مهدی روشنفکر به مدیران تذکر داد که در دولت انقلابی دکتر رئیسی کم کاری و کاهلی در خدمت به مردم قابل پذیرش نیست و نیازهای مطرح شده توسط مردم روستا قابل حل است.
کد خبر: ۱۰۰۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸ 28 October 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نماینده شهرستان‌های بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در جمع مردم روستای شهنیز از توابع شهرستان مارگون اظهار داشت : استقبال مردم از مدیران نظام جمهوری اسلامی نشان از وفاداری مردم به نظام دارد و مردم این دیار با تمام مشکلات و مطالبات همچنان پای نظام و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.
 مهدی روشنفکر افزود : مشکلات بیان شده از طرف مردم روستای شهنیز به حق هستند و پاسخگویی به مطالبه گری از طرف مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب و نظام وظیفه مسئولان است.
روشنفکر استان کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه منطقه مارگون بهشتی در جنوب کشور خواند گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد غنی است و اما در فقر به سر می‌برد.
وی افزود: سیاه و سفید کردن مطالبات توسط مسئولان استانی در ادوار گذشته باعث شده تا خدمات نظام جمهوری اسلامی را به صورت احسنت به مردم ارائه داده شود.
مهدی روشنفکر به مدیران تذکر داد که در دولت انقلابی دکتر رئیسی کم کاری و کاهلی در خدمت به مردم قابل پذیرش نیست و نیازهای مطرح شده توسط مردم روستا قابل حل است.
نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون بیان کرد: موضوع آسفالت پنج هزار متر مربع معابر روستای روستا توسط بنیاد مسکن پس از اتمام کار در روستای جوبریز انجام شود.
روشنفکر به مدیران برای جذب اعتبارات و انجام فعالیت در استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد و گفت: مدیری که توان جذب اعتبارات را ندارد و اعتبارات دستگاه مربوطه برگشت می‌خورد تحت هیچ شرایطی قابل تحمل نیست و جایی در مدیریت این استان ندارد.
وی به مدیران نسبت به تعریف پروژه‌های جدید و مورد نیاز در شهرستان تذکر داد و افزود: با توجه به اهتمام دولت برای ارائه زودتر بودجه نسبت به سنوات گذشته این پروژه‌ها تعریف و اطلاعات مربوط تکمیل شود تا ردیف لازم اعتباری تأمین شود.
روشنفکر تصریح کرد: سال گذشته چهل میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان مارگون در نظر گرفته شد و جهت گازرسانی به منطقه زیلایی ۱۴۰ میلیارد تومان و سد سقاوه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.
وی به وضعیت نامطلوب فعالیت صنایع در استان اشاره کرد و افزود: در شهرستان کاشان صدها واحد صنعتی فعال وجود دارد و در استان کهگیلویه و بویراحمد شهرک‌های صنعتی به انبار شرکت‌های پخش و اماکن متروکه تبدیل شده‌اند.
باقر قائمی فرماندار شهرستان دنا به مشکلات متعدد از جمله اشتغال‌زایی در روستاهای شهرستان مارگون اشاره کرد و گفت: برای عبور از معضل بیکاری در روستاها نیازمند ایجاد سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعت هستیم.
وی افزود: با تشکیل تعاونی در روستا می‌توان از تسهیلات ارزان قیمت جهت ایجاد بنگاه‌های اقتصادی زودبازده استفاده کرد.
قائمی خاطرنشان کرد: روستای شهنیز دارای ظرفیت بالای کشاورزی است و جهت تأمین و استاندارد سازی کشاورزی روستا کشاورزان روستا جهت استفاده از تسهیلات آبیاری نوین کشاورزی اقدام کنند.
فرماندار شهرستان مارگون در ادامه بر ضرورت استقرار ادارات دولتی در شهرستان مارگون تأکید کرد.
روستای شهنیز از توابع شهرستان مارگون به عنوان یکی از مناطق مستعد در زمینه کشاورزی به شمار می‌رود.
روستایی زیبا با جاذبه‌های طبیعی و گردشگری که چون نگینی در میان رشته‌کوه‌های منطقه می‌درخشد.
روستای شهنیز نیز مثل سایر روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد با کمبود امکانات دست و پنجه نرم می‌کند.
وجود باغ‌های میوه در روستای شهنیز موقعیت خاصی برای این روستا فراهم کرده‌است که با توجه لازم می‌تواند زمینه مناسب برای رونق اقتصادی واششتغال خانواده‌ها باشد.
این سالن از ضعف زیرساخت‌ها رنج می‌برد و نبود فضای ورزشی، غیر استاندارد بودن معابر روستا و عدم بهسازی هشت کانال آب کشاورزی و هدر رفت و مدیریت منابع آب کشاورزی، نبود غسالخانه و فضای آموزشی مناسب دخترانه که برای تحصیل به شهر یاسوج و یا مارگون مراجعه کنند از مهم‌ترین مطالبات مردم روستای شهنیز به شمار می‌رود.
هفتاد خانواده ساکن دوبند شهنیز در فصول مختلف سال از نبود زیرساخت‌های ارتباط جاده‌ای رنج می‌برند و همچنان این مردم به امید وعده‌های مسئولان دلگرم هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار