مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز طرح بزرگ آبرسانی به لیکک در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۱۲۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳ 27 November 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، رسول فرهادی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سفر رئیس جمهور به استان هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح آبرسانی شهر لیکک اختصاص داده شد.
او  افزود: با تخصیص به موقع این اعتبار پیش بینی می‌شود این طرح بزرگ آبرسانی که قراره از سد کوثر تامین شود تا پایان سال ۱۴۰۲ تکمیل و به بهره برداری برسد. 
فرهادی اضافه کرد: طرح آبرسانی به شهر لیکک و حومه این شهر با ۸۰ هزار تن جمعیت از سال ۹۰ آغاز شد و یکی از طرح‌های طولانی و زمان بر در کهگیلویه و بویراحمد است که امیدواریم با دستور رئیس جمهور مشکلات پیش روی این طرح مهم آبرسانی رفع و در مدت مورد نظر به بهره برداری برسد.
او از در دست اجرا بودن چندین طرح بزرگ در حوزه آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: از مهمترین این طرح‌ها آبرسانی به ۴ شهر دهدشت، سوق، لنده و چرام، تامین آب اراضی امام زاده جعفر گچساران، باشت، آبرسانی به لیکک، دیشموک و تأمین آب اراضی دهدشت غربی و سد تنگ سرخ در شهرستان بویراحمد است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان با بیان اینکه همه مجوز‌های طرح تنگ سرخ از قبل و بعد آن اخذ شده و این طرح با جدیت در دست اجراست ادامه داد: با توجه به دستور رئیس جمهور مبنی بر آبگیری سد تنگ سرخ تا پایان سال ۱۴۰۱ تلاش می‌شود تا این امر در مدت زمان تعین شده محقق شود.
فرهادی از پیگیری مجوز‌های لازم برای اجرای طرح بزرگ آبرسانی به اراضی باشت خبر داد و افزود: با اخذ مجوز‌ها این طرح آبرسانی بزرگ به صورت مرحله به مرحله اجرا می‌شود.
او به موضوع مشکلات آب آشامیدنی در برخی مناطق شهرستان باشت هم اشاره کرد و گفت: شرکت آب وفاضلاب با حفر چاه‌های مجاز مشکلات کمبود آب برخی مناطق را رفع کرد و در مناطقی که مشکلات کمبود آب آشامیدنی وجود دارد قرار شد از طریق مصوب شورای تأمین موارد ابلاغ شده تا خارج از نوبت رسیدگی و مجوزهای لازم برای حل مشک آب آشامیدنی صادر شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار