احمدزاده : در یک استان فلک زده نیازمند اعتبارات دولتی، فقط در یک دستگاه ۲۰۰ میلیارد تومان در خطر عدم جذب و برگشت خوردن است که از سازمان بازرسی و بازرسی استانداری می‌خواهم که با جدیت ورود کرده و موضوع را بررسی کنند.
کد خبر: ۱۰۳۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵ 14 April 2022
موضوع پایان سال مالی و احتمال برگشت اعتبارات برخی دستگاه‌ها به دلیل سهل انگاری در جذب آن‌ها به یکی از دغدغه‌های اساسی این روز‌های استان تبدیل شده است تا جایی که این موضوع به نشست شورای آموزش و پرورش استان هم کشیده شد و استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن انتقاد شدید از خطر برگشت این اعتبارات تذکر سفت و سختی هم به مدیران داد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده در اولین نشست شورای آموزش و پرورش استان در سال جدید با اشاره به در پیش بودن هفته معلم گفت: شان و جایگاه معلم بسیار بالا است و باید تلاش شود که مراسم این هفته باشکوه برگزار شود و همه دستگاه‌ها در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.
احمدزاده به مشکلات آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این مشکلات سراسر کشور گریبان آموزش و پرورش را گرفته است، اما در استان ما این مشکلات به مراتب بیشتر است.
وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش یکی از بالاترین اعتبارات را از دولت می‌گیرد، ادامه داد: خیریه‌ها، ستاد اجرایی و دیگر دستگاه‌ها کمک‌های زیادی می‌کنند، اما مشکلات آموزش و پرورش استان بسیار زیاد است و لازم است از طریق رایزنی با وزارت خانه از اعتبارات ملی برای رفع مشکلات استان در این دستگاه کمک بیشتری گرفت.
استاندار گفت: از ۷۰۰ میلیارد اعتبار گرفته شده در نشست اخیر با رئیس جمهور ۵۰ میلیارد تومان به آموزشو پرورش اختصاص داده شده است ضمن اینکه در این خصوص در تلاش هستیم که سقف اعتبارات درخواستی یعنی ۱۰۰۰ میلیارد تومان را بگیریم.
وی ادامه داد: تلاش‌های زیادی برای دریافت اعتبارات بیشتر از دولت صورت گرفته است به گونه‌ای که متمم درخواستی‌های ما از مصوبات خود سفر بیشتر شده است چرا که به رئیس جمهور اعلام کردیم بخش زیادی از دستگاه‌ها و اعتبارات مورد نیاز ما در مصوبات سفر دیده نشده است.
احمدزاده افزود: در سفر‌هایی که به مناطق مختلف استان داشته ام، برخی مدارس اصلا قابلیت استفاده ندارند، برخی در فصل سرما و گرما نیازمند وسایل سرمایشی و گرمایشی هستند که باید تلاش کنیم این مشکلات رفع شوند. با بنیاد علوی صحبت کرده ام که مدارس احداثی این بنیاد بازنگری مجدد شوند و نسبت به رفع برخی نواقص آن‌ها اقدام شود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به ضعف برخی دستگاه‌ها در جذب اعتبارات گفت: نمی‌خواهم از دولت قبل انتقاد کنم، اما در دولت جدید اعتبارات خوبی تخصیص داده شده است و اصلا پذیرفتنی نیست با ضعف مدیران در جذب، این اعتبارات برگشت بخورد!
وی افزود: مشکلات ما زیاد است، نیازمند به اعتبار هستیم، پول هم در حساب دستگاه‌ها است، اما جذب نمی‌شود! و این اصلا پذیرفتنی نیست! مدرسه‌ای دیده ام که اصلا مدرسه نیست! این وضعیت را تغییر دهید این فاجعه است که اعتبارات برگشت بخورد!
احمدزاده ادامه داد: برای استان نیازمند اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد فاجعه است که ستاد اجرایی ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای اراضی شیب دار اختصاص داده است، اما مدیر دستگاه مربوطه از قبل عید تاکنون اقدامی نکرده است!
وی با اشاره به خطر عدم جذب اعتبارات در نوسازی مدارس گفت: در یک استان فلک زده نیازمند اعتبارات دولتی، فقط در یک دستگاه ۲۰۰ میلیارد تومان در خطر عدم جذب و برگشت خوردن است که از سازمان بازرسی و بازرسی استانداری می‌خواهم که با جدیت ورود کرده و موضوع را بررسی کنند.
استاندار گفت: مایه تاسف است که این اعتبارات جذب نشده است، این چه عملکردی است که برخی مدیران دارند؟! اصلا قابل قبول نیست و حتما باید تلاش‌ها صورت گیرد که در زمان باقی مانده این اعتبارات جذب شوند. باید اقدامات سریع و فوریدر دستور کار مدیران قرار گیرد.
احمدزاده افزود: از یک طرف التماس می‌کنید که نیازمند اعتبارات هستیم و از طرف دیگر در یک مورد ۹۰ میلیارد تومان در حال برگشت خوردن است!
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایات به مدیران هشدار داد که هیچ دلیل و توجیهی پذیرفتنی نیست و همه اعتبارات در همه دستگاه‌ها باید در زمان قانونی مانده جذب شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار