فرماندار گچساران از منطقه عشایری گازال بازدید و از نزدیک با مشکلات مردم این منطقه آشنا و وعده پیگیری رفع این مشکلات را داد .
کد خبر: ۱۰۲۳۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۵ 18 January 2022

روانبخش دیهیمی فرماندار گچساران از منطقه عشایری گازال بازدید و از نزدیک با مشکلات مردم این منطقه آشنا و وعده پیگیری رفع این مشکلات را داد .

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در این بازدید عشایر گازال مهمترین مشکلات خود را نبود آب شرب برای خانواده و دام و پرداخت هزینه پنج میلیون تومانی برای تامین آب ، نبود امنیت ، نزدیکی تانکر های فاضلاب شهری و محل دفع زباله به منطقه عشایری و تلف شدن تعداد زیادی از گوسفندان به واسطه خوردن زباله ها ، عنوان کردند و خواستار توجه مسئولین برای رفع این مشکلات شدند .

فیلم / درخواست مردم گازال از مسئولین

 

در ادامه فرماندار گچساران وعده پیگیری مشکلات عشایر گازال را داد .

فرماندار گچساران با اشاره به اینکه عاری بودن مناطق عشایری از مشکلات زیست محیطی از حداقل مطالبات این قشر زحمتکش است گفت:پیگیری های لازم برای ساماندهی محل جمع آوری زباله در نزدیکی منطقه عشایری دشت گازال انجام می شود.
روانبخش دیهیم اضافه کرد: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران نیز باید برای پیگیری آلودگی آب چشمه های مناطق عشایری اقدام های لازم را انجام دهد.
وی با اشاره اینکه فعالیت شورای عشایر از دیگر مطالبات مطرح شده منطقه عشایری گازال است ابراز داشت: تشکیل شورای در انتخابات بعدی پیش بینی می شود.
دیهیم بیان کرد: تا آن زمان مردم این منطقه یک نفر را به عنوان نماینده خود انتخاب کنند تا  پلی بین آنان و مسوولان باشد.
فرماندار گچساران گفت: تامین آب کشاورزی مردم این منطقه از طریق سد چم شیر پیش بینی شده و با توجه به اینکه این سد در سال آینده آبگیری خواهد شد دشت گازال در آینده از نظر آب کشاورزی نخواهد داشت.
عشایر دشت گازال دارای ۶۰ خانوار عشایری پراکنده و ۲۴۰ نفر جمعیت است که از امکانات کمی برخوردار هستند و معتقدند مسئولین آن ها را فراموش کرده اند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار