کد خبر: ۱۰۰۳۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸ 21 October 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویر احمد،دقایقی پیش علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش کشور با نمایندگان مدیران مدارس،معلمان و بازنشستگان شهرستان دنا در ساختمان جلسات فرمانداری این شهرستان دیدار کرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش کشور در خصوص دلیل سفر خود به استان کهگیلویه و بویر احمد بیان کرد:  این سفر جهت برسی وضعیت آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از نزدیک می باشد.

نگاه ویژه دولت به مناطق محروم/در توزیع تبلت ها نگاه ویژه ای به مناطق زلزله زده سی سخت شود
۱۴۰۰/۰۷/۲۹ - ۱۷:۳۲

آخرین خبرها از رتبه بندی فرهنگیان / دیدار بانمایندگان مدیران مدارس،معلمان و بازنشستگان شهرستان دنا / فریاد فرهنگی بازنشسته از تبعیض و تحقیر/اختصاص مبلغ 40 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به فرهنگیانی که بر اثر زلزله سی سخت خسارت دیده اند/مشکلات فرهنگیان از زبان فرماندار و امام جمعه + فیلم

مقام عالی وزارت بیان کرد: پرداخت فوق العاده ویژه فرهنگیان یکی از موضوعات مهم بود که 4400 میلیارد تومان بودجه به دولت تحمیل کرد و مطالبات آن پرداخت شد.

کاظمی گفت: حضور میدانی و مؤثر دولت در استان‌ها و توجه به مناطق محروم و محرومیت زدایی و نگاه ویژه‌ای که به معلمان وجود دارد، آینده روشنی را برای آموزش و پرورش را رقم خواهد زد.

وی با بیان اینکه رتبه بندی معلمان با پشتوانه دولت و همت مجلس و حمایت شخص رئیس جمهور در حال انجام است اظهار کرد: موضوع رتبه بندی معلمان را روزانه از طریق کانال‌های که وجود دارد، خودم پیگیری می‌کنم. سعی می‌کنیم در رتبه بندی معلمان هم صلاحیت آنها و هم منزلت و جایگاه معلمان ارتقاء یابد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ابراز کرد: مطالبات جامعه فرهنگیان را با اقتدار به ریاست جمهوری منتقل کردیم آموزش پرورش ۴۰ سال مظلوم بوده است و آنگونه که باید مورد توجه نبوده است ،همه کشورها برای توسعه آموزش پرورش را بر صدر نشاندند و معلمین بالاترین جایگاه را دارند این چیزی است که در دنیا رخ داده است انسان سازی بالاترین هدف خلقت بوده است.


کاظمی در ادامه به انتصاب مدیران در این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: حضور یک مدیریت در آموزش و پرورش باید منطق و عقلانیت داشته باشد و باید مشخص باشد که یک مدیر در چه فرایندی آمده و مدیر شده است.
وی گفت: در بعضی از کشورها مدیریت‌ها عمر طولانی دارند، اما در خیلی از سطوح آموزش و پرورش در انتصاب مدیران نه عقلانیت و نه منطق وجود ندارند. چرا وقتی برای یک مدیر دولت هزینه کرده و تجربه و سابقه دارد، باید به راحتی او را کنار گذاشت، ثبات مدیریت‌ها از برنامه‌های وزارت است.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان بیان کرد: 500 میلیون تومان برای احداث دارالقرآن کریم شهرستان بویراحمد اختصاص می دهیم. همچنین 4 میلیارد تومان به معلمان شهر زلزله زده سی سخت تسهیلات و 5 میلیارد تومان هم برای تبلت دانش آموزی به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص می دهیم که تاکید میکنم در توزیع تبلت ها نگاه ویژه ای به مناطق زلزله زده سی سخت شود.

آخرین جزئیات رتبه بندی از زبان سرپرست وزارت
۱۴۰۰/۰۷/۲۹ - ۱۶:۰۹

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: چالش بزرگ رتبه بندی معلمان در کشور این است که در بودجه ۱۴۰۰ منابع مالی کافی برای آن پیش بینی نشده ولذا برای انجام و اجرای آن نیازمند تامین منابع مالی و اعتبار لازم هستیم.

علیرضا کاظمی اظهار داشت: البته مجلس تامین منابع برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: گرچه روز گذشته برخی از موارد آن در مجلس مطرح و به تصویب نمایندگان رسید ولی چالش بزرگ اجرای طرح تامین مالی پیش روی آن هست که باید در این خصوص تدابیر لازم اتخاذ شود.

کاظمی ادامه داد: در وزارت آموزش و پرورش آمادگی کامل برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان وجود دارد و کارهای نهایی آن برای آیین نامه انجام شده است.

وی عنوان کرد: مجلس با سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری استخدامی کشور در حال رایزنی است که تعارضات موجود و معضلات این طرح رفع شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: امید است تا پیش از پایان سال شاهد اجرای طرح رتبه بندی معلمان باشیم.

اختصاص مبلغ 40 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به فرهنگیانی که بر اثر زلزله سی سخت خسارت دیده اند
۱۴۰۰/۰۷/۲۹ - ۱۳:۴۱

آخرین خبرها از رتبه بندی فرهنگیان / دیدار بانمایندگان مدیران مدارس،معلمان و بازنشستگان شهرستان دنا / فریاد فرهنگی بازنشسته از تبعیض و تحقیر/اختصاص مبلغ 40 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به فرهنگیانی که بر اثر زلزله سی سخت خسارت دیده اند/مشکلات فرهنگیان از زبان فرماندار و امام جمعه + فیلم

کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش یکی از دستگاه‌هایی بود که در شهر زلزله‌زده سی سخت خیلی سریع پای کار آمد، 26 مدرسه تعمیر و 4 مدرسه مقاوم‌سازی‌ شد و 2 مدرسه بزرگ هم امروز افتتاح می‌شود.

کاظمی بیان کرد: مدیرکل این استان از مدیران موفق و خوب کشور است که جا دارد از ایشان قدردانی کنم.

سرپرست آموزش و پرورش با اشاره به اینکه لازم بود در استان حضور پیدا کنیم و وضعیت استان را دقیق بررسی و مشکلات استان را رفع کنیم گفت: رییس جمهور دستور جمع آوری مدارس کانکسی را دادند و آموزش‌وپرورش به این موضوع سریع واکنش نشان داده است و سعی بر تحقق این موضوع داریم و جمع آوری مدارس کانکسی را در دستور کار قرار دادیم .

علیرضا کاظمی گفت: مدارس سنگی که در این استان نیز مدارس زیادی وجود دارد جمع آوری می شوند و تلاش می کنیم این مدارس را با مدارس جدید جایگزین کنیم .

وی به حرکت جهادی و تلاش سازمان نوسازی کشور اشاره کرد و گفت: زلزله شهر سی سخت مشکلات زیادی ایجاد کرد و در این رابطه وزارت آموزش پرورش سریع وارد میدان شد و ۲۶ مدرسه تعمیر، ۴ مدرسه مقاوم سازی و ۸ مدرسه در حال تکمیل است و ۲ مدرسه بزرگ امروز افتتاح می شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آسیب های اجتماعی زیادی در وضعیت کرونا به مدارس وارد شد که نیازمند جبران است گفت: باید مهارت مواجهه با بحران را به دانش آموزان یاد دهیم نه اینکه بچه ها را از بحران ها جدا کنیم.

وی در ادامه پاسخ به مطالبات نمایندگان فرهنگیان گفت:مبلغ 4 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به آندسته از فرهنگیانی که بر اثر زلزله 29 بهمن سی سخت خسارت دیدند در نظر گرفته می شود که به آنها پرداخت شود.

کاظمی در ادامه افزود: خرید تبلت به ارزش  5 میلیارد تومان سهمیه استان کهگیلویه و بویر احمدهست که تاکید من این است نگاه ویژه ای در سهمیه مناطق زلزله زده سی سخت و دنا شود.

 

بیان پاره ای از مشکلات فرهنگیان از زبان تعدادی از نمایندگان آنها
۱۴۰۰/۰۷/۲۹ - ۱۳:۳۱

سید عبد الصمد رضایی نماینده بازنشستگان آموزش و پرورش شهرستان دنا خطاب به سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: متأسفانه گاهاً به جای تکریم معلمان،آنها را تحقیر می‌کنند. در زلزله شهر سی سخت شهر لرزید اما دل بازنشستگان نلرزید و سفره مهمان ‌نوازی آنها بزرگترشد.
وی گفت: این اجازه را ندهید که معلمان و بازنشستگان برای تهیه جهیزیه فرزند و تأمین داروی خود شرمسار فرزندان و خانواده‌شان شوند.
این فعال فرهنگی شهرستان دنا در ادامه بیان کرد:علی رغم اینکه تمام دستگاه‌ها بازنشستگان خود را مورد حمایت قرار دادند، هنگام وقوع زلزله، اما بازنشستگان آموزش و پرورش حتی هزار تومان حمایت نشدند.

فریاد بازنشسته سی سختی از تبعیض و تحقیر


شاهچراغی یکی دیگر از نمایندگان آموزش و پرورشی ها در این جلسه بیان کرد: چرا برای ورزشکاران قهرمان 50 و 100 ها میلیون تومان پاداش در نظر می‌گیرند. اما برای دانش آموزی که در مسابقات ملی و بین المللی رتبه می‌آورد، حداقل 2 یا 3 میلیون تومان پاداش می‌دهند. چرا باید اینگونه به مسائل قرآنی بی توجه باشیم.

خانم گودرزی یکی دیگر از نمایندگان فرهنگیان حاضر در جلسه اشاره به رویکرد های نوین آموزشی IT و ITC کرد و گفت:این رویکرد همواره یکی از عوامل ارتقای کیفیت در نظام های آموزشی می باشد و زمینه ظهور دیدگاه های نوین است که باید دانش آموزان در این رویکرد با کسب دانش،پرورش هوش،شناخت خود و آگاهی از موقعیت ها و استعداد ها خویش کنند.

وی گفت:گلایه و نگرانی بخش عمده ای از فرهنگیان نسبت به تعهداد بیمه تکمیلی می باشد از جمله اینکه خدماتی که ارایه می شود بسیار محدود است.

گودرزی تاکید کرد:دریافت وجوه و اسناد هزینه ها از طرف بیمه بسیار زمان بر هست از اینرو نسبت به بسیاری از نهادها منزلت فرهنگبان در خصوص این بیمه پایین آمده و موانع و مشکلات بیمه تکمیلی موجب دلزدگی اکثر فرهنگیان شده است.

ریحانه حسینی نماینده معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد از دیگر از معلمان حاضر در این جلسه از وزیر آموزش و پرورش خواست که طرح رتبه بندی معلمان بدون تبصره‌های عجیب و غریب تصویب و لحاظ شود.

وی از سرپرست وزارت آموزش و پرورش خواست که فرزندان فرهنگیان در کنکور سراسری همانند فرزندان اعضای هیئت علمی از سهیمه کنکور برخوردار باشند.
خانم صیادی نماینده معلمان ابتدایی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه از سرپرست وزارت آموزش و پرورش خواست:در اختصاص سرانه مورد نیاز به مدارس استان و مناطق محروم مخصوصاً شهرستان دنا که علاوه بر محرومیت دچار بلایای طبیعی هم شده‌اند و توجه جدی و بیشتر به مدارس در حال ساخت و بازسازی که ناشی از زلزله‌ی اخیر می‌باشد، لازم و ضروری است.
نصرت زاده نماینده مدیران مقطع متوسطه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه به فیش‌های نجومی حامل انرژی اشاره کرد و گفت: قرار بود که هزینه آب، برق و گاز مدارس مجانی باشد، اما متأسفانه در این شرایط فیش‌های نجومی برای مدارس صادر می‌شود.

مشکلات فرهنگیان از زبان فرماندار و امام جمعه
۱۴۰۰/۰۷/۲۹ - ۱۳:۲۰

آخرین خبرها از رتبه بندی فرهنگیان / دیدار بانمایندگان مدیران مدارس،معلمان و بازنشستگان شهرستان دنا / فریاد فرهنگی بازنشسته از تبعیض و تحقیر/اختصاص مبلغ 40 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به فرهنگیانی که بر اثر زلزله سی سخت خسارت دیده اند/مشکلات فرهنگیان از زبان فرماندار و امام جمعه + فیلم

فرماندار شهرستان دنا و امام جمعه شهر سی سخت به مشکلات فرهنگیان شهرستان دنا اشاره کردند.

فرماندار شهرستان دنا گفت:انتظار مردم شهرستان دنا از شما نگاه ویژه به این شهرستان زلزله زده می باشد.

وی گفت: 8 مورد از فضاهای آموزشی شهرستان دنا در این زلزله اسیب جدی دید که 8 مدرسه احداثی در سی سخت و 26 مدرسه دیگر نیز در سطح شهرستان دنا باید بازسازی شود.

فرماندار شهرستان دنا زارعی مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد را انسانی اخلاق مدار دانست و با اشاره به اینکه کمترین حاشیه را در طول مسئولیتش داشته است گفت: ایشان تمام همکاری لازم را برای بازسازی فضای آموزشی شهرستان دنا با این شهرستان دنا داشته‌اند.

مصباح نژاد امام جمعه شهر سی سخت در این دیدار حضور سرپرست آموزش و پرورش به شهرستان دنا،شهرستان فرهنگ و ادب را خیر مقدم گفت.

امام جمعه شهر سی سخت اشاره به عدالت آموزشی در دولت سیزدهم کرد و گفت: دولت سیزدهم تمام توان خود را برای تحقق هر چه بیشتر عدالت آموزشی به کار بگیرد.

وی با تاکید به اینکه برای قبول شدگان طرح امین چاره اندیشی شود گفت:در هوشمند سازی مدارس اگر زیرساخت ها و فرهنگ سازی نظام آموزش متحول نشود پیشرفت تکنولوژی و ورود آن نه تنها موجب تغییر نمی شود بلکه منجر به افت سیستم آموزشی کنونی می شود.

مصباح نژاد در ادامه بحث کمک به فرهنگیان آسیب دیده در زلزله سی سخت که خانه های خود را از دست دادند اشاره کرد و گفت:در زلزله 29 بهمن 99 قشر زیادی از فرهنگیان دنا مورد آسیب قرار گرفتند که بیشتر سرمایه آنها منازلشان بود و نگاه ویژه شما به این قشر بزرگترین کمک در رفع دغدغه آنها می باشد.

رییس شورای فرهنگی شهرستان دنا گفت: مساعدت تبلت به دانش آموزان بی بضاعت و خانواده های فقیری که در این زلزله خسارت دیده اند و توان خرید تبلت را ندارند کمک بزرگی به آموزش دانش آموزان می کند.

برنامه های سفر سرپرست وزارت آموزش و پرورش
۱۴۰۰/۰۷/۲۹ - ۱۱:۵۴

دیدار سرپرست وزارت آموزش و پرورش کشور بانمایندگان مدیران مدارس،معلمان و بازنشستگان شهرستان دنا /خبر بروز رسانی می شود...

سرپرست وزارت آموزش و پرورش صبح امروز پنجشنبه، با حضور در گلزار شهدای شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به مقام شامخ شهدای این دیار ادای احترام کرد.

علیرضا کاظمی در گلزار شهدای یاسوج با اشاره به اهمیت خون شهدا اظهار کرد: نسل کنونی جامعه ما، نیازمند معرفی آرمان های شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی آرامش و امنیت پایدار امروز کشورمان را نتیجه از خود گذشتگی و فداکاری های شهدا و خانواده شهدا و ایثارگران دانست و افزود: باید راه و منش شهدا الگوی همه آحاد جامعه بویژه دانش آموزان قرار گیرد و برای اعتلای علمی جامعه تلاش کنند.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج، شرکت در آیین افتتاح چندین مدرسه در سی سخت و یاسوج از جمله برنامه‌های اعلام شده سفر سرپرست وزارت آموزش و پرورش به یاسوج است.

دیدار سرپرست وزارت آموزش و پرورش کشور بانمایندگان مدیران مدارس،معلمان و بازنشستگان شهرستان دنا /خبر بروز رسانی می شود...

دیدار با نماینده ولی فقیه 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش همچنین با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد که در این دیدار آیت الله حسینی خواستار توجه به وضعیت رتبه بندی فرهنگیان شد .

جزئیات این دیدار در لینک های زیر منتشر شده است 

درخواست نماینده ولی فقیه از سرپرست آموزش و پرورش

تاثیر 50 ساله کرونا بر اقتصاد دنیا

دیدار سرپرست وزارت آموزش و پرورش کشور بانمایندگان مدیران مدارس،معلمان و بازنشستگان شهرستان دنا /خبر بروز رسانی می شود...

افتتاحیه مجتمع آموزشی حیات طیبه سپهبد حاج قاسم سلیمانی در یاسوج

مجتمع آموزشی حیات طیبه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی امروز (پنجشنبه) در آیینی با حضور علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش و مهراله رخشانی مهر رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در روستای بلهزار یاسوج از توابع کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در این آیین گفت: این مجتمع آموزشی دارای ۱۹ کلاس درس بوده و زیربنای آن نیز چهار هزار مترمربع است.

علیرضا کاظمی اظهار داشت: اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال برای ساخت این مجتمع آموزشی هزینه شده است.

وی افزود: بنا به دستور رییس جمهوری در سفر استانی ۹ مهرماه امسال به کهگیلویه و بویراحمد تمامی مدارس کانکسی بالای ۱۵ دانش آموز کشور و این استان برچیده و مدارس سنگی نیز با مدارس مناسب جایگزین می شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: هم اینک ۴۵۰ مدرسه سنگی و ۳۴۰ مدرسه کانکسی در کشور وجود دارد.

کاظمی عنوان کرد: بازگشایی مدارس کشور در سال تحصیلی جدید به نحو مطلوب آغاز شد و هیچ دانش آموزی از پوشش تحصیلی بازنمانده است.

وی ابراز داشت: تاکنون ۸۰ درصد دانش آموزان کشور علیه بیماری کرونا واکسینه شده اند و کهگیلویه و بویراحمد نیز به لحاظ واکسیناسیون دانش آموزان جزو استان های برتر است.

کاظمی گفت: تأمین سلامت دانش آموزان کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و همواره مورد توجه جدی مسئولان وزارت آموزش و پرورش است.

دیدار سرپرست وزارت آموزش و پرورش کشور بانمایندگان مدیران مدارس،معلمان و بازنشستگان شهرستان دنا /خبر بروز رسانی می شود...

دیدار سرپرست وزارت آموزش و پرورش کشور بانمایندگان مدیران مدارس،معلمان و بازنشستگان شهرستان دنا /خبر بروز رسانی می شود...

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار