دیدار معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با آیت الله حسینی
حجت الاسلام عزت زمانی : سند ملی مسجد در سازمان تبلیغات طراحی و واگذار شده از طرف شورای انقلاب فرهنگی که مراحل نهایی را می گذراند و امیدواریم این سند محل وفاقی برای همه دستگاه ها و مجموعه ها باشد.
کد خبر: ۱۰۱۱۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰ 24 November 2021
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با آیت الله سید نصیر حسینی ، نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو کرد .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در ابتدای این دیدار معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کشور ضمن گزارشی از عملکرد این معاونت گفت : در دوره سه ساله مدیریت حجت الاسلام قمی بر سازمان رویکرد تحولی آغاز شده است و برای مواجهه با وضعیت فرهنگی ایجاد شده برنامه های جدیدی در دستور کار قرار گرفته است .
حجت الاسلام رضا عزت زمانی افزود : مسجد یکی از مهمترین حوزه های فعالیت سازمان تبلیغات است که در این زمینه برنامه "تبلیغ اصیل" در دستور کار قرار گرفته است .
حجت الاسلام عزت زمانی گفت : دغدغه ای در کشور وجود دارد که می گوید مسجد از محوریت و آن اثرگذاری ویژه خارج شده است و ائمه جماعت آنگونه که باید و شاید نقش محوری ایفا نمی کنند که باید برای ان طرحی داشت .
وی ادامه داد : حضور مسجد در عرصه های اجتماعی و مواجهه با آسیب های اجتماعی موضوع بسیار مهمی است که اکنون مساجد ما توان و شاید زیرساخت های آن را ندارند .
حجت الاسلام عزت زمانی گفت : ینیاد هدایت شکل گرفت که بتوانیم جریان مسجد و جریان ائمه جمعه و جماعات را با قدرت بیشتری پیش ببریم .
 وی افزود : سند ملی مسجد در سازمان تبلیغات طراحی و واگذار شده از طرف شورای انقلاب فرهنگی که مراحل نهایی را می گذراند و امیدواریم این سند محل وفاقی برای همه دستگاه ها و مجموعه ها باشد.
عزت زمانی با اشاره به اینکه امام جماعت مدیر طبیعی مسجد است ، اظهار داشت : اگر امام جماعت بتواند به اعتلا برسد ، مسجد هم می تواند به جایگاه واقعی خود برسد لذا مسجد را محور محله و امام جماعت را امام محله می دانیم و دایره حکمرانی مسجد و امام جمات را فراتر از چهار دیورای مسجد می دانیم .
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در قالب بنیاد هدایت گفت : با برنامه های تدوین شده الان 5 هزار مسجد نمونه در روستاها که شامل بیش از 400 پایگاه آسیب های اجتماعی است ، شکل گرفته که طی مدلی طراحی شده امیدواریم این مساجد را به 20 هزار برسانیم .
حجت الاسلام عزت زمانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع هیات های مذهبی اشاره کرد و گفت : حضور و رشد اجتماعی مداحان و ارتقاء مبلغات و مبلغین با حضور در شبکه های ملی و استانی شکل گرفته است .
وی هیات های کشور را حدود 100 هزار مورد عنوان کرد و افزود : بر این اعتقاد هستیم که هیات ها در کنار مساجد و با محوریت موثریت در این حوزه می تواند نقش های اجتماعی را قوی تر کند.
عزت زمانی ادامه داد : در حوزه قران آموزش از حالت شکلی به محتوایی یکی از دغدغه ها است که در این خصوص هیات امنایی جدیدی در مجموعه دارالقران شکل گرفته است .
 وی به موضوع مبلغین هم اشاره کرد و گفت : سطح بندی مبلغین صورت گرفته و عده ای از آن ها در سطح ملی هستند ، عده ای هم متخصص و گفتمان ساز هستند و عده ای هم مبلغین عمومی که سامانه ای طراحی شده که این مبلغین به آن مراجعه و اطلاعات لازم را وارد می کنند.
عزت زمانی به مدارس صدرا اشاره کرد و گفت : در این مدارس در حوزه کودک و نوجوان دغدغه ای وجود دارد که با توجه به نگاه متفاوت و امروزی کودک و نوجوان ما نگاه سنتی مشخص نیست تا چه میزان موفقیت داشته باشد که در این زمینه هم برنامه های نوآورانه ای در حال تدوین و شکل گیری است .
معاون سازمان تبیغات اسلامی کشور گفت : در حوزه فرق برنامه های تدوین شده است و اموزش های  داده شده است اما در حوزه اهل سنت دیدگاه ما منطبق بر دیگاه رهبری است .
وی افزود : اعتقاد بر این است که اهل سنت برای نظام اسلامی تهدید نیست و اگر نظام اسلامی اهل سنت را به خوبی بشناسد و آن ها هم به خوبی ارتباط برقرار کنند ، زبان گفتگو بهترین شیوه است .
عزت زمانی گفت : تبادل نظر دانشمندان شیعه و سنی در جهت گیری ها بسیار موثر است و حتی ما معتقد هستیم که اهل سنت در مدیریت جامعه نقش آفرینی کنند که در برخی موارد هم اقدامات خوبی انجام شده است تا جایی که 110 مراسم عزای سید الشهدا توسط اهل سنت برپا شد .
وی ادامه داد : در حوزه بانوان معتقد به راه اندازی نهضت تبیلیغ بانوان هستیم به این معنی که فقط زنان مبلغه مسئول تبلیغ نیستند بلکه همه زنان در محیط های پیرامونی خود اقدام به تبلیغ می کنند.
حجت الاسلام عزت زمانی در پایان گفت : برای گسترش برنامه های تبلیغی معتقد به استفاده از ظرفیت رسانه هستیم که در این زمینه  برنامه های خوبی هم انجام شده از جمله برند سازی هزار برنامه که تاکون 200 مورد آن محقق شده است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار