در پی اتفاقات اخیر استان
امام جمعه یاسوج گفت: چرا در یک درگیری ساده اسلحه و چماق روی یکدیگر می‌کشیم چرا اینقدر بی‌صیر و حوصله شده ایم این حرکت زشتی است که یک رویه شده و در یک مسئله ساده اسلحه روی همدیگر می‌کشیم.
کد خبر: ۱۰۲۲۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸ 14 January 2022
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با بیان اینکه انسان باید به دنبال کار و زندگی و اقتصاد و معیشت باشد گفت: در عین اینکه باید به دنبال مسائل زندگی خود باشد فرزند آوری داشته باشد اما فرزند و مال و ثروت نباید او را از خدا و واجبات و مستحبات غافل کند.
وی گفت: گاهی انسان سرگرم دنیا شده از نماز و روزه غافل می شود، دنیا انسان را از یاد خدا غافل می کند.
خطیب جمعه شهر یاسوج گفت: در زمان پیامبر فردی مسلمان نزد آن حضرت آمد و گفت یا رسول الله دعا کن که از فقر نجات پیدا کنم؛ بار اول پیامبر توجهی نکرد بار دوم هم آمد و گفت دعا کن تا ثروتمند شوند و بار سوم نیز به همین منوال که پیامبر دعا کرد و او دارای مال و منال و ثروت گردید.
امام جمعه یاسوج گفت: قبل از آن نمازهای خود را پشت سر پیامبر می خواند ولی بعد از ثروتمند شدن نماز و عبادت را رها کرد ذکر خداوند را پشت گوش انداخت یک روز که برای زکات نزد او رفته بودند فرمان پیامبر را زیر پا گذاشت و اینگونه شد که دنیا او را از دین بازداشت.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعضی‌ها نیز ثروتمند می شوند اما زکات می دهند نماز می‌خوانند و مسجد و مدرسه و بیمارستان می‌سازند که به معنی عدم غفلت از خدا و استفاده بهینه از دنیاست و باید بدانیم که در راه خدا انفاق کنیم.
امام جمعه شهر یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه این هفته به مناسبت های مختلف اشاره کرد و گفت: ۲۶ دی ماه سالروز فرار شاه خائن است کسی که به دین و مردم و استقلال و عزت و شرافت این ملت خیانت کرد این ملت شایسته آن همه خیانت نبود اما حکومت شاهنشاهی بی عرضه و بی کفایت این کشور را به عقب راند در سرزمینی که این همه سابقه درخشان و با عظمت در عرصه های مختلفی داشت اما کشور و مردم خوار و ذلیل شدند و بیگانگان در ایران نفوذ پیدا کردند، انگلیس و آمریکا برای ملت تصمیم می گرفتند، در جنگ‌های جهانی کشور ما را اشغال کردند که با رفتن شاه نکبت نیز از این کشور رخت بر بست، وقتی امام آمد باطل و ذلت و تحقیر رفت و مردم نفس راحتی کشیدند.
وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت نواب صفوی و یارانش گفت: شخصیت‌هایی بودند که برای استوار شدن پایه‌های نهضت جان دادند اگر این شهادت ها و مجاهدات نبود این نهضت هرگز پیروز نمی شد خون های بسیار ریخته شد تا انقلاب به پیروزی برسد.
حسینی در ادامه به موضوع مهم درون استانی اشاره کرد و گفت: مسئله آخر تیراندازی‌هاست تیراندازی‌هایی که در مراسم های تشییع جنازه در عروسی ها و در دعواهای ساده خیابانی به وفور دیده می‌شود.
وی گفت: تا به کی باید اینگونه باشیم تا کی باید با چنین تیراندازی‌هایی عزادار شویم مگر می شود برای هر یک از ما یک قاضی و پلیس گذاشت چه معنا دارد در مراسم تشییع جنازه تیراندازی و عروسی‌ها را به عزا تبدیل کنیم.
امام جمعه یاسوج به حادثه چند روز پیش شهرستان چرام اشاره کرد و گفت: در شهر چرام در یک عروسی پدری هنگامی که دختر خود را به خانه بخت می فرستد بر اثر یک بی احتیاطی عروسی تبدیل به عزا می‌شود چرا درس نمی گیریم؟ چرا متوجه نمی‌شویم چقدر باید برخورد شود تا به کی باید عروسی ها را به عزا تبدیل کنیم وقتی تصویر پدر را می بینیم اندوهگین می شویم که چرا با دستان خود چنین اتفاقی رخ دهد.
وی در ادامه با اشاره به درگیری‌ها گفت: چرا در یک درگیری ساده اسلحه و چماق روی یکدیگر می‌کشیم چرا اینقدر بی‌صیر و حوصله شده ایم این حرکت زشتی است که یک رویه شده و در یک مسئله ساده اسلحه روی همدیگر می‌کشیم و بدتر از همه اینکه در فضای مجازی که محل تاخت و تاز شده کوچکترین مسئله ای دست به دست می‌چرخد و خودش موجب ترویج فرهنگ خشونت خواهد شد.
حسینی تاکید کرد: امیدواریم با این فرهنگ غلط مبارزه شود جوانان خوش فکر ما و ریش سفیدان و بزرگان باید به این مسائل ورود کنند آنها اهل ادب و فرهنگ هستند چطور نمی تواند جلوی این کارها را بگیرند، نباید بگذاریم که چنین کارهایی شهر و دیارمان را بدنام کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار