تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش میدهد
این تصمیم ازابتدا با واکنش‌های مختلفی مواجه شد از جمله اینکه برخی از مخالفان هشدار دادند که باید حداقل یک هفته از پایان تعطیلات می‌گذشت تا احیانا اگر سفر‌های نوروزی موجب اوج گیری مجدد کرونا شود، این موضوع مشخص شود و مدارس تاثیری دوچندان بر آن نداشته باشد و یا اینکه افزایش احتمالی مبتلایان را در حالی که می‌تواند ناشی از تعطیلات نوروزی باشد به گردن آموزش حضوری در مدارس نیندازند!
کد خبر: ۱۰۳۷۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰ 04 April 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، روز گذشته ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۱ در واقع اولین روز کاری برای مدارس در سال جدید محسوب می‌شود، اما با اعلام ستاد ملی کرونا و بخشنامه وزارت آموزش و پرورش پس از حدود ۲۵ ماه در واقع اولین روز فعالیت مدارس بدون از هیچگونه محدودیت کرونایی (بجز رعایت کامل دستورالعمل‌ها) است که این یعنی آغاز واقعی سال تحصیلی با حضور همه دانش آموزان!
این تصمیم ازابتدا با واکنش‌های مختلفی مواجه شد از جمله اینکه برخی از مخالفان هشدار دادند که باید حداقل یک هفته از پایان تعطیلات می‌گذشت تا احیانا اگر سفر‌های نوروزی موجب اوج گیری مجدد کرونا شود، این موضوع مشخص شود و مدارس تاثیری دوچندان بر آن نداشته باشد و یا اینکه افزایش احتمالی مبتلایان را در حالی که می‌تواند ناشی از تعطیلات نوروزی باشد به گردن آموزش حضوری در مدارس نیندازند!
با همه این تفاسیر، اما مدارس با همکاری و برنامه ریزی کامل آموزش و پرورش و اولیاء در روز اول به صورت کاملا حضوری شروع شد و مدیران، معلمین، کادر اجرایی مدارس و دانش آموزان رسما کار را آغاز کردند.
آغاز سال تحصیلی واقعی همزمان با سال جدید + تصاویر
آغاز فعالیت ۲ هزار و ۷۰۰ آموزشگاه
روز گذشته و بعد از دو سال، شروع واقعی سال تحصیلی با حضور مسئولین و تمام دانش آموزان در یکی از مدارس شهر یاسوج به نمایندگی از همه مدارس کلید خورد.
در این برنامه مدیر کل آموزش و پرورش گفت: با تصویب ستاد ملی کرونا مبنی بر حضوری شدن مدارس و دانشگا‌ها از امروز۱۴ فروردین در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۹ هزار کلاس در بیش از ۲۷۰۰ آموزشگاه مدرسه فعالیت خود را به صورت حضوری آغاز کردند.
عزتخواه با بیان اینکه به دلیل شرایط کرونایی در سال‌های گذشته به آموزش دانش آموزان لطمه جدی وارد شد افزود: امید است با حضوری شدن مدارس در تمام مقاطع تحصیلی افت و کمبود‌های آموزشی ناشی از کرونا جبران شود.
وی ادامه داد: به منظور ضدعفونی، ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به حساب مدارس واریز شده است.
آغاز سال تحصیلی واقعی همزمان با سال جدید + تصاویر
نظارت میدانی ۸ گروه بر فعالیت مدارس
شهرستان بویراحمد که به تنهایی نیمی ازدانش آموزان و فرهنگیان استان را شامل می‌شود، روز گذشته اقدامات زیادی برای شروع کار مدارس به صورت تمام حضوری را در دستور کار خود قرار داد.
مدیر آموزش و پرورش این شهرستان به تابناک کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه مدارس شهرستان به صورت کامل فعالیت حضوری را آغاز کرده اند و خوشبختانه استقبال خوبی هم از این اقدام صورت گرفته است.
کورش دلشاد افزود: از همان ابتدای اعلام ستاد ملی کرونا و تاکید وزارت آموزش و پرورش مبنی بر حضوری بودن کامل مدارس، از مدیران و کادر اجرایی مدارس خواسته شد که آمادگی کامل داشته باشند و پیرو تاکید مدیر کل آموزش و پرورش، به همه مدیران اعلام شد که هیچگونه بهانه‌ای برای عدم بازگشایی کامل پذیرفتنی نیست.
دلشاد ادامه داد: تاکید شده است که به نحو کامل دستورالعمل‌ها رعایت شوند و اگر دانش آموزی علائم بیماری داشت همانند سال‌های قبل ازبیماری کرونا و با نامه پزشک در مدرسه حاضر نشود.
وی در پایان گفت: ۸ گروه بازرسی متشکلاز معاونین و کارشناسان مقاطع مختلف کار نظارت بر فعالیت ندارس را برعهده دارند که نتیجه این گزارشات بررسی و در صورت لزوم تصمیم گیری می‌شود.
آغاز سال تحصیلی واقعی همزمان با سال جدید + تصاویر
بازدید میدانی از مدارس با جدیت ادامه دارد
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد که خود در روزنخست بازدید میدانی از مدارس حاشیه شهر یاسوج داشت، به تابناک کهگیلویه و بویراحمد، گفت: خوشبختانه دانش آموزان استقبال بسیار خوبی از بازگشایی داشتند.
سید عباس عظامی افزود: تعداد کمی ازمدارس وجود داشتند که تعدادی از دانش آموزان حضور نداشتند و بین ۸۰ تا ۹۰ درصد حاضر شده بودند که بخش اعظمی مربوط به در سفر بودن این دانش آموزان با توجه به روز اول بعد از تعطیلات بوده است که از مدیران خواسته شد هر چه سریعتر نسبت به حضور این دانش آموزان هم با اولیاء انان تماس گرفته شود.
عظامی گفت: دانش آموزان شور و شوق خاصی برای بازگشایی کامل مدارس داشتند که در خصوص مسائل آموزشی معلمان تلاش زیادی دارند از زمان باقی مانده تا پایان سال، حداکثر استفاده را در جهت جبران عقب ماندگی‌های دوران شیوع کرونا را داشته باشند.
وی گفت: علاوه بر تیم‌های بازرسی که از طرف مدیریت آموزش و پرورش وظیفه رصد فعالیت مدارس شهرستان را دارند، در حوزه آموزش ابتدایی هم همه ظرفیت‌های راهبران، گروه‌های آموزشی و کارشناسان مقطع در جهت رفع مشکلات آموزشی به کار گرفته شده است و تاکید شده است اولین جمع بندی گزارشات در پایان همین هفته مورد بررسی قرار می‌گیرد.
آغاز سال تحصیلی واقعی همزمان با سال جدید + تصاویر
تقدیر و تشکر از رسانه‌ها
از روز اول اعلام بازگشایی حضوری مدارس، رسانه‌ها همکاری بسیار خوبی با آموزش و پرورشداشته اند که این تلاش‌ها نقش بسزایی در اعتماد و همکاری اولیاء داشته است تا جایی که رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد از پوشش خبری خوب و موثر صدا و سیمای مرکز استان، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری در بازگشایی حضوری مدارس تشکر و قدردانی کرد.
سید، ولی موسوی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در اقناع سازی افکار عمومی در بحث بازگشایی مدارس ایفا نمودند گفت: رسانه‌ها در این ایام انسجام و همدلی را بین مدرسه، خانواده‌ها، دانش آموزان و معلمان خلق کردند تا شاهد نشاط و بالندگی در محیط مدارس باشیم.
وی با اشاره به همراهی خوب صدا و سیمای مرکز کهگیلویه وبویراحمد با آموزش و پرورش اظهار داشت: خدمات موثر رسانه ملی در استان به جهت ایجاد فضای آرام و اطلاع رسانی‌های به موقع، صحیح و اثر بخش، بسیار ارزنده و قابل تقدیر می‌باشد.
موسوی افزود: صدا وسیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد با پخش گزارش‌های مختلف خبری و برنامه‌های زنده رادیویی و تلویزیونی در این ایام جهت تشویق و ترغیب اولیا دانش آموزان و رفع نگرانی آنان جهت از سرگیری آموزش‌های حضوری بعد از ۲ سال کرونایی تلاش مضاعفی داشتند که این نگاه محاهدانه در خور تحسین است.
رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد، به نقش موثر صدا وسیما و رسانه‌ها در کم کردن دغدغه دانش آموزان، معلمان و والدین در دوران کرونا اشاره کرد وگفت: پس از فراز و نشیب‌های فراوان بعد از ۲۵ ماه، آموزش حضوری دانش آموزان از سرگرفته شد که این مهم با همکاری رسانه‌ها محقق شد.
موسوی، از تعامل با صدا وسیمای مرکز کهگیلویه وبویراحمد در تولید و پخش برنامه‌های آموزشی و تربیتی و معرفی چهره‌های موفق فرهنگی ودانش آموزی در سطح استان خبرداد وگفت: با نگاه و رویکرد تیم مدیریتی جدید حاکم بر آموزش وپرورش شاهد تحولات خوبی در استفاده از ظرفیت عظیم رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها خواهیم بود.
وی، نقش خبرگزاری‌های و پایگاه‌های خبری را نیز در بستر سازی برای آموزش‌های حضوری دانش آموزان موثر و کلیدی عنوان کرد و گفت؛ در این میان خبرنگاران رسانه‌های کهگیلویه وبویراحمد در کشور خوب درخشیدند و آموزش و پرورش را در انجام این رسالت خطیر یاری کردند.
رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد در ادامه از تعامل سازنده وموثر با رسانه‌ها در حوزه آموزش وپرورش خبر داد وگفت: فصل جدیدی از همکاری رسانه‌ها و آموزش وپرورش در سال ۱۴۰۱ رقم خواهد خورد و حمایت و تقویت رسانه‌ها به شکل ویژه در دستور کار اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد قرار دارد.
موسوی در پایان، نقش بی بدیل آموزش و پرورش در توسعه وتعالی کشور را مهم دانست و از تلاش‌های خالصانه و صادقانه همه خبرنگاران نجیب این دیار در عرصه تعلیم و تربیت تشکر و قدردانی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار