دوران بی خبری و جهالت تمام شده و دیگر نمی توان برای فرار از پاسخگویی به منتقدان بی توجهی کرد.
کد خبر: ۱۰۰۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷ 20 October 2021

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، بی تردید در عصری قرار داریم که دهکده جهانی تحقق و ارتباطات فکری و اندیشه های متنوع بشری در کسری از ثانیه صورت می گیرند.، به همین دلیل شناخت ماهیت رسانه ها، کارکردهای وسایل ارتباط جمعی و مخاطبان، در پیشرفت و توسعه هر منطقه نقش موثر و مفیدی دارد.

امروزه رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی نقش مهمی در توسعه همه جانبهٔ کشورهای جهان برعهده دارند. به طوری که زندگی سیاسی و اجتماعی همه انسانها به شدت تحت تاثیر رسانه های گروهی و فضای مجازی قرار گرفته و بی توجهی به نقش رسانه ها، خسارت های جبران ناپذیری به جامعه وارد می کند. 

ضمن اینکه رسانه ها و خبرنگاران به عنوان ناظران حقیقت بین نهادهای مدنی، مشکلات اصلی دستگاه های دولتی را کارشناسانه و تخصصی در حوزه های مختلف بررسی و احصاء می نمایند. ولذا، بی توجهی به نقش رسانه ها به خصوص رسانه های منتقد می تواند جامعه را به سمت آسیب های زیادی در حوزه های مختلف سوق دهد.

بر اساس عرف نمایندگان اسبق که در طول سال، چندین مرتبه با خبرنگاران دیدار داشتند و این دیدارها، چه در جلسات و نشست های خبری و یا هنگام بازدید از پروژه ها و مناطق مختلف شهرستان های چهارگانه صورت می گرفت، معمولاً برای اطلاع رسانی از میزان پیشرفت پروژه ها، پاسخ‌گویی به خبرنگاران، تنویر افکار عمومی و تمکین به خواسته ها و مطالبات شهروندان که مسلما توسط خبرنگاران که رابطان بین مردم و مسئولان هستند سئوال می شد، پاسخ می دادند.

اما متاسفانه در حالی که بیش از 16 ماه از نمایندگی جناب سید محمد موحد می گذرد، نه تنها هیچ نشست خبری با خبرنگاران برگزار نشده، بلکه در بازدید از پروژه ها، بر خلاف نمایندگان سابق، تنها چند نفر از خبرنگارانِ سایت های وابسته به خود را در این پروژه ها به همراه دارند. با این حال، از این سایت ها به جز تعریف و تمجید چیزی دیگری شاهد نبودیم و تاکنون مجموعه دفتر نماینده محترم از هیچ کدام از خبرنگاران مستقل و یا منتقد خود، دعوتی برای نشست خبری یا بازدیدها و جلسات مختلف انجام نداده است.

به طور قطع حضور خبرنگاران و به خصوص خبرنگاران منتقد در بازدیدهای میدانی از پروژه های عمرانی می تواند موجب شناسایی نقاط ضعف و قوت این طرح ها و پروژه ها شود.      

سنوات گذشته هر ساله به مناسبت روز خبرنگار ( هر چند در برخی موارد با کمی تأخیر ) نماینده گان اسبق شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در نشست با خبرنگاران، علاوه بر شنیدن درد و دل های خبرنگاران، سئوال های آنان در خصوص مطالبات عمومی و اجرای پروژه های عمرانی را نیز پاسخ می دادند. سال گذشته در حالی که چند ماه از نمایندگی جناب موحد نگذشته بود و احتمالا چون در روزهای نخستین نمایندگی قرار داشتند و مطمئن بودند که هنوز از تیغ منتقدان در خصوص مطالبات عمومی و نحوه عملکرد در امان هستند، جلسه ای را برگزار کردند که این اولین و آخرین جلسه نمایندگان بود. اما امسال در حالی که بیش از 2 ماه از روز خبرنگار می گذرد، گویا نماینده شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده قصدی برای برگزاری این نشست سالانه ندارد و با انجام یک بدعت جدید، در 2 سال گذشته، هنگام بازدید از پروژه ها و حتی دعوت مسئولان کشوری، تنها چند خبرنگار نزدیک به خود را همراه دارند که متاسفانه چنین رویه ای می تواند دست آویز سایر مسئولان برای فرار از مطالبات عمومی قرار بگیرد.

جناب نماینده محترم در جواب اینکه چرا از سایر خبرنگاران و به خصوص خبرنگاران منتقد به جلسات دعوت نمی شوند، فرموده اند؛ «بنده از هیچ رسانه ای دعوت نکردم و اصلا دعوت کننده در جلسه نبودم.».

 اما جناب آقای موحد؛

چرا هنگام بازدید شما از پروژه های عمرانی که بیشتر سئوالات خبرنگاران مربوط به این حوزه است، فقط چند خبرنگار وابسته به شما حضور دارند، اگر دلیلی موجه برای عدم دعوت سایر خبرنگاران دارید، به صورت رسمی اعلام بفرمایید تا همه بدانند و اگر اطرافیان شما بدون اطلاع حضرتعالی خبرنگاران را به خودی و غیر خودی تقسیم کرده اند، چرا به آنها تذکر نمی دهید؟!!!

البته نماینده کهگیلویه بزرگ و اطرافیانش باید بر این امر واقف باشند که دوران بی خبری و جهالت تمام شده و با توسعه و پیشرفت های تکنولوژی دیگر نمی توان از زیر بار مسئولیت هایشان شانه خالی کنند و برای فرار از پاسخگویی به منتقدان بی توجهی کرد....

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار