در نشست اعضای شورا و شهردار سی سخت با مدیر کل اداره محیط زیست کهگیلویه و بویر احمد عنوان شد
هاشمی افزود:در طول خدمتم تا کنون نه به احدی باج داده ام و نه بر سر مسائل مربوط به حوزه محیط زیست با احدی معامله کرده ام یا سنگ اندازی کرده باشم،طوری که اولین مدیر کلی در استان هستم که بر سر مسائل سیاسی و باج ندادن به نماینده وقت برکنار شدم اما دوباره به استان و در همان پست مشغول به خدمت هستم.
کد خبر: ۱۰۱۲۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۸ 01 December 2021

هاشمی:

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویر احمد،اولین جلسه شهردار و اعضای شورای شهر سی سخت با مدیر کل محیط زیست استان کهگیلویه و بویر احمد با محوریت تعامل و همکاری بین شهرداری سی سخت و اداره کل محیط زیست استان در سالن جلسات شهرداری برگزار شد.

سید اسد الله هاشمی مدیر کل اداره محیط زیست استان اصلی ترین وظیفه خود و مردم یک جامعه را حفظ و حراست از محیط زیست،حیات وحش و جنگل ها دانست و گفت:استان کهگیلویه و بویر احمد به عنوان یک ذخیره گاه گیاهی و ژنتیک جانوری در کشور حائز اهمیت است که حفظ و حراست از این ذخیره گاه ها وظیفه هر انسان عاشق طبیعت می باشد.

مدیر کل محیط زیست استان کهگیلویه و بویر احمد دنا را به عنوان یک ذخیره گاه جانوری بزرگ در جهان و یک ظرفیت و پتانسیل خوب برای استان دانست و گفت:در حیات وحش دنا تعداد 18 پلنگ ثبت شده که برای این تعداد شناسنامه نیز صادر شده است.

وی افزود:از دیگر اقدامات مفیدی که در دنا صورت گرفته است نصب دوربین هایی با قدرت زوم بالا و حساس به انواع صدا که قادرند در هر لحظه تصاویر را ضبط نموده و بصورت آنلاین به مرکز پایش در اداره کل منتقل نمایند.

هاشمی تصریح کرد:اگر محیط زیست دنا با اقتدار باشد می توان خدمات ارزنده ای را به گردشگران و مردم عرضه داد و ما نیز برای حفاظت از دنا از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و در ادامه خدمت خود در محیط زیست،این خدمت ادامه دارد.

هاشمی ضمن تشکر و همراهی خوب مردم طبیعت دوست استان و در راس مردم سی سخت عنوان کرد: سال گذشته با پیگیری های متعدد توانستیم یک ردیف بودجه خاص برای ذخیره گاه جانوری استان بگیریم و یک هوشمند سازی خوبی را در مناطق حفاظت شده انجام دهیم.

وی اشاره به خاص بودن منطقه گردشگری کوه گل سی سخت کرد و با بیان اینکه کوه گل یک ذخیره گاه جهانی است گفت:اگر چه کوه گل سی سخت یک منطقه حفاظت شده است اما اداره کل محیط زیست استان آمادگی همکاری با طرح های مشارکتی و تعاونی های مردمی پیشنهادی در منطقه گردشگری کوه گل را دارد و اگر آب منطقه ای استان همراه باشد و همکاری کند میزان تعاملات ما نیز بیشتر خواهد بود.

هاشمی:

کیانوش صیادی،شهردار سی سخت نیز حفاظت از محیط زیست را جزو وظایف همه مردم و طبیعت دوستان دانست و گفت:مردم سی سخت مردمی قانون مند و اهل تخریب جنگل ها و نابودی حیات وحش نیستند اما این احساس مسئولیت نباید بهانه ای برای عدم توجه دولتمردان حامی محیط زیست و سایر حامیان حیات وحش به این مردم با فرهنگ بشود.

شهردار سی سخت با بیان وجود ظرفیت ها و پتانسیل های بالای شهر سی سخت در حوزه گردشگری و توریست و استقبال سرمایه گذار داخلی و حتی خارجی از این پتانسیل ها،خطاب به هاشمی گفت:مناطق عمومی و بکری در حاشیه های شهر سی سخت وجود داردکه هر کدارم از این مناطق در صورت داشتن یک ایده نو و طرحی جامع می تواند خالق ثروت در حوزه گردشگری برای عموم  و به تصویر کشاندن زیبایی های این مناطق در جهان باشد.

وی با بیان اینکه در ساخت و احداث پروژه های ملی نباید سلیقه ای برخورد شود گفت:چرا وقتی که پای احداث جاده و تونل برای شهر سی سخت به میان می آید عده ای با جو سازی های رسانه ای سوار بر احساسات مردم می شوند و به جای اینکه توسعه یک شهر را در نظر بگیرند اما واکنش های بلعکس نشان می دهند و سنگ اندازی هایی  را برای احداث پروژه به وجود می آورند.(هاشمی:چون طبیعت و اقلیم کشور متفاوت است و من مدیر برای قطع هر درخت بلوط باید به دستگاه های بازرسی جواب پس بدهم)

صیادی در ادامه تصریح کرد:در یک سفر کاری با یکی از همکاران شما در حوزه محیط زیست که در فضای رسانه ای استان و حتی کشور ابراز نگرانی از حجم قطع بلوط های جاده سی سخت -یاسوج سر میداد داشتم و وقتی از وی علت مخالفت را سوال کردم در کمال ناباوری علت را به حجم اعتباری که قرار است در این پروژه هزینه بشود ربط می دهد که چرا برای سی سخت هزینه می شود اما برای دیگر جاده های استان این اعتبار وجود ندارد.

(پاسخ هاشمی:امکان ندارد این سخن از همکاران و یا دوستان من باشد چرا که دیدگاه من برای احداث جاده سی سخت به یاسوج مثبت است)

شهردار سی سخت احداث جاده سلامت در منطقه سر بندان تا دلون سی سخت را یکی از زیباترین جاده ها و جاذبه های گردشگری برای سی سخت معرفی کرد و احداث آن را سبب رونق گردشگری در منطقه  دانست و استفاده از ظرفیت زیبای منطقه در چهار فصل سال در صورت سرمایه گذاری در حوزه های مختلف و موافق با حیات وحش منطقه را عاملی برای جذب توریست بیان کرد.

شهردار سی سخت در پایان به تعامل و همکاری شهرداری با اداره کل محیط زیست استان این نوید را به هاشمی داد که شهرداری سی سخت آمادگی کامل جهت ارائه طرح های اقتصادی و سرمایه گذاری در حوزه های مختلف به محیط زیست استان را دارد که در صورت همکاری با شهرداری،منافع آن شامل کل استان خواهد شد.

هاشمی:

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویر احمد، حیدری،محمد حسینی و فرهادی با دفاع از احداث جاده سلامت خواستار همکاری محیط زیست استان و شهرستان دنا با این پروژه شدند.

در ادامه این نشست،رییس شورای شهر سی سخت و رهامی عضو شورا ضمن دفاع از خدمات ترحمی،از تلاش های وی برای حفاظت از محیط زیست دنا تقدیر کردند و در حاشیه این نشست خطاب به مدیر کل محیط زیست استان گفتند:در بحث جاده سی سخت آقای یوسف مرادی توئیت های زیادی بر علیه این پروژه زد و جو سازی های رسانه ای زیادی را بر علیه آن به وجود آورد اما چیزی که ذهن همه را درگیر کرد این بود که یوسف مرادی خوراک اطلاعاتی خود را از منابع مختلف در دل سازمان محیط زیست و حتی اداره کل محیط زیست استان کهگیلویه و بویر احمد بدست می آورد و سوال ما این است که آیا یوسف مرادی با شما ارتباط دوستانه ای دارد یا خیر؟

هاشمی در پاسخ به سوال رئیس و عضو شورای شهر سی سخت گفت:نه تنها ارتباطی با یوسف مرادی ندارم بلکه شاید تنها یک بار ایشان را از نزدیک دیده باشم.

وی گفت:یوسف مرادی اگر چه فرزند همکار شهید من است و یکی از بستگان نزدیک وی در اداره کل استان مشغول خدمت باشد اما این نباید بهانه ای باشد که خوراک اطلاعاتی وی از طریق ما یا همکاران ما تأمین می شود.

هاشمی افزود:در طول خدمتم تا کنون نه به احدی باج داده ام و نه بر سر مسائل مربوط به حوزه محیط زیست با احدی معامله کرده ام یا سنگ اندازی کرده باشم،طوری که اولین مدیر کلی در استان هستم که بر سر مسائل سیاسی و باج ندادن به نماینده وقت برکنار شدم اما دوباره به استان و در همان پست مشغول به خدمت هستم.

انتهای پیام/

 

هاشمی:

هاشمی:

هاشمی:

هاشمی:

هاشمی:

هاشمی:

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار