بازسازی صحنه جرم
به دنبال آن اتفاق که درگیری بین 2 گروه بود، مسئولین قضایی، انتظامی و امنیتی استان با بررسی‌های کارشناسانه و دقیق حادثه، اقدام و موفق به ردیابی و دستگیری و متهمان شدند.
کد خبر: ۱۰۲۲۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷ 12 January 2022

در روز بیست و نهم آذرماه سال ۱۴۰۰ تعدادی از افراد مسلح، در جاده اصلی شهر یاسوج در منطقه بن سنجان با هم درگیر و با اسلحه های گرم و سرد به جان هم افتادند.
 عده‌ای از افراد رهگذر نیز اقدام به فیلمبرداری از این درگیری مسلحانه نموده و آن را در سطح وسیع در سطح کشور منتشر نمودند.
 به دنبال آن اتفاق که درگیری بین 2 گروه بود، مسئولین قضایی، انتظامی و امنیتی استان با بررسی‌های کارشناسانه و دقیق حادثه، اقدام و موفق به ردیابی و دستگیری و متهمان شدند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در خصوص درگیری منطقه بن سنجان اظهار کرد: طرفین درگیری با توجه به اختلافاتی که از قبل با هم داشتند، یک شب قبل از درگیری بن سنجان، در پمپ بنزین متعلق به خانواده ی یکی از متهمین حضور پیدا کرده و شبانه به صورت مسلحانه با هم درگیر می‌شوند و یکی از پرسنل پمپ بنزین توسط یکی از منازعین مضروب می گردد.
 اسماعیل مسعودی کِوِشک افزود : فردای آن روز گروه متقابلاً به قصد انتقام نسبت به سد راه نمودن متهمان اقدام کرده و به صورت مسلحانه با استفاده از سلاح های سرد و گرم با یکدیگر درگیر شده و خودروهای یکدیگر را تخریب می نمایند و با استفاده از چوب، چماق، شمشیر و سلاح گرم با یکدیگر درگیر شده و سد راه عابرین پیاده و خودروهای عبوری دو طرف مسیر بن سنجان به شهر و بلعکس می‌گردند.
 وی گفت: در این درگیری یک نفر از متهمان با سلاح گرم مضروب و زخمی گردید.
 مسعودی کِوِشک افزود: این فرد دارای سابقه کیفری زیاد بوده و از ناحیه پا مورد اصابت اسلحه ساچمه زنی قرار می‌گیرد که به صورت تحت الحفظ مأمور در بیمارستان مورد مداوا قرار گرفته است.
 معاون دادستان عمومی و انقلاب یاسوج در ادامه بیان داشت: این پرونده در دستور کار نیروی انتظامی و دستگاه قضایی قرار گرفته و در مدت 48 ساعت موفق شدیم با همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی، متهمان را دستگیر کرده و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شوند و خودروهای مورد استفاده متهمین و همه سلاح های سرد و گرم استفاده شده در این نزاع نیز توقیف شدند.
مسعودی کِوِشک تصریح کرد: متأسفانه در این پرونده، تعدادی از متهمان با سابقه هستند، همچنین شخصی که از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفت نیز دارای سوابق متعدد کیفری است و آستانه ی تحمل این افراد، و روحیه انتقام‌جویی آنها و عدم توجه به حقوق مردم، باعث چنین منازعه ای و برهم زدن نظم عمومی شده است، همچنین منجر به انتشار کلیپ های نابهنجاری در فضای مجازی گردیده است.
 وی افزود: بارها اعلام کرده‌ایم که دستگاه قضایی با مرتکبین جرائم خشن و مخلان نظم عمومی، کوچک ترین مماشاتی نخواهد داشت و برخورد دستگاه قضایی استان، برخوردی سریع، قاطع و قانونی خواهد بود که در همه ی  مواردی که صورت گرفته همه متهمان مربوط به جرائم خشن نهایتاً تا ۴۸ ساعت بازداشت شدند و اقدامات قانونی و قاطع در خصوص آنها نیز انجام خواهد گرفت.
 مسعودی کِوِشک تصریح کرد: ۱۰ مرحله از طرح های ارتقاء امنیت در سطح استان اجرا شده است و در روزهای آینده مراحال دیگر این طرح، نیز اجرا خواهد شد و ما هیچ گونه مماشات و مسامحه ای در برخورد با این افراد نخواهیم داشت و خط قرمز دستگاه‌های قضایی، امنیتی و انتظامی استان که مورد تأکید رئیس کل دادگستری استان و دادستان مرکز استان و سردار فرماندهی ناجا نیز می‌باشد، امنیت مردم است.
اسماعیل مسعودی کِوِشک ضمن تشکر از تلاشهای مجدانه و شبانه روزی شجاعانه و شبانه روزی سردار فرماندهی انتظامی استان و نیروی انتظامی و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ،بیان داشت: یک ضلع ایجاد امنیت ، آرامش و آسایش هستند و شایسته تقدیر و تشکر هستند .
مسعودی کِوِشک درپایان با اشاره به این که مردم  درصورت مشاهده، چنین مواردی فوراً به دادستانی و پلیس، جهت رصد و برخورد قانونی اعلام کنند، اظهار کرد: هرگز اجازه نخواهیم داد که عده ای انگشت‌شمار، با اسلحه به دست گرفتن، نظم و امنیت عمومی را بر هم بزنند و موجبات سلب آسایش مردم را فراهم کنند، که در این موارد برخورد ما سریع، قانونی قاطع، فوری و اثرگذار خواهد بود.
معاون فضای مجازي و رسانه و نظارت بر ضابطين حوزه دادستاني مرکز استان نیز در بازسازی صحنه ی این نزاع حضور داشت.  
حمید نادریان معاون فضای مجازي و رسانه و نظارت بر ضابطين حوزه دادستاني مرکز استان در این خصوص گفت: انتظار عموم مردم این است که با جرائم خشن و عوامل ایجاد ناامنی برخورد شود و همانطور که در این خصوص هیچ‌گونه خلاء قانونی نداریم و قانون هم تأکید کرده که هر فردی که اقدام به انتشار تصاویر تحریک کننده و ترغیت کننده و دعوت کننده ی افراد به هر نوع جرمی، در فضای مجازی باشد، مجازات در انتظار او خواهد بود.
 دکتر نادریان افزود: طی چند هفته اخیر در استان شاهد برخی اقدامات ناشایست از بعضی از آنان بودیم که یا جویای نام بودند یا ادعا‌ی قدرت می کردند و ناملایمات و ناشایستگی‌های را به وجود آوردند.
وی اظهار داشت: متأسفانه شاهد تصاویری از این عمل‌های ناشایست بودیم که از انواع سلاح های سرد و گرم استفاده می‌کردند.
 معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: بیشتر، بازخوردهای این کلیپ ها مدنظر دستگاه قضایی استان است و به شدت با کسانی که در فضای مجازی اقدام به پخش می کنند برخورد قانونی خواهد شد.
 نادریان افزود: فضای مجازی استان تحت تأثیر مراجع امنیتی، انتظامی، اطلاعاتی و دستگاه قضایی استان می باشد و افرادی که این کلیپ ها را پخش می‌کنند به شدت با آنها برخورد قانونی، قضایی، قاطع و اثرگذار خواهد شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی دادگستری استان وی در پایان گفت: کلیه عوامل ایجاد کننده ناامنی های اخیر در استان دستگیر  و روانه زندان شده‌اند و اشد مجازات در انتظار چنین افرادی خواهد بود که، به اطلاع همه مردم استان خواهد رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار