جانشین فرماهدهی سپاه فتح استان در جمع مسئولین هیئات مذهبی با اشاره به اهمیت و کارکرد های متعدد فرهنگ در جامعه گفت: فرهنگ حصن حصین جامعه اسلامی است .
کد خبر: ۱۰۲۲۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴ 17 January 2022


به گزارش تابناک کهگیلویه و بویر احمد، مصطفی مثنوی در نشست با مسئولین هیئات مذهبی ضمن بیان موقعیت و نقش فرهنگ در ارتقاء و انحطاط جامعه اظهار داشت، فرهنگ به مثابه روح و هویت جامعه بوده و هر گونه توجه یا بی توجهی به آن می تواند باعث ارتقاء و انحطاط جوامع شود .

معنوی افزود : در نظام اسلامی ما توجه به فرهنگ باعث پیشرف و حفظ هویت گردیده و در جوامع غربی به علت بی توجهی و ساده انگاری باعث انحطاط و پس رفت شده است.

وی استقلال فرهنگی را از اصلی ترین و محوری ترین نگهدارنده جوامع ذکر کرد و گفت: اگر استقلال فرهنگی در هر کشوری حفظ و تقویت شود ،سایر عرصه ها از جمله عرصه اقتصادی و نظامی و سیاسی هم حفظ خواهد شد و در واقع پیشرفت دربقیه عرصه ها متاثر از حفظ عرصه فرهنگی خواهد بود و به همین دلیل فرهنگ حصن حصین جامعه اسلامی است.

سردار مثنوی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان پاره ای از الزامات فرهنگی پرداخت و گفت : در کار فرهنگی باید به نیازها و ذائقه ها توجه کرد و متناسب با روحیه و نیاز مخاطبان برنامه طراحی و اجرا کرد.

وی با توصیه به مسئولین هیئات مذبی در پرهیز از مدگرایی و سلایق فردی و گروهی گفت : از آفت های فرهنگی که مدیریت ما را مخدوش می کند مدگرایی و لحاظ سلایق فردی و گروهی است که باید از ان پرهیزکرد و در مقابل به اصول و بایسته ها پایبند بود.

جانشین فرماهدهی سپاه فتح استان در ادامه محوریت قرآن و روایات و محوریت علما و مراجع و همچنین دوری از هزینه های زائد و تشریفات غیرضرور را از دیگر الزامات کار فرهنگی ذکر کرد و به مسئولین هیئات مذهبی توصیه نمود که در کار فرهنگی فضا را به سمت وسوی کتابخوانی سوق دهند.

سردار مثنوی با اشاره به مطالبات رهبری از متولیان فرهنگی که منطبق با هیئت طراز اسلامی است گفت: معنویت گرایی بابد در دستور کار متولیان قرار گیرد چرا که هدف اصلی فرهنگ گسترش معنویت و فضای روحانی در جامعه می باشد.

وی استکبار ستیزی را از دیگر مطالبات رهبری ذکر گرد و افزود: روح برنامه ها در مناسبتها از جمله اعیاد ، میلاد و وفیات باید استکبار ستیزی و تبری از دشمنان باشد و برای مخاطبین فضای مطالبه گرایانه و است و بیزاری از قدرت های زورمدار ایجاد کنیم.

معنوی گفتمان سازی دینی و بسترسازی مذهبی را از دیگر توصیه های مهم رهبری ذکر کرد و در اهمیت این نکته گفت: گفتمان سازی در محله، منطقه یا شهر باعث دورشدن مردم از آسیبها و معضلات اجتماعی خواهد شد و اینکه می بینیم در شهر یاسوج ناامنی ، درگیری و قتل گسترش یافته نشان دهنده کم کاری در حوزه فرهنگی و عدم توجه به گفتمان سازی دینی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار