تابناک کهگیلویه و بویراحمد از نشست شورای اداری بویراحمد گزارش می دهد
شورای اداری شهرستان بویراحمد با حضور حداکثری اعضا و به ریاست فرماندار جدید برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۲۳۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶ 19 January 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در این نشست اعضای شورا پس از معرفی خود، برخی به بیان نکته نظرات خود پرداختند.

اصولی که مدیران برای کار با فرماندار جدید باید رعایت کنند
۱۴۰۰/۱۰/۲۹ - ۱۲:۵۲

فرماندار بویراحمد در اولین نشست شورای اداری به ریاست خود در تذکراتی جدی خطاب به مدیران گفت : وقتی دعوت نامه ای اراسال می شود به این معنی است که مدیر دستاه شخصا موظف به حضور در جلسه است و اگر احیانا موردی مثل عدم حضور مدیر در منطقه بود با هماهنگی قبلی شخص دیگری در نشست حاضر می شود .

شهرام مهدوی مطلق افزد : هر کس هم در جلسه حاضر شد تا پایان حضور داشته باشد با برنامه و عملا در جلسه حضور فعال و موثر داشته باشد ضمن اینکه تاکید می شود چنین جلساتی را دست کم نگیرید.

مهدوی مطلق ضمن تشکر از پیام های تبریک گفت : از نظر من تبریک و دیدارهای مرسوم از امروز دیگر پایان یافته است و دیدار ما با مدیران پاب کار و در میدان خواهد بود .

وی ادامه داد : برخی از دستگاه های اجرایی در این مدت به طور معمول و مرسوم پای کار بودند و این انجام کارهای روتین اما ما نیازمند کار جدی تر و تلاش های مضاعف هستیم .

مهدوی گفت : نمی نمی پذیریم کاری را که مثلا مردم در عصر و خارج از تایم اداری مراجعه کردند، دستگاه ها بگویند فردا صبح ! ما این را نمی پذیریم و خدمت رسانی را به بعدا موکول نکنیم .

فرماندار بویراحمد ادامه داد : نیازمند تغییر در کار اجرایی هستیم وضع موجود مشکل ما را حل نمی کند در سیستم اداری اگر تحول نباشد روزمرگی ایجاد می شود. و مطمئن باشید تا اراده نکنیم هیچ تحولی صورت نخواهد پذیرفت .

مهدوی مطلق گفت : فاصله بین خود دستگاه ها ، دستگاه ها با مردم و حتی دستگاه ها با دستگاه های بالا دستی ایجاد شده و باید این فاصله ها برداشته شود چرا که هر چه فاصله کمتر شود باعث ارتقا عملکرد خواهد شد.

وی افزود : تحول حتما تغییر و اصلاح نیست بلکه نیازمند اراده و داشتن روحیه جهادی است ضمن اینکه جهادی بودن انجام امور معمول و روتین دستگاه نیست.  بهترین الگوی ما پیاده سازی فرامین بیانه گام دوم رهبری است که در این بیانه مدل های مدیریتی کارآمد آمده است و مدیران باید آن ها را پیاده سازی کنند .

فرماندار بویراحمد خطاب به مدیران این شهرستان ، افزود : چند اصل را توقع دارم در سیستم اداری ساری و جاری باشد

اصل مردمی بودن و تکریم مردم

تکلیف گرایی و در میدان بودن

پیشرونده و  پیش برندگی به این معنی که مدیر خود جلو باشد و خطاب به پرسنل بگوید بیایید نه اینکه کارشناسان را بفرستد و بگوید بروید !

اصل مدیریت جهادی و نگاه انقلابی در برنامه ها که بر اساس این دیدگاه ما در کمبودها پیشرفت می کنیم  و بر این اعتقاد باشیم که هر جا تنگنا ایجاد شد کار مضاعف کنیم و منتظر گشایش باشیم .

استفاده از نخبگان دانشگاهی،

اصل خودسازی مدیران

مهدوی مطلق ادامه داد : در بویراحمد در بحث حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی دچار خسران واقعی هستیم و هر جا نگاه می کنیم دچار مفسده شده ایم و در این خصوص اعلام می کنم از این تاریخ به بعد هیچ مجوزی بدون مطرح شدن در شوراهای مربوطه صادر نمی شود و احیانا اگر مجوزی در دست اقدام است فعلا دست نگه دارید.

وی افزود : رصد پروژه ها برای دریافت بودجه و یا اینکه اگر اعتباری هزینه شده مشخص شود که کجا و چگونه هزینه شده و ابتدا به صورت خود اظهاری این موضوع بررسی می شود . باید کاملا روشن شود که اعتبارات چگونه و کجا هزینه شده و می شود .

فرماندار بویراحمد گفت : هر دستگاه به صورت ویژه مصوبات سفر رئیس جمهور را پیگیری کند و هر جا لازم ورود فرملندار باشد کتبا اعلام کند تا پیگیری شود .

مهدوی مطلق افزود : نیازمند باز تعریف پروژه ها  هستیم . در بویراحمد با این حجم از مشکلات و معظلات باید مگا پروژه تعریف کنیم به عنوان مثال مشکل آب با این برنامه ها حل نمی شود بایداین معظل با تعریف یک مگا پروژه حساب شده مرتفع کرد. حتی می توانیم قرارگاه خاتم را پای کار بیاوریم که متاسفانه از این ظرفیت در حالی که شهرستان های دیگر به خوبی استفاده می کنند در بویراحمد کمتر استفاده کرده ایم .

فرماندار بویراحمد گفت : ما برای برون رفت از این معضلات با نگاه های مقطعی به جایی نمی رسیم .

وی با هشداری جدی به مدیران اظهار داشت : اقدامات ادارات شهرستان باید مستقل از ادارات استانی و با هماهنگی فرمانداری انجام شود حتی عزل و نصب ها هم باید با فرمانداری هماهنگ شود نه دیگر جاه ها .

مهدوی مطلق گفت : ادارات کل باید اعتبارات را در اختیار شهرستان قرار دهند . ما اصلا تصدی گری ادارات کل در شهرستان ها را نمی پذیریم و صفر و صد کار دستگاه های اداری شهرستان با فرمانداری هماهنگ شود و از هم اکنون اعلام می کنم ادارات شهرستان به صورت کامل مستقل باشند .

وی ادامه داد : ادارات شهرسنان ها نمایندگی های مستقل در مناطق ایجاد کنند . پذیرفتنی نیست مدیر شهرستان نقاط دور دست را خود بخواهد مدیریت کند .

فرماندار بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود ، بیان کرد : میدان میوه و تره بار با حمایت های همه جانبه از معاون اقتصادی و استاندار و دستگاه های متولی ایجاد شده و همه ما باید در راستای تحقق سیاست هایی که موجب ایجاد آن شده است در ادامه حمایت کنیم .

مهدوی مطلق گفت : همه عزیزان می دانند که در فصل زمستان هستیم نباید هر روز در پی تشکیل ستاد بحران باشیم زمستان بارش هست ، سرما و راهبندان و اینگونه مشکلات وجود دارد پس همه باید از قبل اماده باشند نه اینکه مثلا پس از بارش تازه بخواهیم ستاد بحران تشکیل دهیم و اماده شویم .

وی با اشاره به این نکته که لازم است همه دستگاه ها، ادارات و سازمان ها و خصوصا خدمات رسان نسبت به همکاری با هم اقدام کنند ، افزود : در خصوص خدمات متقابل دستگاه ها نسبت به هم قانون وجود دارد و همه ملزم به رعایت و اجرای دقیق قانون هستند .

فرماندار بویراحمد به یکی از مشکلات این شهرستان خصوصا شهر یاسوج اشاره کرد و گفت : به فروشگاه هایی که باعث ایجاد مشکلات می شوند هشدار می دهم چرا که این فروشگاه ها بعضا در خصوص قیمت کالا، عدم گردش مالی و مشکل برای خرده فروشی مشکلاتی ایجاد می کنند که  اگر همکاری نکنند با قاطعیت برخورد خواهد شد . وقتی فروشگاه زنجیره ای گردش مالی اش در استان نباشد قابل قبول نیست چرا که بخشی از خدمات با توجه به گردش مالی است بنابراین نیازمند همکاری این فروشگاه ها هستیم .

مهدوی مطلق به موضوع کرونا هم اشاره کرد و گفت : در خصوص سویه جدید کرونا و تذکرات مدیر بهداشت و درمان بویراحمد ، لازم است در هر دستگاه یک کارگروه وجود داشته باشد که اقدامات را رصد نماید و پاسخگو باشد .

وی ادامه داد : در بحث مصوبات و لزوم پاسخگویی به فرمانداری و مردم باید مصوبات هر دستگاه شخصی را برای این مهم کرده که نتیجه را دقیق به فرمانداری اعلام کند .

فرماندار بویراحمد در آخرین نکته خطاب به بانک ها گفت : بانک ها یکی از جاه هایی بود که در دوران شیوع کرونا خدمات خود را تعطیل نکرد که از آن ها تشکر می کنیم  و اکنون هم با توجه به نزدیکی به پایان سال انتظار داریم در خصوص فرایند اعطای تسهیلات همکاری لازم ردا داشته باشند که هیچ گونه اعتباری برگشت نخورد .

آماده باش آموزش و پرورش برای بهمن ماه
۱۴۰۰/۱۰/۲۹ - ۱۰:۵۰

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت : بر اساس مصوبات کشوری تاکید بر بازگشایی کامل مدارس از ابتدای بهمن ماه است که لازم است از هم اکنون همه دستگاه ها و مردم آمادگی لازم را داشته باشند.
کورش دلشاد افزود : متاسفانه در این مدت شیوع کرونا از لحاظ آموزشی افت شدیدی را شاهد بودیم که دو اولویت اساسی ما در بازگشایی اول تاکید بر حفظ سلامت و دوم تاکید بر آموزش خوب است.
دلشاد ادامه داد : رویکرد ما در آموزش کیفی بخشی است و با توجه زیست بوم جدیدی که کرونا ایجاد کرد و باعث افت شدید کیفیت تحصیلی شد همچنین باعث تغییرات اساسی در فعالیت های بدنی، زیست اجتماعی و مشکلات عدیده ای شد ، نیازمند بازگشایی مدارس هستیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در پایان گفت : از همه دستگاه ها از جمله خدمات رسان ها و نیروهای انتظامی درخواست داریم با توجه به لزوم بازگشایی کامل مدارس از اول بهمن همکاری لازم با آموزش، و پرورش را داشته باشند.

اقدام قضایی شورای شهر بر علیه آبفا
۱۴۰۰/۱۰/۲۹ - ۱۰:۲۷

رئیس شورای شهر یاسوج گفت : در حالی از زیرساخت ها محروم هستیم که شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران مشهور است. البته هر جا انسان در طبیعت دخالت کرده آینده خوبی نداشته است!
هدایت اکبری با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه قبل، افزود : در آن نشست که به ریاست فرماندار قبل برگزار شد، بحث فرسودگی شبکه آب شهر یاسوج و مشکلاتی که از طریق این دستگاه ایجاد می شود، مطرح شد که مدیر آبفای استان اعلام می کند ما اعتبار نداریم.
اکبری ادامه داد : یاسوج توسط اقدامات آبفا تکه پاره شده و همچنان هم همین وضعیت ادامه دارد و برای شهروندان مشکلات زیادی ایجاد می شود این در حالی است که مردم این مشکلات را پای شورا و شهرداری حساب می کنند.
اکبری گفت : وقتی آقای برخه اعلام می کند بودجه برای کار نداریم، آیا با نشستن در جلسات و حرف زدن در این شورا مشکل حل می شود؟
وی با اشاره برخی مشکلات معابر شهر یاسوج اظهار داشت : بخشی از این مشکلات مربوط به روکش آسفالت است که ما شرمنده مردم هستیم اما با بهتر شدن وضعیت هوا اقدامات لازم صورت می گیرد.
اکبری ادامه داد : در خصوص مشکلات ایجاد شده توسط آبفا مجبور به اقدام قضایی هستیم و این کار را می کنیم. ضمن اینکه هر گاه ما مطالبه ای می کنیم فورا آبفا اقدام به قطع آب می کند!
وی گفت : باید چاره ای اندیشیده شود وقتی در شورای اداری موضوعی مطرح و بی نتیجه می ماند یعنی با صورتجلسه نوشتن مشکل حل نمی شود.
رئیس شورای شهر یاسوج در بخش دیگری از سخنان خود گفت : متاسفانه یاسوج به شهر سرعت گیرها تبدیل شده است.
اکبری افزود : در حالی که این سرعت گیرها بر اساس مصوبه شورای ترافیک ایجاد می شود، مردم ما را مقصر می دانند .
وی در پایان گفت : لازم است برای این مشکلات فکری اساسی کرد و از رسانه ها هم می خواهیم کمک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار