نماینده مجلس در روستای چنار برم
نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون : مطالبات مردم به حق است و برخی از افراد با تکیه بر همین مطالبات دست به تخریب بزنند و این در صورتی است که در گذشته شرایط به مراتب برای خدمت به مردم مناسب‌تر بوده‌است.
کد خبر: ۱۰۰۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱ 27 October 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مهدی روشنفکر عصر امروز در جمع مردم روستای چناربرم از توابع بخش پاتاوه شهرستان دنا اظهار داشت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد همواره دین خود را به انقلاب در صحنه‌ها و بزنگاه های مختلف ادا کرده‌اند که این وفاداری در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مختلف نمود پیدا می‌کند.
وی افزود: نظام جمهوری اسلامی در طول چهل و دوسال گذشته خدمات خوبی را ارائه داده است اما منابع و ظرفیت‌های موجود در این استان می‌توانست در امروز وضعیت بهتری را برای استان رقم بزند.
نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون با اشاره به مطالبات مردم گفت: مطالبات مردم به حق است و برخی از افراد با تکیه بر همین مطالبات دست به تخریب بزنند و این در صورتی است که در گذشته شرایط به مراتب برای خدمت به مردم مناسب‌تر بوده‌است.
وی به مشکلات حریم شرکت گاز در روستای چناربرم اشاره کرد و افزود: در این رابطه با وزارت مکاتباتی داشته‌ایم و تأکید کرده‌ایم که باید منافع وجود چهار خط انتقال گاز که از این مسیر می‌گذرد عاید مردم مردم منطقه شود.
روشنفکر تصریح کرد: چندین مکاتبه برای تغییر مسیر و تجدید نظر در حریم گاز با وزارت نفت انجام شده‌است و سزاوار نیست که تب و لرز گاز، معایب و آسیب‌های آن برای مردم ما باشد و منافع آن را دیگران ببرند.
وی افزود: همانطور که استخدام نیروهای شرکت گاز منطقه دغدغه مردم است، دغدغه ما نیز است و در راستای ایجاد زمینه اشتغال در منطقه پیگیری‌های لازم را تا سر حد توان انجام خواهیم داد.
فرماندار شهرستان دنا در این نشست اظهار داشت: مسئولان مربوطه استان و شهرستان برای رسیدگی به مشکلات موجود در روستاهای بخش پاتاوه در این بخش حضور پیدا کرده‌اند.
وی افزود: مشکل آنتن دهی روستا توسط مدیران مربوط مورد تأیید قرار گرفته‌است و امیدواریم که مشکل مربوط با پیگیری مرتفع شود.
پناهی گفت: حریم گاز در روستای چناربرم باعث مشکلات عدیده برای مردم روستا شده‌است و با توجه به اینکه زندگی مردم از کشت و زرع حاصل می‌شود.
فرماندار شهرستان دنا افزود: موضوع رسیدگی به جداول کشاورزی این روستا نیز در دستور کار قرار گرفته‌است و قریب به ۳۵۰ میلیون تومان در این مورد هزینه شده‌است.
محمد رهنوردی مدیر شرکت گاز شهرستان دنا در دوره قبل از انقلاب موضوع حریم گاز مطرح بوده‌است و افرادی که هزینه منازل خود را دریافت نکرده‌اند می‌توانند جهت محقق شدن موضوع به شرکت گاز مراجعه کنند.
برای ساخت و ساز موضوعات مطرح شده برای حفاظت از جان مردم در حریم مسیر انتقال گاز است.
وی افزود: در استخدام نیروهای شرکت گاز در منطقه دوم گاز اصفهان که در روستای چناربرم و شترخون قرار دارد نسبت به نیروهای بومی اجحاف شده‌است.
عابدینی مدیرکل اداره فناوری و ارتباطات استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با ضعف آنتن دهی و ارتباطات اینترنتی بیان کرد: ضعف ارتباط اینترنتی در اپراتور همراه اول در روستا وجود دارد و شبکه ایرانسل در نقطه‌هایی از روستا دارای پوشش مناسب است.
وی افزود: از پوشش شبکه ایرانسل می‌توان به عنوان مُسَکن موقت استفاده کرد و ایجاد و ارتقاء سایت همراه اول در روستا نیز در دستور کار قرار دارد.
رمضان برزگر از اهالی روستای چناربرم در ادامه این نشست اظهار داشت: امام فرمودند که اگر به من خدمتگزار بگویید بهتر از آن است که رهبر بنامید و رهبری هم بر ولی نعمت بودن مردم تاکید دارند.
وی بیان کرد: انتظاری که هم‌اکنون مردم از مسئولان دارند این است که معنویات مقام معظم رهبری در خدمت به مردم سرلوحه کار خود قرار بدهند.
برزگر عنوان کرد: تا جایی که اطلاع داریم شما در بدست آوردن جایگاه نمایندگی مجلس از دست رفته بویراحمد بزرگ تلاش مضاعف داشته‌اید.
وی خاطرنشان کرد: جالب نیست که ما هم‌اکنون بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب هنوز مردم از مشکلات متعدد حرف بزنند و بدانید که در کنار زیلایی یک زیلایی دیگر به نام چناربرم وجود دارد.
وی به آنتن دهی تلفن همراه در چناربرم اشاره کرد و گفت: سبزوار نیست که روستایی که دو مدرسه شبانه روزی و یک شرکت گاز دارد همچنان با ضعف ارتباط اینترنتی و مخابراتی مواجه باشد.
وی افزود: روستای چناربرم از گذشته در بحث مدیریت دارای توان بالایی بوده و انتظار داریم که میدان مناسب در زمینه مدیریت ها به نیروهای این روستا داده شود.
برزگر گفت: منطقه دوم انتقال گاز اصفهان دارای هشت ایستگاه تقویت فشار گاز است که چهار ایستگاه آن در منطقه چناربرم و شترخون قرار دارد، انتظار داریم که در مدیریت کلان منطقه دوم گاز اصفهان به جوانان تحصیلکرده این روستا میدان داده شود.
وی افزود: شبکه گازرسانی روستا چهل هکتار از مرغوب ترین زمین‌های چناربرم در اختیار شرکت گاز قرار گرفته اما چه عایدی برای روستا داشته و چشمه آب آشامیدنی روستا را نیز تصرف کرده‌اند و با اینکه زمین‌های مردم در اختیار شرکت گاز قرار گرفته اما شرکت از ما طلبکار است.
وی بیان کرد: معارضات حریم شرکت گاز در این روستا باعث شده تا جوانان این روستا برای ساخت و ساز منزل مسکونی با مشکلات زیادی روبرو شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار