معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد:
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد گفت: آموزش و پرورش پویا با تلاش معلمان دلسوز و کارآمد می تواند علاوه بر تربیت دانش آموزان خلاق و ماهر و مسئولیت پذیر در جامعه ، موجبات پیشرفت و توسعه شتابان کشور را فراهم آورد .
کد خبر: ۱۰۱۳۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸ 04 December 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ایرج حجتی در جلسه شورای هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی یاسوج با گرامیداشت هفته پژوهش وابراز خرسندی از حضور در جمع عوامل اجرایی این واحد آموزشی گفت: هنرستان کشاورزی که با تفاهم نامه آموزش وپرورش و مرکز تحقیقات کشاورزی در سال 96 تاسیس شد مشکلات فراوانی در زمینه فضا و تجهیزات داشت که خوشبختانه امروز شاهدیم با تلاشهای مجاهدانه مدیر توانمند این هنرستان در سالهای اخیر به جایگاه قابل قبولی رسیده که شایسته تقدیر است.
وی به اهمیت شورای مدرسه در نظام آموزشی اشاره کرد وگفت: شورای مدرسه از ارکان مهم تصمیم گیری فعالیت‌های آموزشی در مدارس است که باید مصوبات آن متکی برتحلیل درست شرایط مدرسه باشد تا منجر به کیفی سازی و ارتقاء آموزش مطلوب دانش آموزان شود.
وی با بیان این که مدیران مدارس می توانند با ارتباط با دانش آموزان، والدین و معلمان بیشترین تأثیر را در انسان سازی داشته باشند، خاطرنشان کرد: مدیران باید به تغییر باور داشته باشند، دائم در حال یادگیری بوده، آگاهی ها و دانش خود را افزایش دهند، انتقاد پذیر بوده و در ایجاد رابطه عاطفی و جو صمیمی در مدرسه تلاش کنند.
حجتی در بخش دیگری از سخنانش، معلمان را پرچم‌دار توسعه علمی و فرهنگی کشور دانست وگفت: جامعه ای که به شان و جایگاه معلم نیندیشد آن جامعه روز بروز به سمت سقوط و انحطاط پیش خواهد رفت.
وی با بیان اینکه معلمان، شهروند تربیت کرده ، تحویل جامعه می دهند و باید بدانند که اشتباه یک معلم، جهانی را نابود می کند خاطرنشان کرد: اگر معلم انسان های خوبی بسازد به بشریت خدمت کرده و اگر مسئولیتش را درست انجام ندهد، نسلی را به فنا می دهد.
حجتی توجه به جایگاه شایسته تعلیم وتربیت در نظام اسلامی را یاداور شد وگفت: دولتمردان و برنامه ریزان باید در بالابردن منزلت معلمان در جامعه و حل مشکلات آنان بیش از گذشته همت گمارند تا معلمان فارغ از دغدغه های معیشتی دانش آموزانی با انگیزه ، خلاق ،مسئولیت پذیرو پرسشگر آموزش دهند.
 معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه بر اساس آموزه های دینی هیچ کس نمی تواند حق معلم را ادا کند گفت: هیچ جامعه ای فراتر از اندیشه های معلمانش رشد نخواهد کرد لذا اندیشه های معلمان ما باید رشد کند تا مملکت رشد پیدا کند.
حجتی افزود: کشور های پیشرفته جهان معلمان را عامل اصلی پیشرفت و موفقیت یک سرزمین می دانند و این کشور ها همیشه روی معلمان و شیوه تدریس آنها سرمایه ‌گذاری انجام میدهند، تا نسل آینده کشورشان دانا و هوشیار باشد.
وی  در ادامه به مشکلات آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد در بخش فضای آموزشی و تجهیزات اشاره کرد وگفت: در مدت اندک مسئولیت خویش از برخی مدارس مناطق روستایی بازدید داشته ایم که از امکانات اولیه  از قبیل سرویس بهداشتی که نیاز ضروری است محرومند.
وی گفت: قریب 50 درصد دانش آموزان استان کهگیلویه وبویراحمد تحت پوشش آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد  هستند که لازم است در زمینه توزیع عادلانه امکانات نگاه ویژه ای به این شهرستان شود.
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد با بیان اینکه هزینه در بخش آموزش و پرورش جزو مهمترین و اساسی ترین هزینه های سرمایه ای هر کشور محسوب می شود اظهار امیدواری کرد: سرمایه گذاری در بخش آموزش باید به عنوان یک اولویت مد نظر دولتمردان و سیاستگذاران قرار بگیرد.
حجتی تعامل ،تفاهم ، اتحاد همدلی و پرهیز از سیاست زدگی را از اولویتهای کاری خود در آموزش وپرورش شهرستان عنوان کرد وگفت: تکریم واحترام معلمان فارغ از نگرشها و سلیقه های سیاسی مورد توجه مدیریت آموزش وپرورش قرار دارد و تلاش می کنیم با کار تیمی و شبانه روزی و بهره گیری از نیروهای متخصص و متعهد و حمایت جامعه بزرگ فرهنگی آموزش وپرورش شهرستان را به جایگاه شایسته خویش برسانیم.
معاون پشتیبانی آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد در پایان مجموعه کادر اجرایی هنرستان کشاورزی را مجموعه ای همدل ،هماهنگ و دغدغه مند دانست و از فعالیتهای خوب و ارزنده مدیر این هنرستان در به وجود آوردن این جو صمیمی و پرتلاش برای کیفی سازی فعالیتهای آموزشی وپرورشی  تشکر وقدردانی کرد.
هر جامعه ای که قدر معلم را بداند به رشد وتعالی می رسد/ مدیران مدارس در ایجاد رابطه عاطفی و جو صمیمی در مدرسه تلاش کنند/ شورای مدرسه از ارکان مهم تصمیم گیری فعالیت‌های آموزشی در مدارس است
نگاه کاملا علمی و برنامه محوری در شورای مدرسه حاکم است
 مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی یاسوج نیز در این جلسه گفت: شورای مدرسه نقش مهمی در پیشبرد اهداف آموزشی وپرورشی مدارس دارد که با توجه به رویکرد مدرسه محوری نگاه کاملا علمی و برنامه محوری در شورای مدرسه در این هنرستان وجود دارد.
سید ولی موسوی با تقدیر وتشکر از حضور معاون پشتیبانی اداره آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد در جلسه شورای هنرستان کشاورزی گفت: شورای مدرسه رکن مهم در اداره مدرسه است که با تحلیل وضعیت آموزشی وپرورشی و استفاده از نظرات اعضا دستور کار جلسات از قبل مشخص و با نگاهی کارشناسانه و خرد جمعی مصوبات لازم با نظر اعضا تصویب می شود.
وی گفت: امسال با توجه به شرایط کرونایی در آیین نامه‌  اجرایی مدارس به شورای مدرسه اختیارات خوبی داده شده تا مدیران مدارس در کنار انجمن‌های اولیا و مربیان با یک مدیریت اقتضایی و بر اساس شرایط مناطق خود نسبت به روند فعالیت‌های آموزشی در مدرسه تصمیم گیری کنند.
وی ، تعامل، برنامه محوری ،تکیه برتوانمندی کادر اجرایی و آموزشی و پرهیز از مسائل حاشیه ای را، از مهمترین رویکردهای مدیریتی در هنرستان کشاورزی عنوان کرد وگفت: من و همکارانم از همه توان وظرفیت خویش برای تحقق اهداف متعالی آموزشی وپرورشی برای کمک به ارتقاء کیفیت آموزش دانش آموزان استفاده خواهیم کرد .
موسوی تلاش برای حل مشکل فضای آموزشی و تجهیزات هنرستان را در سالهای گذشته یاداور شد وگفت: با پیگیریهایی که از طریق سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات کشاورزی داشته ایم انتظار می رود با جابجایی سازمان بسیج کشاورزی سپاه فتح فضای هنرستان کشاورزی کاملا مستقل شود.
وی به حضوری شدن هنرستان کشاورزی از هفته دوم مهرماه تا کنون اشاره کرد وگفت: امیدوارم  با تدبیر معاون پشتیبانی آموزش وپرورش شهرستان  خوابگاه هنرستان جهت دانش آموزان مناطق دور افتاده هر چه زودتر دایر شود.
موسوی در بخش دیگری از سخنانش ، با بیان اینکه اگر خواهان جامعه ای توسعه یافته هستیم باید به آموزش وپرورش و عنصر مهم آموزش یعنی معلمان توجه کنیم گفت: اموزش وپرورش باید امروز اولویت اول کشور قراربگیرد چرا که با آموزش انسانها توانمند می شوند و وظایف خویش را بخوبی انجام دهند.
مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی از اعلام آمادگی همکاران این واحد آموزشی برای همکاری با آموزش وپرورش شهرستان در زمینه های مختلف همکاری خبر داد وگفت: انشالله با تعامل و همدلی آموزش وپرورش در مسیر پیشرفت و توسعه قرار بگیرد تا شاهد تربیت نسلی خلاق ،متعهد و  وطن دوست باشیم و طلوع فرداهایی روشن را برای آنان رقم بزنیم.
در پایان جلسه شورای هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی که با حضور معاون پشتیبانی آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد برگزار شد از میلاد بشار معاون اجرایی هنرستان که عملکرد مناسب و قابل قبولی در انجام وظایف محوله داشت با اهداء لوح سپاس تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
امید است مسعولین از برادر ارزشی جناب اقای حجتی در پستهای بالاتر از ایشان استفاده کنند که واقعا حق وی جایگاه بالاتری است انشاالله موفق باشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار