تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد (بخش اول)
هفته گذشته استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه تعدادی از مدیران از منطقه محروم زیلایی بازدیدی داشت و از نزدیک مهمترین مشکلات آن ها را شنید .
کد خبر: ۱۰۲۲۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۰ 15 January 2022

هفته گذشته استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه تعدادی از مدیران از منطقه محروم زیلایی بازدیدی داشت و از نزدیک مهمترین مشکلات آن ها را شنید .
به گزارش تابناک کهگیلویه  وبویراحمد ، در ابتدای این بازدید ، دانش آموزان خوش آمدگویی داشتند اما بزرگترها فورا سفره دل خود را باز کرده و هم مشکلات را گفتند و هم گلایه از بدقولی های مدیران را بیان کردند .
فیلم / بخشی از درخواست های مردم زیلایی
آنچه که مردم بی پرده با استاندار بیان کردند به چند موضوع مهم اختصاص داشت که در واقع مطالبات اصلی محسوب می شود و مدیران وظیفه دارند پاسخگوی آن ها باشند .
مشکلات زیلایی از زبان بخشدار این منطقه
صمد امینی بخشدار زیلایی گفت: لازمه توسعه در هر منطقه، برخورداری از راه ارتباطی مناسب است که اغلب روستاهای بخش زیلایی از این نعمت محروم هستند طوری که با اولین بارش اغلب مسیرهای ارتباطی این بخش مسدود می‌شود و عبور و مرور برای مردم این بخش به سختی صورت می‌گیرد.
امینی با اشاره به اقدامات خوب انجام گرفته طی سالهای گذشته در این منطقه ، افزود: انتظار داریم جهت استقرار راهدارخانه در این منطقه اقدام لازم انجام شود.
بخشدار بخش زیلایی با اشاره به مشکلات آب آشامیدنی در اغلب روستاهای این بخش افزود: در فصول مختلف سال به ویژه در فصل تابستان تأمین آب آشامیدنی در بخش زیلایی به یکی از دغدغه‌های اصلی مردم تبدیل شده است.
وی گفت: در برقراری ارتباط تلفنی و اینترنتی نیز بخش زیلایی دارای مشکلات فراوانی است و عدم توجه  به این موضوع باعث محرومیت مردم منطقه از این نعمت شده‌ است.
امینی به یکی از ضروری‌ترین نیازهای مردم بخش زیلایی گریزی زد و گفت: گاز رسانی به منطقه زیلایی سال‌ها است که به عنوان یکی از مطالبات مردم مطرح است اما همچنان این موضوع به سرانجام نرسیده و مردم برای تأمین سوخت مورد نیاز خود با مشکلات زیادی مواجه هستند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، عدم دسترسی به پزشک یکی از مشکلات مردم زیلایی است و به گفته اهالی این منطقه در برخی روستاها نزدیک به 2 سال است که پزشک حضور نداشته است . که استاندار پس از شنیدن توضیحات مسئولان وعده کمک به رفع این مشکل را داد .
کم بودن سهمیه آرد ، مشکلات توزیع نفت ، عدم دسترسی به اینترنت پر سرعت ، نیازمندی به آبگرمکن های خورشیدی ، آب آشامیدنی ناسالم و بسیاری از مشکلات ریز و درشت دیگر که نیازمند پاسخگویی مدیران مربوطه است ، از جمله مواردی بود که استاندار از زبان مردم زیلایی شنید و به مدیران مربوطه حواله کرد که مرتفع کنند .
است که به عنوان یکی از مطالبات مردم مطرح است اما همچنان این موضوع به سرانجام نرسیده و مردم برای تأمین سوخت مورد نیاز خود با مشکلات زیادی مواجه هستند.
استاندار در ادامه پس از شنیدن صحبت های نمایندگان مردم و بخشدار از برنامه ها و توجه ویژه دولت به زیلایی خبر داد.
احمدزاده در پاسخ به دغدغه های مردم در بخش کشاورزی، با ابراز نگرانی از بی توجهی مسئولان بخش کشاورزی استان گفت: ۳۵ میلیارد تومان اعتبار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای توسعه بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد  در حال برگشت خوردن است.
 وی گفت: مطالبات مردم در مناطق محروم به حق بوده و این مطالبه گری سبب می‌شود که کار انجام شود و کمتر شاهد محرومیت باشیم و با عمق محرومیت و مشکلات موجود صبر مردم بر مشکلات نشان از نجابت و وفاداری مردم دارد.
استانداربا اشاره به اینکه برای اولین بار برای راه‌های روستایی شهرستان مارگون در بعد از انقلاب نزدیک به ۱۱۰ میلیارد تومان اعتباردر نظر گرفته شده، عنوان کرد: ۵۵ میلیارد تومان اعتبار یعنی حدود نیمی از اعتبارات برای راه‌های روستایی بخش زیلایی اختصاص یافته است.
 
۱۴۰۱؛ پایان راهسازی در زیلایی
احمدزاده گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصدراه‌های ارتباطی اصلی در مناطق زیلایی و سیلاب و کلوار تکمیل و مورد استفاده قرار می‌گیرد و ۴۰ میلیارد تومان برای راه‌های روستایی سیلاب و کلوار در نظر گرفته شده و استقرار راهدارخانه در منطقه زیلایی نیز مورد موافقت وزارت متبوع قرار گرفته‌ است.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد به ظرفیت کشاورزی در منطقه زیلایی اشاره کرد و افزود: سه هزار هکتار زمین کشاورزی در این منطقه وجود دارد و یه رغم وجود منابع آبی فراوان  اما متأسفانه استان از این ظرفیت بهره‌ی خاصی نمی‌برد.
احمدزاده خطاب به مدیران جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان، تصریح کرد: این ۲ دستگاه نسبت به موضوع کشت در اراضی شیب‌دار توجه لازم را داشته باشند و ۳۵ میلیارد تومان اعتبار ستاد اجرایی را که در حال برگشت خوردن است در این زمینه و در این مناطق محروم استفاده شود.
وی به موضوع گازرسانی زیلایی گریزی زد و گفت: گازرسانی به منطقه زیلایی از سمت استان چهارمحال و بختیاری اجرایی می‌شود و امیدوار هستیم تا پایان سال آینده این پروژه به اتمام برسد.
احمدزاده با اشاره  به مطالبه مردم منطقه برای استفاده از پنل‌های خورشیدی، افزود: منابع طبیعی استان وعده تحویل ۱۰۰ دستگاه پنل خورشیدی به منطقه زیلایی را داده و این پنل‌ها به زودی تحویل می‌شود.
وی تاکید کرد: این منطقه باید از برخی محرومیت ‌ها از جمله مشکلات در زمینه ارتباط اینترنتی بیرون بیاید و تا پایان سال جاری باید پوشش اینترنتی در این مناطق به سرانجام برسد.
در پایان این سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، خطاب به مردم زیلایی گفت که وعده ما مطابق با زمانبندی های اعلام شده باشد و بخشدار و فرماندار هم پیگیری کار را از مدیران داشته باشند .
فیلم / پس از خاتمه بازدید بخشدار زیلایی در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نتایج سفر را تشریح کرد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار