مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جمعا بهسازی 3 هزار و 800 واحد مسکونی در طرح بافت فرسوده گچساران انجام نشده است.
کد خبر: ۱۰۲۳۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲ 22 January 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از خبرگزاری فارس، اسماعیل باقری در گفت و گو با خبرگزاری فارس در گچساران اظهار کرد: بافت فرسوده گچساران به عنوان یک طرح پایلوت درکشورمی باشد و با موفقیت بسیار خوبی اجرا شده وامید می رود با پیگیری نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس برخی از مشکلات این طرح برطرف شود.

وی بیان کرد: برای طرح احیا و بازسازی بافت فرسوده گچساران 6 هزار واحد پیش بینی گردید که از این تعداد در فازاول 3 هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شد وبهسازی 2 هزار و220 واحد آن تکمیل وبه بهره برداری رسیده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه از فاز اول بهسازی 800 واحد دیگربه جا مانده تصریح کرد: جمعا بهسازی 3 هزار و 800 واحد مسکونی در طرح بافت فرسوده گچساران انجام نشده است. 

 وی گفت: در سالجاری بهسازی 100 واحد مسکونی دیگر در بافت فرسوده گچساران ابلاغ شد و پیگیری تخصیص اعتبارات عمرانی جهت بهسازی این تعداد واحد مسکونی و رینگ بافت فرسوده هستیم.

باقری عنوان کرد: برای کم کردن سود تسهیلات به متقاضیان طرح بافت فرسوده تلاش خواهیم کرد در حال حاضرتسهیلات ساخت مسکن درغالب نهضت ملی درروستا 2 میلیارد ریال وشهر3 میلیارد ریال پرداخت می شود.

 مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد باعنوان اینکه طرح اقدام ملی در گچساران فعال است،خاطرنشان کرد:درطرح اقدام ملی شهروندان گچساران در دو فاز ثبت نام کردند که 288 واحد در غالب فاز اول و در دو طبقه طراحی شد و به دلیل نزدیک بودن این فاز به پادگان مجوز ساخت بیش از دو طبقه داده نشده است.

باقری بیان کرد: در فاز دوم برای 151 نفر واحد مسکونی در3 طبقه بر روی پیلوت احداث خواهد شد، برای ساخت گروه های 12 نفری در هر بلوک قرار خواهند گرفت در این خصوص قرعه کشی نیزصورت گرفت ولی از سوی متقاضیان استقبالی نشده است.  

وی افزود: درخصوص جهش تولید بخشی از زمین های آن به بنیاد مسکن تحویل داده شد و بخش دیگر این زمین ها هنوز به این دستگاه واگذار نشده است و اگر الحاق به طرح شود ساخت این زمین ها از سوی بنیاد مسکن آغاز می شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در نام نویسی جدید طرح اقدام مسکن ملی حدود 5 هزار نفر در گچساران ثبت نام کردند که هنوز کار پایش آنها آغاز نشده و پس از مراحل پایش تعداد اصلی مشخص خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار