پاسخ به یک یادداشت
خدای نگذرد از بانیان این انشقاقات رذیله ای که به یقین در حکم فرقه های ضاله هستند. آیا کسی پیدا می‌شود که مدعی شود آقایان ؛ بزرگواری و هاشمی پور تفکر منطقه ای داشته باشند؟
کد خبر: ۱۰۲۰۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۰ 06 January 2022

لزوم انزجار همگانی از رویه ی مشمئز طایفه گرایی

در پی درج مطلبی با عنوان "کدام انتصاب منتسب به موحد قوم گرایانه است ؟ " در تابناک کهگیلویه و بویراحمد که به قلم یکی از مخاطبان بیان شده بود ، یکی دیگر از مخاطبان این سایت در واکنش ، یادداشتی به تحریریه تابناک ارسال کرده است که عینا منتشر می شود .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید خلیل مرتضایی طی یادداشتی نوشت : جهل، عصبیت و تعصب چنان پرده و مانعی بر سر راه خردورزی ایجاد می نمایند که نمود و حدود بیکران آن در عصر انسانهای نخستین و اعراب جاهلی صفحه تاریکی را بر پیشانی تاریخ حک کرده است.
بشر خردورز در سایه عنایات حق تعالی و راهنمایی مرسلینش تمدن را پایه ریزی کرد تا « لتعارفوا » در آیه شریفه ی « انا خلقناکم من ذکر و انثی و جعلناکم شعوبا و قبائل » مصداق، معنا و تبیین گردد.
تمدن بشری ادوار مختلفی از دوره گذار و مدنیت از رنسانس تا  دهکده ی جهانی یا همان دنیای شیشه ای را تجربه کرده است.
اما این پایین دست در(بلادشاپور متمدن اما وامانده از توسعه) هنوز عده ای آب را گل می کنند!!!
حفظ رسومات پسندیده ی ایلیاتی نه تنها با تمدن، فرهنگ و دین، منافاتی ندارد بلکه منبعث از عقل و در راستای گستره ی شئونات، مراودات و مناسبات اجتماعی امری انکار ناپذیر و لازم الاجرا است اما دامن زدن به برخی واژگان مسموم و منفور و مطرود و منسوخ از جمله قوم گرایی و فامیل بازی و مرز بندی های جغرافیایی (ثلاث و بویراحمد) در (قول و فعل) از جانب هر کس که باشد بسی مذموم، ناپسند و نابخشودنی است.
خدای نگذرد از بانیان این انشقاقات رذیله ای که به یقین در حکم فرقه های ضاله هستند.
آیا کسی پیدا می‌شود که مدعی شود آقایان ؛ بزرگواری و هاشمی پور تفکر منطقه ای داشته باشند؟
عملکرد این دو نماینده عام المنفعه در پیگیری، عملکرد، سرکشی و حضور مستمر در مناطق به اصطلاح ثلاث خود گواه و شاهد صادقی بر افکار و برنامه های عام آن دو بزرگوار است.
و اما اخیراً لیست انتصاباتی از سادات محترم رضا توفیق که نسبت نسبی و سببی آنان با نماینده محترم مبرهن است نقل محافل فضای حقیقی و مجازی گردیده که برخی با مغلطه و سفسطه سعی در انکار، مخالف و معترض بیان آن هستند !!! در حالیکه منکر شدن آن به مثابه ی انکار کردن وجود خورشید است و عجیب تر آنکه این انتصابات را ناشی از اصل شایسته سالاری دانسته اند!!!!.
در تازه ترین مرقومه یکی از حامیانی که به زعم خود در سایت ها دفاع و شفاف سازی می نماید آمده است؛ [ پس از پیروزی سید محمد موحد در انتخابات مجلس یازدهم، شایسته سالاری به عنوان اصل محور انتصابات شهرستان قرار گرفت]
آیا خود نماینده محترم نیز چنین نگرشی دارد؟
اگرچه افکار عمومی همچنان منتظر اعلام موضع صریح جناب موحد در قبال بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب است که مستقیماً نمایندگان مجلس را از دخالت در امورات اجرایی به ویژه عزل و نصب ها منع فرموده است.
حال و روز نویسنده ای که خود را قانع، ملزم و متعهد نموده است تا به هر شکل ممکن به دفاع بپردازد، بسان مدافع در تیم فوتبال است که موظف است به هر شکل ممکن ولو با خطا حتی بر روی رفیق (هم بازی) پنالتی دادن به حریف و دریافت کارت قرمز، از رسیدن توپ به دروازه خودی جلوگیری نماید حتی اگر سرش به تیر دروازه بخورد.
فرافکنی و گاف این مدافع عجول و کم اطلاع، تمامی ندارد و در اوج دستپاچگی و تعجب انتصاب فرمانداران فعلی دهدشت و لنده را به نماینده محترم نسبت داده و منت انتصابشان را بر دوش طوایف شان گذاشته است.!!!
آیا بهتر نیست به جای آسمان ریسمان بافتن ها و دفاعیات چشم بسته و غیر واقعی، پذیرای حقایق بود و برای فرار از حقایق به دنبال توجیهی دیگر بود؟؟؟
آیا بهتر نیست با ولی نعمتان انقلاب رو راست و با صداقت سخن گفت؟؟؟
آیا منتقدان را دیناری، اجیر شده، مغرض و مزدور دانستن چاره کار است!!!؟؟؟
بگذریم و بدانیم که مردم قضاوت می کنند.
با مروری گذرا بر برخی انتصابات انجام شده، عدم سنخیت مدرک تحصیلی و سابقه کاری مشهود است و در رد ادعای مدعیان اصل شایسته سالاری همین بس که به قول قدیمی تر ها، رئیس فرهنگ خطاب به یکی از بهترین و موفق ترین مدیران مدارس که در خیلی از آیتم های مدیریتی، ده (10) سر و گردن از مدیر فعلی آموزش و پرورش بالاتر است، می گوید؛ خودم، مجموعه معاونین و تمامی کارشناسان اداره از عملکرد جنابعالی رضایت کامل داریم اما مسائلی هست که ...
و اینگونه سخن گفتن هم اصل شایسته سالاری را به مسلخ می کشد و هم ییانگر عمق فاجعه در چگونگی انتصاب است. !!!
پس لزوم انزجار از رویه ی مشمئز طایفه گرایی و پیروی از عقل و منطق و رعایت انصاف، وجدان و اخلاق در گفتار و کردار، بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.
سید خلیل مرتضائی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
این فقط میتونه خودتو قانع کنه واندکی از هم فکریهای جنابعالی را*و این متن که زیرش نوشته ای سید خلیل فقط از خودت دراوردی ۷ودسازی و هیچ واقعیتی وجود ندارد عموم مردم موحد را فقط میشه با خواب اصحاب کهف تشبیه کرد فقط به تنهای لذت ببر از متن خودت که شاید یه پست یا مقامی از موحد بهت برسد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
یک کلام کهگیلویه قدر موحد رانمیداند....
فرید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
با همه انتصابات قومی که دارد حاج موحد را دوست داربم شخصیتش کاریزما هست ارادت ویژه دارم نسبت بهشالبته بهتره زیاد سخت نگیریم چه فرق دارد کی مدیر بشه مهم اینه که مدیر ی سالم و شایسته باشه
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
موحد یک ...... حرفه ای هست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار