گفتگوی تابناک کهگیلویه و بویراحمد با فرهنگی معترض یاسوجی
برگزاری تجمعات صنفی یکی از حقوق معمول برای جامعه هدف است که معمولا در نظام های سیاسی مبتنی بر مردم سالاری و شبه آن برای آن قانون پیش بینی شده است .
کد خبر: ۱۰۰۸۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸ 13 November 2021

تجمع صنفی چند روز پیش فرهنگیان شهر یاسوج که در ادامه سلسله تجمعات معلمان در راستای اعتراض به عدم اجرای رتبه بندی و عدم توجه به وضعیت معیشتی آن ها برگزار شد دچار حاشیه ای شد که این حاشیه سایه سنگینی بر اصل ماجرا انداخت و متاسفانه عده ای هم شروع به سوء استفاده از آن کردند !
حجم انتشار کلیپ این اقدام به همراه تولید اخبار و تحلیل های گاها غیرواقعی و به دور از انصاف باعث شده است که بسیاری از فرهنگیان در این زمینه ناخرسندی خود را اعلام کنند !
اصل ماجرا که بیشتر به یک اتفاق ناخواسته و نه چندان مهم به نظر می رسید اما به دلیل حجم انتشار بالای کلیپ مربوط به ماجرا و تحلیل های مغرضانه به یک واقعه جدی و سیاسی کاری محض تبدیل شد ،به نحوی که باعث شد ،  فرهنگی متن ماجرا به شدت نسبت به نوع واکنش ها گلایه داشته باشد!
نوروز رشیدی به تابناک کهگیلویه و بویراحمد گفت : ما و بسیاری از افراد حاضر در تجمع ، همکار و دوست صمیمی و معمولا با هم بی تعارف و دوستانه هستیم .
رشیدی افزود : قصد ندارم ماجرای روز تجمع را توجیه کنم و مطمئنا در حالی که دوست و همکارم با اقدام اشتباهش و پریدن وسط حرف من ، باعث اقدام متقابل و اشتباه من شد اما نهایتا از همه جامعه فرهنگیان به دلیل این ماجرا عذرخواهی کردم .
وی ادامه داد : تاسف من بیشتر از جایی است که عده ای که برخی هم متاسفانه خبرنگار و رسانه هستند در این مدت ، اخبار و تحلیل های عجیبی منتشر کردند و برخی مرا غیرفرهنگی و فردی بیرون از این جامعه و نفوذ کرده به میان تجمع کنندگان معرفی کردند! برخی پا را فراتر نهاده و مرا ضد انقلاب و ضد نظام عنوان کردند !
این فرهنگی گفت : تجمع ما کاملا صنفی و در اعتراض به وضعیت معیشتی بوده و از این به بعد هم اگر تجمعی باشد و من حضور داشته باشم با همین نیت شرکت می کنم و اجازه سوء استفاده سیاسی به هیچ کس نمی دهیم.
وی افزود : کار من و همکارم اشتباه بود و بابت آن از عموم مردم به ویژه فرهنگیان عذرخواهی هم کردم ضمن اینکه پس از پایان سخنانم و در همان محل تجمع از همکارم عذرخواهی کردم و ماجرا پایان یافت اما بسیار متاسفم که عده ای سر خود و با بی انصافی این اشتباه را به هر سمتی که دوست داشتند و در راستای رسیدن به اهداف خود ، هدایت کرده اند !
رشیدی گفت : عده ای هم با بی اخلاقی محض شروع به انتشار یادداشت هایی از طرف من در فضای مجازی یا رسانه ها کردند که باید بگویم من در این زمینه به جز با خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد تاکنون با هیچ کس یا رسانه ای نه داخلی و نه خارجی صحبتی نداشته ام ، هر کس هم از طرف من چیزی منتشر کرده است ، دنبال منافع و اهداف خودش است . ضمن اینکه بیانیه یا یادداشتی هم منتشر نکرده ام و تنها بیانیه من آن چیزی است که در اختیار این رسانه (تابناک) قرار داده ام .
وی ادامه داد : از بستگانم برای این نظام خون داده اند چگونه می توانم نسبت به خون این عزیزان بی تفاوت باشم ؟! دایی های من شهیدان حسین رزمنده و حشمت الله بهرونگ هستند که صدام برای سر شهید رزمنده جایزه تعیین کرده بود . آیا من می توانم نسبت به خون این شهیدان که برای نظام ریخته شد ، بی تفاوت باشم؟!
رشیدی در پایان گفت : پس از این ماجرا اصلا قصد دامن زدن به حواشی نداشتم و ندارم و اصلا قرار نبود که وارد بازی های رسانه ای و فضای مجازی شوم اما به دلیل هجمه های زیادی که بر علیه من شد ، این یادداشت را برای اولین بار از طریق سایت تابناک کهگیلویه و بویراحمد منتشر می کنم ضمن اینکه از این به بعد هم قصد ادامه ماجرا را ندارم و از همه می خواهم که این ماجرا را خاتمه یافته بدانند .

به نام خداوند علیم و حکیم   رحیم و رئوف و بسیط و نعیم  
تا خدا یار است ، با سلطان مپیچ       گر خدا برگشت ،صد سلطان ، به هیچ
متهم کیست ؟ وجدان یگانه محکمی ای است که نیاز به قاضی ندارد . اصلاح طلبی ام جرم نیست !
عرض سلام ، ادب و احترام خدمت جامعه فرهنگی کشور ، مسئولان استان ، امنیتی ، قضایی و اجرایی .
حرکت ما هردو فرهنگی به یک میزان باعث شد که برحسب توقعات نسبت به جامعه فرهنگی متهم باشیم . اما با بی مهری و بی عدالتی و یک جانبه گرایی  و برنامه طراحی شده از قبل درصحنه ، عده ای هدفمند تلاش کردند حاشیه ایجاد کنند و نهایتا با انتشار مغرضانه و تحلیل های جهت دار و بدون توجه به جزئیات ماجرا ، باعث شایعه پراکنی  بیشتر ودامن زدن به  حواشی پیرامون این موضوع گردیدند.
ای کاش زمانی که من و دیگر همکارانم دردورترین و محروم ترین روستاها بدون هیچگونه امکانات رفاهی و آسایشی سپری نمودیم تا به دانش آموزان آموزش دهیم هم فضای مجازی بود تا نشان می داد که یک معلم چه سختی هایی را تحمل کرده است .
ای کاش به اندازه بزرگنمایی یک سیلی زدن ، گوشه ای از مشکلات یک فرهنگی این استان را در فضای مجازی و رسانه ها منتشر می کردند!
واما بعد !!! اینجانب دوستدارنظام و انقلاب هستم ولی وقتی درهمین موضوع ، تمامی واکنش ها از مراجع رسمی و غیررسمی بدون توجه به اصل موضوع ، پرداختن به حاشیه است ، برخود وظیفه میدانم که اعلام کنم ، جانبداری یک طرفه دراین مساله  عین بی عدالتی است .
 ما فرهنگیان همیشه مورد بی مهری و کم لطفی قرار گرفته ایم این که دیگر جای خود دارد که عده ای برای اثبات خود و دیده شدن باعث بزرگنمایی مسئله ای کوچک داخل خانواده فرهنگی می شوند !
چرا برخی رسانه ها به خود اجازه می دهند ما را ضد انقلاب معرفی کنند؟! و صحبت هایم را سیاسی و حمایت از اصلاح طلبی  قلمداد می کنند ؟ اصلا مگر اصلاح طلبی من جرم است ؟!
 متاسفانه برخی رسانه ها پا را فراتر نهاده و تعدادی هم گفته اند که من فرهنگی نیستم!
برای کسانی که از این ماجرا سوء استفاده کردند متاسفم و سوال دارم که چرا بیان نکردند من بعد از پایان سخنانم مراتب عذرخواهی خود را علیرغم اینکه اصلا مقصر این حادثه نبودم و بدون اینکه در پی اثبات اینکه متهم کیست باشم ! نسبت به تمام اقشار جامعه خصوصا جامعه فرهنگی ، اعلام کردم ، اما بازهم عدالت را اجرا ننمودند و بر حواشی بیشتر دامن زدند ؟! در حالی که ما شهید ، جانباز و اسیر دادیم تا عدالت اجرا شود . آیا این عدالت است ؟!
 مگر وقتی رفتگری به رییس جمهور یک کشورکفش پرتاپ می کند ، جرم سیاسی است تا اینکه معلمی براثر فشار اقتصادی با دوست دیرینه خودش دست به یقه  شود تاعده ای شکار لحظه ها را پلکان ترقی خود قرار دهند ؟!
اینجانب با وجود اینکه خود را مقصر نمی دانم اما فورا پس از رخ دادن ماجرا ، زودتر ازهراقدامی در گروه فضای مجازی فرهگیان کشور ضمن ارائه توضیح از همه عذرخواهی کردم.
از برخی رسانه های استان هم گلایه دارم که بی جهت بر حاشیه پردازی بیشتر بر این موضوع دامن زدند و انتظار دارم کمتر به این موضوع بپردازند تا بیشتر از این چهره استان خدشه دار نگردد .
هرچند اینجانب  جهت دفاع از خود در برابراتهامات زده شده مستندات وگواهان لازم را دارم و درصورت نیاز ارائه خواهم داد   اما از فرهنگیان شاغل و بازنشسته استداعا دارم نگذارید با تفرقه و جدایی بین ما اصل خواسته به حق خود که همانا مطالبات صنفی است به دست فراموشی سپرده شود .
من الله توفیق
نوروز رشیدی استان کهگلیویه بویراحمد شهر یاسوج بیست و یکم ابانماه هزار و چهارصد
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
حیف معلمی بااین قداستش ..........
کارزشت خودتوتوجیه نکن.اون ازان متن مغایربامذهب ودبن که خواندی وان هم ازحرف های زشتی که به آن معلم مظلوم زدی.
هرکس به جای توبود.........
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار