البته برخی کاربران معتقد هستند این شکایت از طرف شخص نماینده مدیریت نشده بلکه از طرف اطرافیان و نزدیکان وی به تحریک هواداران فضای مجازی موحد بوده است وگرنه نماینده به عنوان وکیل مردم نمی‌تواند اینگونه تنگ نظرانه به یک منتقد و یا حتی فرد توهین کننده غضب کند!
کد خبر: ۱۰۲۲۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲ 17 January 2022
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، فضای سیاسی عمومی کهگیلویه به گونه‌ای است که برخی افراد نسبت به موضوعات مطرح شده به شدت حساسیت نشان داده و گاهی دست به اقداماتی می‌زنند که شاید چندان منطقی و مناسب نیست و کار تا جایی پیش می‌رود که افراد دارای جایگاه و مسئولیت هم وارد این فضا شده و واکنش‌های عجولانه و یا نامناسب جایگاه خود نشان می‌دهند.
فضای کهگیلویه در همه روز‌های سال متاثر از سوگیری‌های سیاسی قبل و بعد از انتخابات است و هیچ موقع هم فروکش نمی‌کند! عموما افراد پیرامون شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی در بروز اینگونه تنش‌ها نقش تعیین کننده‌ای دارند.
طی یکی دو روز اخیر موضوع شکایت نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی از یک فرد فعال در فضای مجازی شهرستان به شدت به حواشی پیرامون نماینده مردم در مجلس دامن زده است. عمده مباحث نکوهش کردن این اقدام نماینده است. البته برخی کاربران معتقد هستند این شکایت از طرف شخص نماینده مدیریت نشده بلکه از طرف اطرافیان و نزدیکان وی به تحریک هواداران فضای مجازی موحد بوده است وگرنه نماینده به عنوان وکیل مردم نمی‌تواند اینگونه تنگ نظرانه به یک منتقد و یا حتی فرد توهین کننده غضب کند!
یکی از مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به موضوع طی یاداشتی نوشت:
طرح شکایت سید محمد موحد نماینده ۲۰ ساله معروف به سناتور با لحاظ نمودن پیشینه‌ی طولانی اش در قضاوت (حداقل ۱۰ سال) و دادستانی چندین استان بزرگ (خوزستان، فارس، چهارمحال و بختیاری)، بیش از ۲۰ سال سابقه عضویت در کمیسیون اصل نود و هم اکنون عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی از یک شهروند عادی را باید اقدامی بس عجیب و غیر قابل باور دانست که حقیقتاً موجبات تحیر و شگفتی و علامت سؤال و ابهامی بزرگ است.
این موضوع علاوه بر آنکه با واکنش‌های منفی بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه بوده، سکوت او و حامیانش را نیز به دنبال داشته است.
این سوال نیز پیش می‌آید که این شهروند عادی کیست و مهم‌تر آنکه مباحث معمول فضای مجازی کهگیلویه را چه کسانی به نماینده رسانده اند!
لازم است ضمن بررسی امر از نظر حقوقی و جنبه‌های مختلف اخلاقی و اجتماعی، به فرمایشات مولی علی (ع) که در حکم منشوری برای مردم و حاکمان است نیز گریزی زده شود.
حضرت علی (ع) در رابطه با حاکمان می‌فرماید: مردم به حکومت او می‌نگرند و درباره آن بحث و انتقاد می‌کنند، همان طور که او به حکومت‌های قبل نگاه و نظر خویش را بیان می‌کند و احتمالاً از آن‌ها انتقاد می‌نماید.
همچنین آن حضرت به حاکم اسلامی گوشزد می‌کند؛ گاه از آن‌ها (مردم) خطا و لغزشی سر می‌زند و دچار ناراحتی‌هایی می‌شوند و عمداً یا سهواً کار‌هایی انجام می‌دهند. به اندازه‌ای در باره آن‌ها عفو و گذشت کن که دوست داری خداوند در باره تو عفو و گذشت کند»
آن حضرت از حاکم مصر می‌خواهد؛ می‌خواهد:
«قلب خویش را نسبت به مردم از رحمت و محبت و لطف، سرشار ساز»؛ و به محمد بن ابی بکر می‌گوید:
«بال‌های محبتت را برای آن‌ها بگستر و پهلوی نرمش و ملایمت را بر زمین بگذار».
در همین راستا از کارگزاران می‌خواهد عفو و گذشت را سرلوحه کار خود قرار دهند، زیرا به طور عمد یا خطا از مردم لغزش‌هایی سر خواهد زد. میزان عفوی که حضرت از کارگزاران می‌خواهد، به حدی است که جای هیچ عقوبتی باقی نمی‌ماند.
صرف نظر از بافت عشیره ای، عرف و سنن حاکم بر کهگیلویه (انتظارات و ارتباطات معمول و معقول) سرخوردگی و احساس ناخوشایند حاصله از این ماجرا در نزد مردم منطقه، سرافکندگی و طعن و نیشخند افکار عمومی را نیز موجب می‌شود؛ بنابراین به فرض نهایت محکوم شدن آن شهروند عادی به چندین ماه حبس که امورات روزمره اش را با رانندگی ماشین مسافربری بین شهری می‌گذراند.
آیا اقتدار و حق طلبی نماینده مردم ثابت می‌شود؟!
پس تا دیرتر نشده بهتر آن است که نماینده محترم شکایت خود را پس بگیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار