استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برداشت آب از سد مارون برای کهگیلویه مجوز ندارد، گفت: تخصیص سهم حقابه از این سد در اولویت برنامه‌‌ها برای توسعه شهرستان خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۰۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹ 25 October 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس سید علی احمدزاده امروز در بازدید از پروژه‌های شهرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آبریز سد مارون در استان قرار داردو بهره‌برداری آن در خوزستان، اظهار داشت: نیاز است که حقابه از این سد به شهرستان اختصاص داده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سؤوال فارس مبنی بر اینکه سال 95 مجوز 135 میلیون متر مکعب آب از این سد از سوی نماینده وقت مردم در مجلس رسانه‌ای شده بود، تأکید کرد: تاکنون هیچ حقابه‌ای از مارون به شهرستان اختصاص داده نشده است.

مدیر ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به جز طرح 10 ساله در منطقه ایدنک مصوبه‌ای برای برداشت از سد وجود ندارد باید تلاش کنیم سهم حقابه کهگیلویه از سد مارون اخذ شود.

احمدزاده افزود: خوب بود موقع احداث سد استان ما دیده و حقابه کهگیلویه گرفته می‌شد اما متاسفانه کاری صورت نگرفت.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در اطراف شهر دهدشت دشت‌های وسیع و حاصلخیز بی آب داریم که در دوران گذشته آب آن تامین نشده است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم سهمی را برای برداشت آب از این سد بگیریم تا تغییری در وضعیت زمین‌ها و رونق بخش کشاورزی ایجاد شود.

وی پیگیری تخصیص حقابه از سد مارون را در اولویت برنامه‌های استانداری برای توسعه کهگیلویه اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار