امام جمعه یاسوج گفت: برخی از مشکلات به رکود پروژه‌های عمرانی و مطالبات عجیب و غریبی که بر جای مانده، مربوط است! فردی تعریف می‌کرد که پیمانکاری ۲۰۰ میلیون تومان طلب داشته اما با عدم پرداخت آن ، مطالبه به رقمی عجیب و غریب رسیده است که طرح ها با چنین رویکرد و عملکردی هرگز به نتیجه نمی‌رسند.
کد خبر: ۱۰۰۳۶۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸ 22 October 2021

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج اظهار کرد: بی تقوایی، بی‌دینی، بی‌حجابی و بی‌نمازی منجر به جهنم می‌شود تمام این خطاها در دفتر زندگی افراد ثبت و ضبط خواهد شد.

وی در ادامه گفت: به هشدارهایی که خداوند به بندگان می دهد توجه کنید البته نقطه مقابل افراد منحرف کسانی هستند که زندگی خوبی دارند و رفتار آنها مرضی خداوند است ایمان به پیامبر و معاد دارند از طاغوت و مدیریت طاغوتی و باورهای طاغوتی دوری می‌کنند، طاغوت چه کسانی هستند؟آن‌هایی که انسانها را در مسیر اشتباه و گناه و ولنگاری حرکت می‌دهند.

وی در ادامه با ترجمه معنای کلمه طاغوت گفت: طاغوت آن حاکم و مدیریت و زبان و قلم و قدمی است که انسان ها را از ارزش‌های دینی جدا کرده و به سوی گناه و فساد و فحشا دعوت می‌کند این تفکر و رفتار طاغوتی است که ظلم و ستم را در جامعه رواج می‌دهد اما بالاترین ظلم و تجاوز هجمه به ایمان مردم است وقتی انسان ایمان خود را از دست بدهد دیگر چیزی ندارد.

حسینی بیان کرد: عده‌ای به دنبال گرفتن ایمان مردم با دعوت به بد حجابی و سایر ولنگاری‌ها هستند و دروازه‌های جهنم را به روی مردم باز می‌کند و این بالاترین خیانت به بشریت است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج به مناسبت‌های مختلف از جمله ولادت پیامبر عظیم الشأن اسلام و ولادت امام جعفر صادق علیه السلام اشاره کرد و با تبریک این ایام خجسته اظهار کرد: دلسوزتر از پیامبران برای مردم نداریم حتی پدر و مادر انسان نیز چنین برای انسان دل نمی‌سوزانند.

وی گفت: علم پیامبران لدنی بوده و مستقیماً از خدا علم می‌گیرند و بالاتر از آن ها کسی درجه علمی ندارد تمام عقول بشر را جمع کنید از نخبگان و فیلسوفان بشری در مقابل عقل و علم انبیا و اولیا الهی به مانند شمعی در مقابل خورشید هستند.

حسینی در ادامه به یکی از مناسبت‌های دیگر یعنی اعتراض امام به لایحه کاپیتولاسیون اشاره کرد و گفت: این قانون ننگین مصونیت به مستشاران خارجی می‌داد که از دوره قاجار بر این کشور تحمیل شد در دوره‌ای برداشته و هنگامی که آمریکا در ایران قدرت گرفت در دوره محمدرضا پهلوی دوباره این قانون مصوب شد که اگر مستشاران آنها خطایی می‌کردند مصونیت داشتند که امام این قانون را فریاد زد.

وی گفت: کشور ایران کشوری نیست که شایسته این همه تحقیر و شکست باشد ایرانی که دارای پیشینه تمدنی و فرهنگ غنی اسلامی بوده و انسانهای بزرگی چون ابوعلی سینا شیخ بهایی علامه مجلسی امام راحل و مقام معظم رهبری را داشته است.

خطیب جمعه یاسوج تصریح کرد: امروز به برکت ولایت فقیه و برکت انقلاب اسلامی خورشید مجد و عظمت این ملت در حال طلوع بوده و باید قدردان و شاکر آن باشیم در همین چند سال به برکت ولایت فقیه کشور از مجد و عظمتی برخوردار شده و چگونه دشمنان خود را شکست داده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج به مباحث پیرامون سد تنگ سرخ و حرف‌هایی که این روزها درباره آن زده می‌شود اشاره کرد و گفت: از همان ابتدا هم قرار بود سدی مشترک بین ۲ استان کهگیلویه و بویراحمد و فارس باشد اما درصد استفاده ما از استان فارس و شهر شیراز بیشتر است.

وی ادامه داد: آب شرب شهر یاسوج و بخش‌های صنعتی و کشاورزی را باید تامین کند و یک قسمت هم باید رهاسازی شود که مشکلی برای پایین دست‌ها و همچنین محیط زیست ایجاد نشود؛ این قرار و مدارها از همان ابتدا بوده اما برخی‌ها اکنون سر و صدا می کنند در حالی که مطالعات آن از قبل صورت گرفته مجوزها سال‌ها پیش صادر شده و کار زیادی انجام گرفته و کار باید ادامه پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج در ادامه با اشاره به مشکلات مربوط به طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی به تعداد بسیار زیادی از این پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور و در استان کهگیلویه و بویراحمد

اشاره کرد و یادآور شد: رئیس جمهور برای تحقق جهاد سازندگی وعده داده و باید اتفاق بیفتد خیلی از پروژه ها با روحیه جهادی در قالب جهاد سازندگی که در اول انقلاب بود راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان برخی از مشکلات مربوط به رکود پروژه‌های عمرانی و مطالبات عجیب و غریبی که بر جای مانده گفت: فردی تعریف می‌کرد که پیمانکاری ۲۰۰ میلیون تومان طلب داشته اما با عدم پرداخت آن اکنون به ۱۴ میلیارد تومان مطالبه رسیده که رقمی عجیب و غریب است طرح ها با چنین رویکرد و عملکردی هرگز به نتیجه نمی‌رسند.

حسینی گفت: در استان و در کشور بسیاری از پروژه ها زمین گیر شده پول‌ها کجا می‌رود که پروژه‌ها زمین‌گیر می‌شوند و به نتیجه نمی‌رسد؟ این ۲۰۰ میلیون چگونه ۱۴ میلیارد شده؟ چقدر باید تامین اعتبار شود تا بتوان پول پیمانکاران را داد لذا با راه اندازی جهاد سازندگی بسیاری از این مشکلات در کشور و استان رفع خواهد شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار