنیاد شهید در خیابان اقدام به خودسوزی می‌کند.

پس از این اقدام نگهبانان متوجه می شوند و اقدام به خاموش کردن آتش می کنند و با اورژانس به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل شده و هم اکنون بستری است.

جزییات ماجرا از زبان بستگان 
صبح امروز (سه شنبه 27 مهر ماه 1400) فرزند شهید گل‌محمد پرازیده جلوی اداره‌کل بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام به خودسوزی کرد.

محمد ولی زاده، عمو زاده شهید گل محمد پرازیده در گفت و با پانا بیان کرد:«فرزند 35 ساله شهید که مدرک دپیلم دارد درخواست اشتغال داشته و خواهان بکارگیری در یکی از ادارات استان بود. وی چندی قبل برای این موضوع درخواست داده بود، و در نهایت وقتی به نتیجه نرسید، امروز حدود ساعت ۹ صبح به بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد مراجعه می کند و مستقیم به پشت بام ساختمان اداره می رود تا خود را از پشت بام به پایین بیندازد که کارکنان متوجه او می‌شوند و با صحبت کردن، او را آرام کرده و از این کار منصرف می کنند.»

وی افزود:« وقتی که مانع اقدام خودکشی او از پشت بام شدند جلوی ساختمان بنیاد شهید استان واقع در گلستان 14 به وسیله بنزین اقدام به خودسوزی کرد. پس از این اقدام نگهبانان متوجه می شوند و اقدام به خاموش کردن آتش می کنند و با اورژانس به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل شده و هم اکنون بستری است.»

ولی زاده در مورد درصد سوختگی این جوان اظهار کرد:« به گفته پزشکان،او بین 70 تا 80 درصد دچار سوختگی شده است.»
شهید گل محمد پرازیده، ساکن برد پهنی از توابع دهستان زیلایی متولد 1 دى 1345 است. وی در تاریخ 18 مهر 1365 در حوادث مربوط به جنگ تحمیلی به شهادت رسید.

روستای بردپهن زیلایی از توابع بخش مارگون در فاصله 160 کیلومتری مرکز استان کهگلویه و بویراحمد و در جهت شمال غربی این استان هم مرز با استان چهار محال و بختیاری واقع شده است.

روستای برد پهن زیلایی ۱۰ شهید والامقام به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
واقعا در استان کهگیلویه و بویراحمد مسئولان خیلی مردم را اذیت می کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار