روشنفکر می داند که اصولگرایان سنتی بویراحمد و دنا برای به دست گرفتن کلیدی ترین دستگاه تاثیرگذار بر انتخابات هر برگی را مورد استفاده قرار می دهند حتی اگر لازم باشد با سید محمد موحد و سید ناصر حسینی هم دست به یکی می شوند !
کد خبر: ۱۰۲۰۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲ 07 January 2022
مرگ و زندگی سیاسی در آموزش و پرورش!
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، شاید روزی که سید علی محمد بزرگواری در یک مصاحبه به صراحت گفت نمایندگان سه حوزه انتخابیه استان به نوعی مناصب مدیر کلی را بین نیروهای خود تقسیم می کنند برخی فکر نمی کردند که این اقدام در سال های بعد تا این اندازه روشن و بی پرده مطرح شود به گونه ای که بحث شایسته سالاری در مرحله آخر و یا اصلا به عنوان شاخصی برای انتخاب مدیران مطرح نشود!
مدتی است که دولت جدید و مسئولین ارشد استانی تابع آن قدرت را در دست دارند اما هنوز توان تعیین یک مدیر کل برای آموزش و پرورش را نداشته اند به گونه ای که مدیر کل فعلی بارها با زبان بی زبانی این موضوع را مطرح کرده است که بازنشسته است و باید برود اما گویا در اردوگاه سیاسیون پیروز استان کار گره خورده است و هر روز گزینه بر سرزبان ها بالا می آید و روز دیگر از زبان می افتد و باز هم اتفاق خاصی رخ نمی دهد!
کاملا مشخص است که مدیر کلی آموزش و پرورش به محل بازی مرگ و زندگی سیاسیون تبدیل شده است . در حالی که بر اساس همان قانون نانوشته ای که اولین بار سید علی محمد بزرگواری شفاف بیان کرد ، در این دوره مدیر کلی آموزش و پرورش سهم شهرستان بویراحمد و مهدی روشنفکر است اما گویا پیروزی رئیسی اصولگرایان سنتی را هم به تکاپو انداخته است!
نکته جالب در مورد مدیر کلی آموزش و پرورش اکنون این است که رقابت سه حوزه انتخابیه به اندازه رقابت سیاسیون در شهرستان بویراحمد ، دنا و مارگون خواستگاه ندارد به عنوان مثال در حال حاضر سید محمد موحد بیشتر چشم به رقابت سیاسیون و متنفذین بویراحمد دوخته است تا ببیند که شاید از قبل عدم پر زور بودن یکی ، نهایتا سهمی به وی برسد یا نماینده گچساران به نظر می رسد بیش از آنکه به فکر تلاش برای گرفتن سهمی از مناصب اداره کل باشد در پی حذف سریعتر صاحب منصبان حال آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد است !
 واما جنگ مرگ و زندگی در بویراحمد است ! جایی که مهدی روشنفکر که با آن رای رویایی فکر می کرد تا 4 سال یکته تازی خواهد کرد اما با پیروزی سید ابراهیم رئیسی ، رقبای قدرتمندی را جلوی خود می بیند و باید اکنون برای کسب این پست وارد یک بازی پیچیده شود !
روشنفکر می داند که اصولگرایان سنتی بویراحمد و دنا برای به دست گرفتن کلیدی ترین دستگاه تاثیرگذار بر انتخابات هر برگی را مورد استفاده قرار می دهند حتی اگر لازم باشد با سید محمد موحد و سید ناصر حسینی هم دست به یکی می شوند !
اکنون در بویراحمد و در میان گزینه های مطرح ، روشنفکر دو گزینه جدی دارد ، اصولگرایان سنتی بویراحمد یک گزینه ، موحد هم یک تا دو گزینه و برخی اسامی دیگر هم مطرح می شوند که تا فعلا رقابت در بویراحمد است و دیگران چندان شانسی ندارند اما در بویراحمد چه رخ خواهد داد؟
فضای سیاسی استان در زمان رقابت های انتخاباتی تاثیر زیادی از مهره چینی سیاسیون می پذیرد و تجربه می گوید اگر مهدی روشنفکر بازی سیاسی در آموزش و پرورش را ببازد ، یک قدم به تک دوره ای شدن نمایندگی خود نزدیک تر می شود چرا که رقبای اصولگرای وی از هم اکنون در حال یارگیری هستند ضمن اینکه پشتوانه دولت رئیسی را هم دارند بنابراین روشنفکر در یک بازی سیاسی مرگ و زندگی واقعی قرار گرفته است .
شاید برای روشنفکر امتیاز دادن به سید محمد موحد یا سید ناصر حسینی یا حتی پذیرش گزینه ای خارج از استان خوشایندتر از پذیرش گزینه ستار هدایتخواه و اصولگرایان بویراحمد و دنا و احتمالا برای هدایتخواه هم همین وضعیت باشد اما به نظر می رسد که روشنفکر برای گرفتن این پست تلاش های زیادی انجام داده و احتمالا موفق هم بشود .
از طرف دیگر سید محمد موحد که به نظر می رسد مهره های مورد نظر خود را در مناصب برنامه ریزی شده چیده است چندان تلاشی برای به دست آوردن آموزش و پرورش ندارد اما برای راضی نگه داشتن نیروهای خود ، انتصاب یکی از گزینه ها را محتمل اعلام می کند هر چند شرایط رقابت و عدم رضایت طرفین در بویراحمد بر سر یک گزینه نهایی ، روزنه ای از امید را در اردوی موحد روشن نگه داشته است .
نهایتا اینکه طولانی شدن انتخاب مدیر کل آموزش و پرورش نشان دهنده اختلافات زیاد در میان سیاسیون استان بویژه حوزه انتخابیه بویراحمد ، دنا و مارگون است و باید منتظر ماند و دید آیا آنگونه که در ساعات اخیر مطرح می شود ، فعلا رضایت به یک سرپرست برای آموزش و پرورش استان چاره کار است یا تصمیم دیگری گرفته خواهد شد ؟
روزهای پیش رو همه چیزرا شفاف تر خواهد کرد !
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار