مجری‌کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان تاکید کرد؛
مجری‌کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان گفت: محور سمیرم یاسوج یکی از نقاط حادثه‌خیز و خطرناک استان است و ضرورت دارد هرچه سریع‌تر مشکلات آن برطرف شود.
کد خبر: ۱۰۱۲۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲ 27 November 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایسنا ، علیرضا صلواتی در دیدار با نماینده مردم سمیرم در مجلس، درباره پروژه چهاربانده محور یاسوج- سمیرم، اظهار کرد: این پروژه حد فاصل سمیرم تا پل گرداب را در بر می‌گیرد که ۵۴ کیلومتر طول دارد و هم‌اکنون ۳۲ کیلومتر از آن در حال اجرا بوده و برای تکمیل آن به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی ادامه داد: پروژه مسیر چهاربانده سمیرم- یاسوج شامل احداث ۱۲ کیلومتر جاده چهاربانده برای حذف گردنه و ۲۰ کیلومتر جاده ۲ بانده برای رفع مشکلات و موانع مسیر است که با تکمیل آن، فاصله محور اتصال پادنا به مرکز شهرستان سمیرم بیش از ۳۰ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند.
به گزارش ایسنا، مجری‌ کل طرح‌های زیربنایی استان با تاکید بر لزوم اجرای هرچه سریع‌تر این پروژه درباره اهمیت آن، افزود: این مسیر گردنه‌های تندی دارد که بسیار خطرناک و حادثه‌آفرین است و برای تامین امنیت و سلامت جان مردم، اجرای هرچه زودتر این پروژه از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی همچنین ادامه داد: این مسیر که محل تردد کریدور شمال- جنوب کشور است در فصل زمستان برف‌گیر است، بنابراین با اجرای این پروژه، این مسیر باید بهسازی شود.
صلواتی با اشاره به شرایط این پروژه، خاطرنشان کرد: متاسفانه شرایط این جاده به هیچ وجه مطلوب نیست و لازم است تا برای حل مشکلات آن و احداث بخش باقیمانده اقدامات جدی انجام شود.
وی با بیان اینکه پروژه‌های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی با اختصاص بودجه‌های مورد نیاز مورد تکمیل قرار خواهند گرفت، افزود:‌ تلاش ما آن است که بتوانیم با تخصیص بودجه‌های مورد نیاز برای این پروژه، زمینه اجرای هرچه سریعتر آن را فراهم کنیم و در این راستا، همکاری نماینده مردم سمیرم و دستگاه‌های اجرایی زمینه اجرای هرچه سریعتر آن را فراهم می‌کند. 
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه درباره پروژه جاده چهاربانده سمیرم- یاسوج، اظهار کرد: این پروژه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهرستان سمیرم و منطقه جنوب اصفهان است و ضرورت دارد در راستای تکمیل هرچه سریع‌تر آن اقدامات جدی صورت گیرد.
اصغر سلیمی با تاکید بر لزوم تخصیص بودجه پروژه مسیر چهاربانده اصفهان- سمیرم، ابراز امیدواری کرد: مسئولان سازمان برنامه و بودجه باید اقداماتی جدی و عملیاتی در نظر بگیرند و زمینه تخصیص بودجه این پروژه که یکی از ضروری‌ترین اقدامات برای رفع این نقطه حادثه‌خیز و تبعات و پیامدهای آن است را، فراهم کنند.
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با حضور مجری‌کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان زمینه تکمیل هرچه سریع‌تر این پروژه فراهم خواهد شد و ما نیز سعی می‌کنیم که با تخصیص بودجه‌های مورد نیاز آن در راستای بهبود شرایط پروژه گام برداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار