دبیر کل جامعه فرهنگیان کشور در یاسوج خبر داد
کریمی فیروز جائی: موتور محرکه در آموزش و پرورش وجود نیروهای انسانی و معلمان متعهد و باسواد است ، طرح رتبه بندی معلمان باعث می‌شود که معلمان از سایر کارمندان دولت متمایز می‌کند و یک رده جدید علمی و آموزشی برای معلمان ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۱۰۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵ 22 November 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مهدی روشنفکر در نشست علی کریمی فیروزجایی دبیرکل جامعه فرهنگیان کشور با فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: آقای کریمی مدافع سرسخت فرهنگیان در مجلس یازدهم است و در فراکسیون فرهنگیان مجلس همواره دغدغه فرهنگیان و حل مشکلات آنها را داشته و دارد.
روشنفکر افزود : استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه منابع انسانی در آموزش و پرورش و نخبگان دانش‌آموزی در کشور سرآمد است.
روشنفکر بیان کرد : تعداد فرهنگیان بیش از ۱۴ هزار و دوازده هزار معلم و ۱۶۷ هزار دانش آموز در استان کهگیلویه و بویراحمد دارد.
وی افزود: آموزش و پرورش استان دارای ۱۴ منطقه آموزشی است و هفتصد مدرسه زیر ده نفر در استان داریم.
نماینده شهرستان‌های بویراحمد ، دنا و مارگون ابراز داشت : آقای کریمی به عنوان عضو هیئت رئیسه مجلس باید تلاش کنند که رتبه‌بندی معلمان هر چه زودتر نهایی شود و اعتبارات لازم در این زمینه تأمین شود.
روشنفکر ادامه داد : یکی از رسالت های اصلی در مدیریت آموزشی این است که با مدیریت صحیح جامعه را به نقطه مطلوب در جایگاه آموزشی برسانند.
وی افزود : معتقد هستم که مهارت‌های تدریس را کامل یاد نگرفته باشد حضور او در مدارس و در حوزه تعلیم و تربیت جز زیان و اُفت تحصیلی نتیجه خاصی نخواهد داشت.
روشنفکر خاطرنشان کرد: در لایحه ۱۴۰۰ که تحویل مجلس شد سهم آموزش و پرورش کمتر از نه درصد و سهم آموزش و پرورش در تولید ناخالص ملی کمتر از دو درصد است.
وی افزود : در استان بیماران اوتیسم دارای نرخ رشد بالایی است و سرانه دانش‌آموزان استثنایی نسبت به دانش‌آموزان عادی پنج برابر است و تلاش خود را برای رفع مشکلات دانش‌آموزان استثنایی با همکاری آقای کریمی در مجلس به کار خواهیم گرفت.

اعلام تاریخ بسته شدن پرونده طرح رتبه‌بندی معلمان

دبیر کل جامعه فرهنگیان کشور اظهار داشت : در شرکت سایپا امروز خط تولیدی را افتتاح کردیم که باعث افزایش میزان صادرات محصولات در کشور خواهد شد.
علی کریمی فیروزجائی افزود : برای نجات آموزش و پرورش کشور در چهار دهه گذشته کم لطفی شد و نشان این موضوع مدیریت وزارت آموزش و پرورش در شروع دولت‌ها با سرپرست است.
وی به عدم اعتماد مجلس به دو وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: این موضوع نشان از نهایت دقت و توجه مجلس به موضوع آموزش و پرورش در جامعه دارد.
کریمی فیروز جائی عنوان کرد : چهارشنبه گذشته در کمیسیون مجلس در رابطه با طرح رتبه‌بندی مجلس مصوب و به صحن مجلس فرستاده شد و برای این موضوع ۱۲ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
وی افزود : هفته آینده رتبه‌بندی معلمان در مجلس بسته خواهد شد و برای تصویب نهایی به شورای نگهبان فرستاده خواهد شد که با توجه به همکاری دولت در تأمین منابع مالی موضوع در تأیید شورای نگهبان تردیدی وجود ندارد.
وی به زمان عملیاتی شدن طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: با توجه به عدم تامین منابع مالی این موضوع احتمال تحقق در سال‌جاری وجود ندارد، اما برای سال آینده تمام تلاش برای تحقق این طرح به کار بسته می‌شود.
وی افزود : موتور محرکه در آموزش و پرورش وجود نیروهای انسانی و معلمان متعهد و باسواد است ، طرح رتبه بندی معلمان باعث می‌شود که معلمان از سایر کارمندان دولت متمایز می‌کند و یک رده جدید علمی و آموزشی برای معلمان ایجاد خواهد شد.

دبیر کل جامعه فرهنگیان کشور تصریح کرد: در پایان به انتخاب نماینده شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان به عنوان عضو شورای عالی آموزش گفت : به مردم حوزه انتخابیه مهدی روشنفکر جهت انتخاب چنین فردی به عنوان نماینده تبریک میگویم، چرا که نماینده شما در شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان یک مرجع تصمیم گیری برای اعضا حضور دارد.
در پایان این نشست محمد کریم حبیب ‌الهی به عنوان قائم مقام جامعه اسلامی فرهنگیان استان معارفه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار