سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد : یکی از سیاست‌هایی که در دستور کار قرار دارد توسعه سرمایه‌گذاری‌های موفقی است که در سال‌های گذشته وجود داشته. طرح توسعه گاوداری بنیاد مستضعفان قابلیت‌های زیادی به لحاظ اشتغال، درآمد و زنجیره تولید برای استان دارد.
کد خبر: ۱۰۰۴۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵ 27 October 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، احسان عسکری در دومین روز کاری خود از شرکت کشاورزی و دامپروری زیر مجموعه هلدینگ فردوس پارس وابسته به بنیاد مستضعفان در منطقه توت‌نده بازدید و در جریان مشکلات و همچنین خواسته‌های این شرکت قرار گرفت.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد سپس در جمع خبرنگاران گفت: طرح گاوداری بنیاد مستضعفان ۲۵۰۰ راسی است که بنا داریم یک واحد ۶ هزار راسی ایجاد کرده و طرح کنونی را توسعه دهیم.

وی با اشاره به اینکه طرح توسعه این واحد گاوداری در دستور کار بنیاد مستضعفان قرار دارد، افزود: زمین، آب و سایر زیرساخت‌ها برای توسعه این واحد نیاز است لذا باید برای فراهم شدن تمامی زیرساخت‌های، همکاری کنیم.

این مسئول به برنامه‌های حوزه اقتصادی برای ارتقاء سرانه درآمد استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: برای افزایش سرانه درآمد به دنبال سرمایه‌گذاری جدید و همچنین افزایش سرمایه‌گذاری در سطح استان هستیم تا اشتغال به نحو موثری افزایش و بیکاری کاهش پیدا کند.

عسکری بیان کرد: در همین راستا یکی از سیاست‌هایی که در دستور کار قرار دارد توسعه سرمایه‌گذاری‌های موفقی است که در سال‌های گذشته وجود داشته. طرح توسعه گاوداری بنیاد مستضعفان قابلیت‌های زیادی به لحاظ اشتغال، درآمد و زنجیره تولید برای استان دارد.

سرپرست معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: نشستی به منظور تامین آب گاوداری ۶ هزار راسی دشت سقاوه با ادارات مربوطه گرفته شد و مسائل مطرح شد. مشکل دیگری که برای این گاوداری مطرح است زمین برای ایجاد واحد جدید است. برای این مجموعه ۶۰ هکتار زمین نیاز است لذا ابعاد مختلف برای توسعه این واحد باید در کنار هم قرار گیرد.

عسکری در بخش دوم سخنان خود به تامین نهاده‌های دامی این واحد اشاره و عنوان کرد: تامین نهاده‌ این واحد به صورت ناقص انجام می‌شد، نقص در نهاده‌ها باعث شده سودآوری طرح تحت تاثیر قرار گیرد و توجیهات را ضعیف کند گام بعدی که برمی‌داریم تامین نهاده‌ها برای این واحد تولیدی است.

وی با اشاره به اینکه از جهاد کشاورزی خواستیم گزارشی از میزان استفاده نهاده‌های دامی در واحدهای کوچک و خرد ارائه دهد، خاطرنشان کرد: سیاست‌هایی که اتخاذ می‌کنیم برای تمام استان است. تلاش می‌کنیم سهمیه نهاده‌ها را از تهران افزایش دهیم یا در بخش مدیریت تصمیماتی اتخاذ کنیم که در جلسات و برنامه‌های بعدی حوزه اقتصادی جزئیات آن را به تصویب می‌رسانیم.

گفتنی است جهاد کشاورزی و دامپزشکی از جمله دستگاه‌های حاضر در برنامه بازدید از واحد گاوداری بودند که پیشنهادات و نظرات خود برای توسعه این واحد را ارائه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار