معاون استانداری کهگیلویه و بویراحمد:
معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از روند طولانی شدن پروژه‌ها در استان از دستگاه‌ها خواست در انتخاب پیمانکار دقت کنند.
کد خبر: ۱۰۲۲۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۵ 17 January 2022

 


به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کیامرث حاجی‌زاده در نشست شورای فنی با بیان اینکه شورای فنی یک شورای بالادستی است، گفت: به دلیل اهمیت شورای فنی مدیران شخصا در جلسه حاضر شدند و مدیرانی که امروز نیامدند پاسخ‌‌گو باشند.

معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طبق اعلام استاندار مدیران در شرایط فعلی و بارش‌ها نباید از استان خارج شوند، افزود: در جلسه بعدی شورای فنی به غیر از مدیران کسی به جلسه راه داده نشوند چرا که این شورا در خصوص مسائل مهم از جمله پروژه‌ها تصمیم‌گیری می‌کند.

حاجی‌زاده بیان کرد: یکی از معضلات استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه‌دار شدن پروژه‌ها است که دلیل آن بی‌توجهی مدیران به جلسات شورای فنی است.

معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همواره تاکید ما استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بوده گفت: دلیلی ندارد پیمانکاری که در یک پروژه موفق نبوده برای پروژه دیگری انتخاب شود اگر به فکر حمایت از بیت‌المال و حقوق مردم هستید در این خصوص باید نظارت کنید.

وی با بیان اینکه طولانی شدن پروژه‌ها خسارت زیادی به استان وارد کرده است، افزود: طولانی شدن پروژه‌ها اعتبار بیشتری را به دولت تحمیل می‌کند و
نارضایتی عمومی به همراه دارد.

معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در کارگروه امور زیربنایی حرکتی را شروع کردیم در شورای فنی هم ادامه می‌دهیم که زمین‌هایی که برای اجرای طرح‌ها واگذار شده اما کاری صورت نگرفته از سرمایه‌گذار گرفته و به بیت‌المال بازگردد که دستگاه به دستگاه این موارد را بررسی می‌کنیم.

وی بیان کرد: آنهایی که می‌خواهند کار کنند حمایت می‌شوند اما حساب آنهایی که با زرنگی به دنبال چیزی دیگری هستند جدا است،توصیه می‌کنیم مدیران در انتخاب پیمانکار دقت کنید چالش هر روز ما با پیمانکاران است، راه‌های قانونی بررسی و منشوری در این خصوص برای مدیران تهیه شود‌

حاجی‌زاده با بیان اینکه برای حمایت از منافع مردم با کسی تعارف نداریم، گفت: پیمانکار پل چهارم بشار بهترین دریافتی میان پیمانکاران را داشته طی دو سال اخیر هم ۱۷ میلیارد به این پروژه اختصاص داده شده اما چرا به بهره‌برداری نمی‌رسد؟ پل چهارم بشار هم همینطور تا کی پیمانکار باید برای ما تعیین تکلیف کند!؟

حاجی‌زاده بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی در انتخاب پیمانکاران دقت کنند چرا که در اکثر پروژه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، راه و شهرسازی و آب منطقه‌ای با پیمانکار مشکلاتی داریم که نشان می‌دهد ارزیابی مناسبی صورت نگرفته است.

گفتنی است در این نشست وضعیت کیفی ۱۹ پروژه در حوزه گچساران و باشت بررسی شد که اکثرا وضعیت مناسبی داشتند.

همچنین در این نشست تقاضای فسخ پیمان ۶ پروژه مطرح شد که ۳ مورد فسخ پیمان شد و به مابقی مهلت داده شد که در صورت قصور پیمانکار فسخ پیمان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار