سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: آسیب‌ها و خسارت‌های کرونا را شاید بتوان در حوزه آموزشی جبران کرد اما در زمینه پرورشی جبران این خسارت ها بسیار سخت و سنگین است.
کد خبر: ۱۰۰۳۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶ 21 October 2021
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در نشست با امام جمعه یاسوج اظهار کرد: مشکلات زیادی در بحران کرونا برای مدارس ایجاد شده که نه قابل برآورد و نه قابل جبران است.

کاظمی گفت:  117 کشور دنیا مدارس آنها اکنون کاملاً باز است و حدود ۳۰ کشور به صورت ترکیبی آموزش را انجام می دهند تعداد 30 کشور هم به صورت مجازی کار را دنبال می‌کنند؛ کشورهای پیشرفته دنیا آخرین جایی را که در بحران کرونا بستند آموزش و پرورش و اولین جایی را که باز کردند مدارس بود، کرونا تا ۵۰ سال آینده اقتصاد کشورها را تحت شعاع قرار داده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: با تاکید ریاست جمهوری که از روز اول به دنبال بازگشایی مدارس بودند و با تفاهمی که با وزارت بهداشت انجام دادیم مقدمات بازگشایی مدارس را داشتیم و تمرکز خود را ابتدا روی مدارس مناطق محروم قرار دادیم که تحت پوشش فضای مجازی نیستند.

وی گفت: وقتی ۱۱۰ هزار مدرسه را در کشور بازگشایی می‌کنیم قطعاً در تعداد جاهایی آسیب‌های وارد است در ستاد کرونا راحت ترین کار برای ما رفتن به سمت فضای مجازی بود اما به عنوان یک معلم نمی‌توان شاهد چنین آسیبهای باشیم.

کاظمی افزود: برخی خانواده‌ها به خاطر مشکلاتی که کرونا ایجاد کرده در حال متلاشی شدن هستند، آسیب‌ها و خسارت‌های کرونا را شاید بتوان در حوزه آموزشی جبران کرد اما در زمینه پرورشی جبران این خسارت ها بسیار سخت و سنگین است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: باید در همین بحران کرونا مهارت دانش‌آموزان را در مواجهه با بحران بالا ببریم و آن‌ها را برای بحرانهای سنگین‌تر آماده کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار