فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان : با تصمیم ستاد بازسازی عتبات عالیات ساخت درب صحن باب المهدی مرقد مطهر امام حسن عسکری (ع) به کهگیلویه و بویراحمد واگذار شد.
کد خبر: ۱۰۱۰۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸ 22 November 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان در نشست هماهنگی ساخت درب صحن باب المهدی حرم مطهر امام حسن عسکری (ع)گفت : با تصمیم ستاد بازسازی عتبات عالیات ساخت درب صحن باب المهدی مرقد مطهر امام حسن عسکری (ع) به کهگیلویه و بویراحمد واگذار شد.

سردار حکمتیان ادامه داد : فکر نکنید دعوت شدن برای این نشست عادی است بلکه اعتقاد دارم حضور همه ما در نشست اعلام واگذاری ساخت درب صحن باب المهدی مرقد امام حسن عسکری (ع) ناشی از دعوت خود امام است.
سردار حکمتیان افزود : برخی جلسات عادی و در یک سیکل معمول است اما حضور در جلسات اهل بیت حتما با دعوت اهل بیت است و حضور در این توفیقی برای همه است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان با اشاره به پذیرش نقش ستاد بازسازی عتبات استان در ساخت درب باب المهدی ادامه داد : در حوزه ستاد بازسازی عتبات برای اولین بار توفیق نصیب استان شد که بخشی از صحن حرم امامان معصوم در عراق را بسازیم.
وی گفت : در همین راستا ساخت درب باب المهدی از صحن امام حسن عسکری به استان کهگیلویه و بویراحمد واگذار شد.
حکمتیان ادامه داد : قرارداد ساخت منعقد شده و چهارچوب ان با ۷۰۰ کیلوگرم چوب در خراسان رضوی ساخته شده که در هفته آینده به استان ارسال می شود.
فرمانده تیپ ۴۸ فتح گفت : به دلیل کمبود هنرمندان طلاکوب و معرق کار در استان، رایزنی هایی با اساتید فن در استان های همجوار صورت گرفته است و در حال توافق نهایی هستیم.
سردار حکمتیان افزود : برای ساخت این درب ۳۵۰ کیلوگرم مس نیاز داشتیم که در حال تهیه از استان کرمان هستیم .
رئیس سناد بازسازی عتبات عالیات استان در ادامه بیان کرد : توقع ما از مردم و مسئولین این است که نسبت به کسب فیض از اهل بیت کوشا باشیم.
وی با اشاره به تاریخچه ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود : این مجموعه مربوط به حاج قاسم است و پس از سقوط حکومت صدام سردار دل ها سفری به عراق داشت و در خصوص وضعیت فضا و خدمات اماکن اهل بیت مشکلاتی را دید و از همان موقع کلید ستاد بازسازی عتبات را زد.
سردار حکمتیان گفت : در همان زمان عاشقان اهل بیت از کشور های مختلف اعلام آمادگی برای ساخت و بازسازی عتبات اعلام کردند که تا حال اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی گفت : امسال و در اربعین با وجود برخی مشکلات ۱۰۰ نفر از موکب داران استان را برای کمک به موکب داران عراقی در اربعین اعزام کردیم و خوشبختانه عملکرد خوبی داشتیم.
حکمتیان ادامه داد : در اربعین امسال عملکرد استان مشکلی نداشت اما در خصوص بازسازی جایگاه خوبی نداریم و در رتبه آخر کشور قرار داریم .
وی ادامه داد : شاید از بیرون برخی فکر کنند ما ارادت کمتری نسبت به اهل بیت داریم اما اینگونه نیست و بزرگان ما پای پیاده به زیارت اهل بیت می رفتند و می روند.
حکمتیان ادامه داد : شاید برخی فکر کنند این عدم مشارکت جمعی گسترده کهگیلویه و بویراحمد، ناشی از فقر است که این هم اشتباه است چرا که سهم هر ایرانی در بازسازی عتبات عالیات فقط ۵ هزار تومان در سال است که کل پول استان ۴ میلیارد تومان است آیا برای هر فردی در استان ۵ هزار تومان در سال زیاد است؟
وی گفت : موضوع سوم این است که شبکه منظمی برای روشنگری جامعه را انجام نداده ایم و نتوانسته ایم مردم به این سمت هدایت کنیم.
حکمتیان افزود : الان هزینه ساخت درب باب المهدی در استان را یک نفر پذیرفته که انجام دهد اما ما اعتقاد داریم که باید این موضوع را به مردم واگذار کنیم و از نظر ما نفری ۵ هزار تومان ارزشمند تر از پرداخت میلیاردی یک نفر است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد ستاد اشاره کرد و گفت : ماموریت ستاد بازسازی این است که هر جا کاری از دستش بر بیاید به محرومان کمک کند.
حکمتیان ادامه داد : ستاد بازسازی در شرایط زلزله سیاست در خدمات رسانی ، تعمیرات جزئی ، تعمیرات کلی و بازسازی ، پخت و پز ، تهیه وسایل گرمایشی و سرمایشی ، اولین اقدام کننده بودیم.
وی با اشاره به این نکته که ما در هر جایی که نیاز به کمک باشد ورود می کنیم ، افزود : بازگشایی مدارس ، مقابله با کرونا و هر مشکلی در هر حوزه ای باشد ستاد بدون از هر گونه چشم داشتی فورا ظرفیت خود را در اختیار کمک به مردم قرار می دهد.
حکمتیان گفت : در ستاد بازسازی هیچ گونه هزینه ای به کسی از اعضا پرداخت نمی شود ، وابستگی سیاسی به هیچ گروه یا جناحی ندارد درب ستاد باز است و هر کس خودش ورود می کند و بخشی از کار را برعهده می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار