یادداشت
اتفاقات ناگواری که با فرهنگ غنی و اسلامی مردم نجیب استان سازگاری ندارد و زیبنده نیست به خاطر مسائلی که ارزش ناچیزی دارند دست به اقداماتی زنند که علاوه بر ترویج خشونت در جامعه ، روح مهربانی و عاطفه انسانی را خدشه دار کند و چهره نازیبایی از مردم ولایتمدار و با صداقت این دیار پرگهر به دیگر همنوعان منعکس نمایند.
کد خبر: ۱۰۲۲۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵ 15 January 2022

 به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید ولی موسوی ، فعال رسانه ای و فرهنگی طی یادداشتی نوشت : امروزه نزاع دسته جمعي به عنوان يک آسيب اجتماعي، يکي از شاخص هاي مهم وجود خشونت در جامعه تلقي مي شود که بين افراد، گروه ها و خانواده ها و طوایف به وقوع مي پيوندد و امنيت اجتماعي را مورد تهديد و مانع توسعه اجتماعي مي شود
این گونه خشونت ها همه ساله بر زندگي هزاران نفر در هر سال تأثير مي ‌گذارد و تهدیدی عليه جان و مال افراد است و باعث ايجاد ترس در جامعه شده است
سوابق موجود نشان مي ‌دهد که بیشترین انگیزه این گونه نزاع ها اختلافات خانوادگی، ملکی و مالی و از این قبیل است. این گونه نزاع ها تبعات اجتماعی و امنیتی زیادی دارد که سلامت و امنیت روانی جامعه را به خطر می اندازد و به تبع آن باعث فرار سرمایه های اقتصادی و فرهنگی از جامعه می شود
علل و عوامل درگيري و نزاع دسته ‌جمعي در استان کهگیلویه و بویراحمد متفاوت است جدا از این علل و عوامل که نیازمند بررسی و پژوهش و کارهای علمی است مقوله فرهنگ سازی در این عصر انفجار اطلاعات و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی امری واجب و ضروری است که در این مسیر رسانه ها ی کهگیلویه وبویراحمد در اقدامی خلاقانه پویش نه به اسلحه، نزاع و خشونت را در فصای مجازی آغاز کرده اند. بیایید همگام با رسانه ها با فرهنگ سازی و آگاهی رسانی مردم به دوری از اسلحه که تناسبی با محیط شهر نشینی و تمدنی ندارد و مخصوص محیط جنگ و نبرد است تشویق کنیم در محیط شهری و تمدنی باید قانون و اخلاق حاکم باشد .
این اتفاقات ناگواری که با فرهنگ غنی و اسلامی مردم نجیب استان سازگاری ندارد و زیبنده نیست به خاطر مسائلی که ارزش ناچیزی دارند دست به اقداماتی زنند که علاوه بر ترویج خشونت در جامعه ، روح مهربانی و عاطفه انسانی را خدشه دار کند و چهره نازیبایی از مردم ولایتمدار و با صداقت این دیار پرگهر به دیگر همنوعان منعکس نمایند.
از جهاتی دیگر مسؤلان قضایی و امنیتی استان همیشه بر عدم استفاده از اسلحه در مراسمات شادی و غم تاکید فراوانی داشته اند که باز هم شاهد بی توجهی برخی از مردم و وقوع اتفاقات ناگواری در این زمینه هستیم که دل هر انسانی را به درد می آورد . آخرین مورد از این قبیل در جشن عروسی در چرام بود که به علت بی دقتی فرزند، پدر از دنیا پر کشید و آسمانی شد.
این واقعه از تلخ‌ترین خبری بود که شنیدم پدری در عروسی فرزندش با بی دقتی فرزندش با اسلحه که در حال شور و شادی بود جان به جان آفرین تسلیم و عروسی را به عزا تبدیل و تا همیشه به عنوان خاطره ای غم انگیز برای خانواده و بستگان در تاریخ ثبت شد.
همیشه گفتگو منطقی ترین راه رسیدن به تفاهم بوده و خواهد بود .
بیاییم با فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ زیبای منطق گفتگو و تمسک به آموزه های دینی راه مسالمت‌آمیز در اختلافات را در پیش بگیرم و نگذاریم خشونت در جامعه به خاطر مسائلی که هیچ ارزشی ندارد رواج پیدا کند.
انتظار می‌رود مردمان خوب این سرزمین که مظهر فتوت و مردانگی هستند با ترویج اخلاق و پیوستن به این پویش مهم و تاثیر گذار مسیر را برای راه حل های منطقی و قانونی هموار سازند. مهر ومحبت در سایه همدلی و همکاری و با هم بودن اتفاق می افتد که قطعا با تکیه بر فرهنگ و سجایای زیبای اخلاقی و فضیلت‌های انسانی می توان مسیر بهتری را برای حل اختلافات و مشکلات برگزید تا خشونت‌ و نامهربانی ها از جامعه رخت بر بندد.
جا دارد از تلاشهای ارزشمند و مجاهدانه دادستان انقلابی ، مسؤلان امنیتی و انتظامی استان کهگیلویه وبویراحمد که شبانه روز در راه امنیت مردم تلاش می کنند صميمانه تقدیر و تشکر نمایم و انتظار می‌رود مقتدرانه با مخلان نظم و امنیت مردم برخورد قانونی جدی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار