در جلسه توجیهی ائمه جماعات مدارس شهرستان بویراحمد مطرح شد:
موسوی ارشد : کارگزاران نظام اسلامی باید نماز را باور داشته باشند لذا انتظار ما با شکوه برگزار شدن نماز در مدارس است و در همین راستا می بینیم هر ساله مقام معظم رهبری در اجلاسیه نماز شرکت می‌کنند .
کد خبر: ۱۰۱۱۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹ 22 November 2021


معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ، در جلسه توجیهی ائمه جماعات مدارس شهرستان بویراحمد ، گفت : شهید مطهری «دلایل ختم نبوتها را بلوغ و تکامل عقل بشری می دانست و یکی از دلایل ختم نبوتها ، علما را جایگزین پیامبران تبلیغی می دانست».
سید قدرت موسوی ارشد افزود : در زمان پیغمبر جامعه در مسیر راستین حرکت می‌کرد اما بعد از پیغمبر الگوهای اسلامی دچار تغییر شدند و انحراف بوجود آمد و کم کم این انحراف در کل جامعه بوجود آمد .
موسوی ارشد ادامه داد : امروز روحانیت معظم به عنوان الگوها و مبلغین شریعت اسلامی مطرح هستند به گونه ای که در دوران غیبت ، قوام مذهب شیعه به استقلال حوزه های علمیه و مراجع بزرگ وابسته بود که خدا را شکر تا امروزه روحانیون و علما در تحقق این وظیفه مهم خوب عمل کرده اند.

تبیین رویکرد توجه به نماز در مدارس / موسوی ارشد : کارگزار نظام اسلامی باید نماز را باور داشته باشد

وی خطاب به ائمه جماعت مدارس شهرستان بویراحمد گفت : امروزه یکی از مصادیق این الگوهای علمی و عملی در جامعه شماها هستید که می توانید نقش مهمی در تبیین دین داشته باشید .
موسوی ارشد با اشاره به تاثیری پذیری و تبعیت دانش آموزان از امامان جماعت مدارس ، افزود : ایمان وجود دارد اما مذهب دچار شبهه شده است که پاسخ با شیوه های عقلانی می تواند این شبهات دینی را برطرف کند.
وی تشویق را یک راه علمی و اثبات شده عنوان کرد و گفت : امروزه علم بر حقانیت احکام شرعی اذعان دارد و یکی از راه های علمی زدودن غبار روحی ، بر پا داشتن نماز و توجه به معنویات است .
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ، با اشاره به این نکته که غفلت از احکام الهی موجب گرفتار شدن جامعه به آسیب های اجتماعی می شود ، ادامه داد : توجه به نماز در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است و اگر به آموزه های دینی توجه کافی می شد ، اکنون شاهد این همه معضل اجتماعی نبودیم.
موسوی ارشد افزود : کارگزاران نظام اسلامی باید نماز را باور داشته باشند لذا انتظار ما با شکوه برگزار شدن نماز در مدارس است و در همین راستا می بینیم هر ساله مقام معظم رهبری در اجلاسیه نماز شرکت می‌کنند .
وی با اشاره به لزوم ایجاد شرایط برپایی نماز در مدارس ، گفت : مطابق مصوبات ، سی دقیقه از وقت حضور دانش آموز در مدارس به نماز تعلق دارد که پخش قرآن در مدرسه قبل از نماز ، پخش زنده اذان و آموزش عملی وضو ، می تواند برای دانش آموزان ایجاد انگیزه کند که نباید از این مهم غافل شد .
وی عنوان کرد : یکی از طرح های مرتبط با نماز ، طرح پلکانی نماز در مدارس ابتدایی است که باید به آن در جهت آموزش عملی نماز توجه داشته باشیم .
موسوی ارشد افزود : جشن تکلیف در مدارس یکی از دیگر برنامه های مهم توسعه فرهنگ نماز است که این برنامه در ایام میلاد حضرت زهرا (س) به صورت متمرکز برگزار می‌شود .

تبیین رویکرد توجه به نماز در مدارس / موسوی ارشد : کارگزار نظام اسلامی باید نماز را باور داشته باشد

وی ادامه داد : مرجع شناسی یکی دیگر از برنامه هی مهمی است که طلاب عزیز باید نسبت به آن توجه ویژه داشته باشند چرا که تقلید یک مسئله مهم در جامعه اسلامی ما است .
وی به لزوم توجه به فرهنگ سازی برای اقامه نماز در جامعه اشاره کرد و گفت : اگر بتوانیم هفتاد هزار دانش آموز شهرستان را تشویش و توجه به نماز نماییم ، اولیا هم تشویق می شوند ضمن اینکه یکی از ملزومات این فرهنگ سازی در مدارس شرکت مدیر ، معاونین و معلمان در نماز جماعت در کنار دانش آموزان است.
موسوی ارشد در پایان با اشاره به این نکته که همه ما مامور به تکالیف هستیم افزود : طرح پیوند خانه ، مدرسه و مسجد ، یکی دیگر از ویژه برنا مه های نماز است که بر اساس این طرح ، مدارسی که نزدیک مسجد است ، نماز جماعت در مسجد محل و با حضور دانش آموزان برگزار می شود .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تیمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
موقع صحبت ماسکه درا . ........
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار