پس از حواشی اخیر
دکتر نیک اقبالی خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی : پیوسته خدای یگانه را حاضر و ناظر بدانند و وقت خود را صرف جلسات بیهوده و مشاوره با افراد با حب و بغض و مرسوم طایفه گری منطقه ننمایند.
کد خبر: ۱۰۳۹۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱ 15 April 2022

ماجرای حذف نام دکتر امین اله نیک اقبالی از چهره های برجسته چشم پزشکی کشور توسط مجموعه مدیریتی جدید دانشگاه علوم پزشکی که باعث شعله ور شدن موضع گیری های قومیتی شد ، با واکنش این پزشک نامدار هم استانی شد ."واکنش مشاور روشنفکر به اقدام علوم پزشکی " ، "واکنش رسمی به ماجرای حذف نام دکتر نیک اقبالی "
متاسفانه پس از فروکش کردن مسائل قومیتی در یکی ، دو سال اخیر اما با اقدامات نچندان جالب و بدون توجه به تبعات این اقدامات برخی مدیران از جمله دانشگاه علوم پزشکی ، بیم ورود استان به دوره ای دیگر از بروز اینگونه تنش ها و حساسیت ها می رود .
ریاست دانشگاه علوم پزشکی که از همان ابتدا ، انتصابش بسیار پرحاشیه شد و حتی برخی اعتقاد دارند فقط به دلیل مسائل قومیتی و با حمایت و اصرار شخص استاندار به این جایگاه رسید ، گویا چندان آشنایی بر فضای به شدت ملتهب پیرامون و تبعات تصمیمات و اقدامات مجموعه تحت مدیریت خود ندارد .
وضعیت دانشگاه علوم پزشکی همیشه متاثر از برخی فضاهای مسموم قومیتی و گاها سیاسی بوده است . تخلفات گسترده در عزل و نصب ها ، بکارگیری ها ، نفوذ نمایندگان ، استفاده از امکانات دانشگاه و حتی تخلف در پرداخت ها همیشه پاشنه آشیلی برای مدیران این دانشگاه بوده است و به میزان استقلال و یا توانایی های مدیران ، دوره های مختلف این میزان حواشی کم یا زیاد شده است .
به نظر می رسد در دوره اخیر با حواشی ایجاد شده به احتمال زیاد ، بار دیگر حاشیه های دانشگاه علوم پزشکی اوج گیرد که از هم اکنون ضمن توصیه و تذکرها به ریاست دانشگاه ، لازم است غلام نژاد و همکارانش تلاش کنند از پا گذاشتن در چنین مسیری حذر کنند .
این اتفاقات خصوصا مورد اخیر که مربوط به حذف نام دکتر نیک اقبالی از مرکز پزشکی هسته ای است ، باعث واکنش هایی از جمله فراخوان تجمع اعتراضی شد که با ورود فرماندار دنا و انتشار بیانیه این پزشک نام آشنا خواستار عدم برگزاری تجمع شد.
این پزشک نام آشنا در پیامی که بخشی از آن خطاب به غلام نژاد است ، آورده " پیوسته خدای یگانه را حاضر و ناظر بدانند و وقت خود را صرف جلسات بیهوده و مشاوره با افراد با حب و بغض و مرسوم طایفه گری منطقه ننمایند."
توصیه دکتر نیک اقبالی به رئیس دانشگاه علوم پزشکی / قوم گرایی اوج می گیرد ؟!
متن کامل پیام دکتر نیک اقبالی در خصوص اتفاقات اخیر:
بنام خداوند دانا و توانا
نخست از همشهریان گرامی و مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بپاس مراقبت از ارزش‌های علمی و فرهنگی و خدمتگزاران آن خطه تشکر می‌نمایم.
سپس مصلحت نمی‌بینم در زمان حساس کنونی تجمع و اعتراضی و یا راه پیمائی بخاطر تغیر نام محلی صورت گیرد، زیرا ممکن است چنین تجمعی موجب سوء استفاده و برداشت توسط عوامل نادان قرار گیرد.
وجود نام من بر روی هر تابلو و مکانی هیچگاه آرزو و خواسته من نبوده و در هنگام نامگذاری مرکز پزشکی هسته‌ای بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج، از من نظر خواهی نشد و مسولین خود چنین نتیجه گیری و اقدام کردند.
لطف خداوند و تعلق خاطر من به یاران و همه مردم استان و کشور و بشر زمینه ساز شد تا خدمتی ناچیز به مردم دیار خود نمایم و در رفع محرومیت آنجا بکوشم و پیوسته در مجامع علمی و بویژه چشم پزشکی نماینده استان باشم؛ و لذا توقع و توکلی جز به لطف خداوند ندارم.
لازم می‌دانم ضمن تبریک به ریاست محترم جدید دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خواهش کنم که از تجربه موفق و صادقانه ریاست محترم پیشین دانشگاه که موجب ارتقاء کمی و کیفی دانشگاه و خدمات بهداشتی درمانی گردید استفاده کنند و با بکار گیری مدیران و معاونین محترم آن سازمان خدمت به مردم مستحق و محروم منطقه را ادامه دهند و پیوسته خدای یگانه را حاضر و ناظر بدانند و وقت خود را صرف جلسات بیهوده و مشاوره با افراد با حب و بغض و مرسوم طایفه گری منطقه ننمایند.
خداوند فرصت خدمت به مردم محروم را به رئیس جدید عطا فرموده اند تا انشاءالله با روسفیدی این آزمون الهی و مردمی را بپایان برسانند.
دکتر امین اله نیک اقبالی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
چرا این توصیه ها را به فامیل خودش نمی کرد اونموقع که داشت اعضای خانواده و فامیلاشو در تمام رده های مدیریتی منصوب می کرد؟ دکتر غلام نژاد که دارن از تمام ظرفیت های استان استفاده میکنن. بس کنید حیا کنید بیشتر از این خودتونو کوچیک نکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
اگر جای نیک اقبال بودم اجازه نمی دادم عده ای برای تخلیه عقده های خودشون و انتقام گرفتن از رئیس جدید دانشگاه منو ملعبه دستشون کنن منم به شدت به نیک اقبال توصیه میکنم تا عده ای اونو هم مثل خودشون بی اعتبار نکردن ازشون اعلام برائت کنه
محمدجعفر ولی پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
متاسفانه کشور ما از مرکز هر بحث قوم گرایی و داماد پروری رسم شده ،اما استاندار ما که دم از دین و خدا می زند چرا اجازه چنین مسائلی قوم گرایی را می دهد مشکل جامعه این است نادانها مسؤل و نخبه ها زیر مجموعه
قلابی ها ننگ بشریت امروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
کینه این قلابی ها کینه شتری هست اما به زودی ازصندلی قدرت برداشته خواهد شد حیف آن دانشگاهی که یکی بنام .......درآن هئیت عملی هست ایشان آمدند یک استان را به هم بریزند چون کینه شخصی دارند ننگ برکسانی که با نام انقلاب بذرنفاق وکینه را دربین مردم ترویج می‌دهند نخبه کشی در ذات چنین آدمهای هست کسی که نداند اینها دنبال منافع طلبی ومنافع شخصی ومنافع حزبی وجناحی هستن نادان هست حکومت غلام نژاد به شیش ماه نمی‌رسد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار