مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای حفاظت از محیط زیست و دستگیری شکارچیان متخلف، هفت شکارچی متخلف از طریق رصد فضای مجازی دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۰۰۴۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳ 25 October 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و وبیراحمد ، اسدالله هاشمی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این متخلفان، از طریق فضای مجازی تصاویری از شکار شش رأس کل وحشی، یک رأس قوچ و دو قطعه کبک منتشر کرده بودند.
وی با بیان اینکه این افراد شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شدند، گفت: همچنین در سال جاری از شکارچیان متخلف در استان، لاشه ۳۰ رأس کل بز و قوچ و ۳۱ قطعه کبک کشف شد.
هاشمی افزود: همچنین از این شکارچیان یک قلاده خرس، یک بهله عقاب، سه قلاده گراز، دو قلاده تشی و ۲۲ قطعه سهره طلایی زنده کشف و ضبط شد.
وی همچنین با اشاره به صادر شدن شناسنامه برای پلنگ دنا در استان، اظهار داشت: طی چهار سال اخیر با همکاری یک گروه مستند ساز، تصاویر پلنگ دنا با دوربین‌های دستی و تله‌ای به تصویر کشیده شد و با کمک کارشناسان دانشگاه یاسوج برای ۱۸ قلاده پلنگ، شناسنامه صادر شد.
هاشمی اظهار داشت: با توجه به اینکه ۳۰ روستا در منطقه حفاظت شده دنا قرار دارد، با کمک کارشناسان و دوستداران محیط زیست آموزش‌های لازم برای ۳۰ هزار نفر از اهالی این روستاها در راستای حفاظت از این مناطق و حیات وحش انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار