سرپرست دانشگاه یاسوج در اولین نشست خبری :
کرمی ادامه داد : در خصوص دانشکده صنعت و معدن چرام بی تعارف باید بگویم مدیران قبل اعتقاد بر تعطیلی ان داشته اند.
کد خبر: ۱۰۱۳۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱ 01 December 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، بهادر کرمی در اولین نشست خبری به عنوان سرپرست دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره دکتر بنیانگذار دانشگاه یاسوج گفت: طی این چند سال چهره‌های علمی زیادی به عنوان روسای دانشگاه منصوب شدند و زحمات زیادی کشیدند.

سرپرست دانشگاه یاسوج در ادامه سخنانش از برخی بی‌مهری‌ها در رسانه‌های استان انتقاد کرد و گفت : من متولد دژکوه حسین پناهی هستم و رفت و آمدهای زیادی با حسین داشتم پس چندان با اهل قلم بیگانه نیستم، دوسال من و حسین پناهی هم اتاقی بودیم.پناهی انسان بزرگ و بخشنده‌ای بود.

وی با بیان اینکه افتخار می‌کنم تحصیلکرده  و بومی این استان هستم، افزود:  از سال ۷۷ به دعوت دکتر عسکریان به دانشگاه آمدم آن زمان کمتر از ۵ نفر مدرک دکترا داشتند، دانشگاه امکانات آنچنانی نداشت و مجبور بودیم دانشجویان آزمایشگاه‌های فیزیک و شیمی را به دانشگاه بوشهر می‌فرستادیم. البته طی این سال‌ها به لطف روسای دانشگاه تا حدودی مشکلات رفع شود.

کرمی با بیان اینکه دوره کارشناسی ارشد و دکترا را پیگیری کردم افزود: همه رشته‌هایی که آمدند به تلاش ما بود هر پیشرفتی در تحصیلات تکمیلی بود مربوط به آن دوره است. البته از گذشتگان گلایه‌هایی دارم دانشگاه می‌توانست پیشرفت بیشتری کند اما پیشرفت نکرد.

وی با بیان اینکه تعداد دانشجویان ما از دانشگاه جیرفت کمتر است، گفت: بودجه دانشگاه  براساس سرانه دانشجویان است

کرمی به یکی از اهداف اصلی خود در دانشگاه یاسوج اشاره و عنوان کرد: توسعه کمی و کیفی آموزش و پژوهش در دانشگاه در رشته‌های جدید براساس سند آمایش آموزش استان یکی از اهداف من است و  بر طبق نیازها و توانایی‌های استان رشته‌ها و پژوهشکده‌های جدید به دانشگاه اضافه می‌کنم، دنبال شعار دادن هم نیستم.

وی بیان کرد: در مورد من بی‌انصافی شد اولین استاد تمام دانشگاه بنده هستم دوستان برچسب های غیرعلمی به من زدنند اولین فارغ‌التحصیلان دکترا دانشجویان من بودند و چند سال پژوهشگر برتر استان شدم.

کرمی خاطرنشان کرد: ممکن است گرایش سیاسی داشته باشم اما قبل از آنکه آدم سیاسی باشم فرد علمی، محقق و معلم هستم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در زمینه پژوهش از دانشگاه‌های مطرح هستیم.خاطرنشان کرد: دانشگاه با ۲۸۰ عضو هیئت علمی فقط ۵ دانشکده دارد که یکی از آن‌ها در حال تعطیل شدن است اوضاع دانشکده صنعت و معدن چرام را بیینید.
کرمی گفت : مشکلات دانشگاه زیاد است اما عنوان نمی کنم که در بیرون منتشر شود ولی همه مسئولین استان را برای کمک به رفع مشکلات به همکاری می طلبم.
وی ادامه داد : انتظار دارم ، شما به عنوان فضای بیرون دانشگاه یعنی رسانه به عنوان بازوی کمک کار ما در جهت پیشرفت شوید.
کرمی خطاب به رسانه ها ادامه داد : بازوی ما باشید برای همفکری ، پیشنهادات و تذکرات و اجازه ندهید ما به سمت تخلف برویم اما در فضایی دوستانه این کار صورت گیرد.
ریس دانشگاه یاسوج گفت : به محض شروع کارم در دانشگاه ، اولین اقدام از همه واحدها خواستم به دفتر دانشگاه مراجعه نکنند و شخصا به محل کار آن ها رفتم.
وی افزود : در همین اوایل جلساتی با سه دانشکده داشتم و به بررسی مشکلات پرداختیم و برخی دانشکده ها از جمله چرام سر خواهم زد و از نزدیک مشکلات آن ها را بررسی خواهیم کرد.
کرمی ادامه داد : در خصوص دانشکده صنعت و معدن چرام بی تعارف باید بگویم مدیران قبل اعتقاد بر تعطیلی ان داشته اند.
فیلم / توضیحات کوتاه رئیس دانشگاه یاسوج در خصوص وضعیت دانشکده چرام

رئیس دانشگاه یاسوج در پایان گفت : با سیاسیون ارتباط دارم اما قرار نیست دستورات و اوامر آن ها را اجرا کنم اما به ارتباط سیاسی با دوستان ادامه می دهم چرا که بدون تعامل با آن ها در مباحث توسعه ای و افزایش بودجه به آن ها نیاز دارم همانگونه که به ارتباط مداوم با رسانه ها نیاز دارم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار