مسابقات مرحله دوم کورس پاییزه جنوب کشور با حضور چابک سواران و در رشته های مختلف برگزار و نفرات برتر مشخص شدند.
کد خبر: ۱۰۰۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵ 05 November 2021

رئیس هیئت سوارکاری استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه برگزاری این مسابقات گفت : این مسابقات با حضور سوارکارانی از جنوب کشور در یاسوج برگزار شد .
به گزارش تابناک کهگیلویه  وبویراحمد ، فرشاد نگین تاجی افزود : با توجه به تعطیلی طولانی مدت فعالیت های ورزشی ، با صدور مجوز ستاد کرونا و به منظور آماده سازی هر چه بیشتر و رونق دوباره ورزش سوارکاری ، مسابقات کورس جنوب کشور طی دو مرحله در شهر یاسوج برگزار و قهرمانان رده های مختلف مشخص شدند .
نگین تاجی با اشاره به این نکته که هم اکنون همه فعالیت های صنعت پرورش اسب به دو شهرستان گچساران و یاسوج محدود می شود گفت : هیئت سوارکاری استان تلاش دارد این ورزش را در سراسر استان رونق دهد و در این زمینه همه تلاش ها صورت می گیرد.
برگزاری مرحله دوم مسابقات کورس پاییزه در یاسوج /  سوارکاری ، ورزشی مهیج اما نیازمند حمایت
وی ادامه داد : ورزش سوارکاری ، بسیار پرهزینه است و به دلیل ضعف اعتبارات دولتی و محرومیت منطقه ، نگهداری اسب به صورت حرفه ای بسیار سخت و در صورت حمایت جدی با استقبال مواجه می شود .
نگین تاجی گفت : ورزش سوارکاری نیازمند حمایت ویژه است و با توجه به پتانسیل های خوبی که استان دارد اگر مورد حمایت قرار گیرد ، بی شک حرف های زیای برای مسابقات کشوری داریم.
نایب رئیس هیئت سوارکاری استان هم گفت : ورزش سوارکاری بسیار مهیج و پرطرفدار است . چنانچه شرایط و زیر ساخت ها مهیا باشد ، موفقیت های زیادی در این رشته ورزشی خواهیم داشت .
برگزاری مرحله دوم مسابقات کورس پاییزه در یاسوج /  سوارکاری ، ورزشی مهیج اما نیازمند حمایت
زینب نجفی افزود : سوارکاری در میان بانوان طرفداران زیادی دارد . هم اکنون تعداد زیادی بانوی سوارکار در این رشته فعالیت می کنند هر چند مشکلات خاص خود را دارند.
نجفی گفت : مشکلات اساسی این رشته ورزشی از جمله نداشتن زمین و پیست مناسب ،عدم داشتن مانژ استاندارد ، ضعف اعتبارات و برخی موارد ریز و درشت دیگر  شناسایی و دسته بندی شده است که امیدواریم با همکاری اداره ورزش و جوانان ، بتوانیم این مشکلات را حل کنیم .
وی بیان کرد : در بین سوارکاران ، بانوان مستعدی داریم که در رشته های مختلف این رشته ، همیشه خوش درخشیده اند و بسیار علاقمند به این ورزش هستند و وظیفه خود میدانیم که حامی این عزیزان باشیم .
برگزاری مرحله دوم مسابقات کورس پاییزه در یاسوج /  سوارکاری ، ورزشی مهیج اما نیازمند حمایت
مسئول فنی برگزاری مسابقات کورس پائیزه جنوب کشور هم گفت : تعداد ۱۸ شرکت کننده بانو و آقا در سه رده اسب های بومی ، عرب و مختلط در مرحله دوم مسابقات به رقابت پرداختند که نفرات برتر مشخص و مورد تقدیر قرار گرفتند .
ستار اکبری افزود : برگزاری مسابقات از لحاظ فنی در وضعیت مطلوبی قرار داشت و بسیاری از اسب ها و سوارکاران شرکت کننده ، جزء بهترین های این ورزش در جنوب کشور هستند.
وی با اشاره به برگزاری مرحله اول مسابقات در 23 مهرماه گفت : مسابقات مرحله دوم هم در تاریخ  13 آبان ماه برگزار شد که نتایج آن به شرح زیر است :
برندگان بومی امتیاز دار
۱_ علیرضا ظهرابی با اسب شمیم بویراحمد به مالکیت بهمن صادقی و مربی گری علی طالبی
۲_احسان داوودی با اسب غزال ممسنی به مالکیت لهراسب حسنی و مربی گری پژمان کشاورز
۳_محسن نوری با اسب تندیس و مالکیت حمید مهرپور و مربی گری محسن نوری
برندگان رده اسب  عرب :
۱_امیرحسین اسدی با اسب باورسالار به مالکیت و مربی گری  علی طالبی
۲_حمید خورشیدیان با اسب بی قرار ممسنی و مالکیت و مربی گری مرتضی بذرافشان
۳_محمد بهروزی با اسب بی بی تو به مالکیت محمد چوبینه و مربی گری محمد  بهروزی
ُبرندگان رده مختلط:
۱_زهرا فاطمی با اسب شمیم بویراحمد به مالکیت بهمن صادقی و مربی گری علی طالبی
۲_سارا گشتاسب با اسب باورسالار به مالکیت و مربی گری علی طالبی
۳_گلبهار قرقانی با اسب تندیس به مالکیت حمید مهرپور و مربیگری محسن نوری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار