تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد
مجموع این موارد از جمله دغدغه های جدی است که در هفته پیوند اولیاء و مربیان در مدارس به صورت رسمی مطرح می شوند تا شاید با همفکری و همکاری اولیاء و مربیان دانش آموزان ، تصمیماتی کاربردی برای ان ها گرفته شود .
کد خبر: ۱۰۰۳۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹ 21 October 2021

این روزها بحث بازگشایی مدارس به صورت حضوری به شدت مورد توجه است و پیرامون آن نظرات و توضیحات زیادی ارائه می شود اما هنوز هم برخی تردیدها و مشکلات نوعی ترس و واهمه را نزد مرتبطین آن از جمله اولیاء ، معلمان و مسئولان ایجاد کرده است . ضمن این موضوع ، بحث وضعیت تجهیزاتی و مشکلات مدارس هم از جمله مواردی است که طی سال های اخیر دغدغه ای همیشگی برای مدارس شده است . نبود سرانه های آموزشی ، نبود منابع درامدی برای رفع برخی هزینه های مدارس مشکلات ملموسی برای بهبود کیفیت آموزش ایجاد کرده است ! این مشکلات زمانی بیشتر می شود که مدارس در حاشیه های شهرها یا روستاها باشند چرا که معمولا در این مناطق درآمد و وضعیت معیشتی اولیا آنگونه نیست که بتوان بر روی کمک های آن ها یک حساب دائمی و ویژه باز کرد ضمن آنکه این مناطق خود دچار آسیب های متعدد اجتماعی هم هستند.
مجموع این موارد از جمله دغدغه های جدی است که در هفته پیوند اولیاء و مربیان در مدارس به صورت رسمی مطرح می شوند تا شاید با همفکری و همکاری اولیاء و مربیان دانش آموزان ، تصمیماتی کاربردی برای ان ها گرفته شود .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، همزمان با هفته انجمن اولیا و مربیان ، مراسم انتخاب اعضای این انجمن در یکی از مدارس حاشیه شهر یاسوج در روستای مزدک با حضور برخی اولیا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم ، مدیر آموزشگاه شهید رضایی مزدک حبیب آباد ، گفت : 24 مهرماه تا 30 مهرماه هر سال به عنوان هفته پیوند اولیا و مربیان نامگذاری شده است . هفته ای که نمادین است چرا که پیوند دائمی و در طول سال تحصیلی اولیا و مربیان در واقع از لازمه های فرایند آموزش در مدارس است .
انجمن اولیا و مربیان و پیشنهاد امام جماعت یک روستا / بازگشایی مدرسه نیازمند رعایت دقیق دستورالعمل ها است + تصاویر
هومان بهادران افزود : پشتوانه و بازوی اصلی نظام تعلیم و تربیت در واقع همین انجمن اولیا و مربیان است که به میزان ارتباط قوی بین این دو روکن حامی ، نظامی آموزشی موفقیت بیشتری کسب می کند.
بهادران با اشاره به شرایط کرونایی پیش آمده طی دو سال اخیر گفت : متاسفانه کیفیت آموزشی به دلیل غیرحضوری بودن کلاس های تدریس ، با افت بسیار زیادی مواجه شده است که امیدواریم با اعلام شرایط جدید ، بتوان کلاس ها را حضوری برگزار کرد تا بخشی از این افت را جبران کرد.
وی خطاب به اولیاء دانش آموزان اظهار داشت : با توجه به شرایط موجود ، بیش از گذشته نیازمند همکاری بین اولیاء دانش آموزان و مربیان آن ها در مدرسه هستیم از جمله اینکه در خصوص بازگشایی مدارس و حضوری شدن کلاس ها توجه کامل به رعایت دستورالعمل ها دقیقا مطابق آنچه که مسئولان و ستاد کرونا اعلام می کنند ، ضروری است .
بهادران ادامه داد : در برگزاری کلاس ها به صورت حضوری نیازمند همکاری جدی اولیا هستیم از جمله رعایت کامل دستورالعمل ها و از همه مهمتر انجام کامل واکسیناسیون توسط اولیاء دانش اموزان چرا که دانش اموزان می توانند ناقل بیماری به دیگران در صورت ابتلای اعضای خانواده خود باشند .
این مدیر مدرسه گفت : یکی از اهداف ضمنی دعوت اولیاء به مدرسه برای شرکت در این جلسه ، آگاهی کامل شما از شرایط موجود مدرسه در همه زمینه ها خصوصا درک شرایط کرونایی است که این نکته روشن شود ، برگزاری حضوری کلاس ها تابع شرایط خاص و مسئولیت پذیری همگانی است و خدای ناکرده اشتباه ، سهل انگاری و عدم همکاری هر نفر می تواند منجر به ایجاد مشکل و شاید تعطیلی مجدد آموزش حضوری شود .
بهادران در پایان اظهار داشت : اولیاء محترم باید بدون از عجله برای حضوری شدن کلاس ها کاملا به رعایت قوانین اعلام شده از طرف مسئولان و ستاد کرونا خود را ملزم بدانند و اجازه دهند به صورت پیوسته و اطمینان از عدم تهدید سلامت دانش اموزان کلاس ها با رعایت دقیق دستورالعمل ها و اعتماد به کادر اجرایی مدرسه ، برگزار شوند.
انجمن اولیا و مربیان و پیشنهاد امام جماعت یک روستا / بازگشایی مدرسه نیازمند رعایت دقیق دستورالعمل ها است + تصاویر
یک پیشنهاد کاربردی امام جماعت مسجد
در این جلسه ، حجت الاسلام فتحی به عنوان امام جماعت مسجد روستا و از اولیاء دانش آموزان طی سخنانی گفت : مسئولیت پذیری یک معلم از جمله موضوعاتی است که باید مورد  توجه قرار گیرد  که البته این انتقادی است بر برخی معدود معلمان وارد است و نتیجه ان می شود وضعیت فعلی جامعه که برخی مدیران نسبت به وظایف خود مسئولیت پذیری ندارند ضمن اینکه برخی معلمان را هم شاهد هستیم که بسیار مسوولانه اقدام می کنند و بازهم نتیجه آن را در سطح جامعه می بینیم و شاهدیم که معمولا دانش آموزان چنین معلمان مسولیت پذیری نسبت به جامعه مسئولانه برخورد می کنند.
وی به تبیین جایگاه مهم انجمن اولیاء و مربیان پرداخت و افزود : درست است که از لحاظ قانونی وظیفه مدرسه تهیه امکانات آموزشی است اما اولیاء نمی توانند نسبت به کمبودهای مدارس بی توجه باشند .
حجت الاسلام فتحی ادامه داد : نمی توان انتظار داشت همه مشکلات مالی مدارس را خود معلمان برطرف کنند لذا یکی از اقدامات بسیار با ارزش کمک اولیا به مدارس جهت رفع برخی مشکلات است.
وی گفت : نمی توانیم همه انتظارات راهم از دولت داشته باشیم و بی انصافی است که اگر در کمک به بهبود وضعیت اموزشی دانش آموزان خود بی توجهی کنیم.
حجت الاسلام فتحی افزود : کمک و انفاق در راه خدا باعث افزایش رزق و روزی می‌شود و کمک به مدرسه مطمئنا باعث خشنودی خداوند و بهبود شرایط جامعه می شود لذا از نظر بنده به عنوان اولیاء دانش آموزان تعیین حداقلی از کمک های اولیاء برای مدارس بسیار ضروری است و انتظار دارم اولیاء در این خصوص برنامه ریزی کنند.
وی همچنین با ارائه یک پیشنهاد گفت : اولیا می توانند در خانه خودی صندوقی تهیه و به مرور پس اندازی هر چند اندک جمع اوری و در جهت تجهیز و رفع نواقص مدرسه اقدام کنند ضمن اینکه می توان در مساجد هم برای مدیریت این موضوع اقدام کرد.
لازم به توضیح است در پایان این برنامه اعضای انجمن اولیاء و مربیان مدرسه برای یک دروه سال تحصیلی انتخاب شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار