در خصوص استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، نشانه های وجود دارد که هم می تواند صحت ادعای بالا را تایید کند و یا اینکه اگر چنین ادعایی در زمان حال صحت نداشته باشد اما می تواند پاشنه آشیلی برای احمدزاده در روزها ، هفته ها و یا ماه های آینده باشد !
کد خبر: ۱۰۳۹۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶ 16 April 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد خبری به نقل از یکی از کانال های کشوری پر بازدید منتشر شده است که در این خبر آمده است : با توجه به‌ تهیه گزارش  از سوی برخی از نزدیکان رئیس جمهور و با  تشخیص و برآورد  و تصمیم نهایی سید ابراهیم رئیسی تغییرات وسیع و گسترده ای از اواخر اردیبهشت در دولت شکل خواهد گرفت،
بدین صورت:
- حمیدرضا حاجی بابایی جهت تصدی وزارت کار برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی می گردد
-سید صولت مرتضوی جایگزین سردار وحیدی در وزارت کشور می شود
-احمد وحیدی بعنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی منصوب می گردد
_الیاس نادران بعنوان گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد جایگزین احسان خاندوزی می شود
-کیانوش سبزی پور بعنوان معاون پارلمانی رییس جمهور به جای سید محمد حسینی خواهد آمد
-منصوری استاندار تهران به عنوان معاون سیاسی وزارت کشور منصوب خواهد شد
-مجتبی زارعی رییس سابق بسبج اساتید کشور استاندار تهران می شود
_احمد امیرآبادی معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری خواهد شد
-فاطمی امین معاون علمی رییس جمهور می شود
-سورنا ستاری جایگزین فاطمی امین در وزارت صمت خواهد شد
-حسن مسلمی نایینی رییس جهاد دانشگاهی می شود
همچنین تغییر معاونین وزرا در برخی وزارتخانه ها و تغییر برخی استاندران از جمله یزد،لرستان،کهکیلویه و بویر احمد،خراسان شمالی،البرز و مازندران به خاطر ضعف عملکرد قطعی می باشد.
چرا احتمال تغییر استاندار کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد؟
هر چند انتشار چنین تحلیل ها و یا اخباری می تواند صحت داشه باشد یا نداشته باشد و یا اینکه تاحدودی به واقعیت نزدیک باشد اما در خصوص استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، نشانه هایی وجود دارد که هم می تواند صحت ادعای بالا را تایید کند و یا اینکه اگر چنین ادعایی در زمان حال صحت نداشته باشد اما می تواند پاشنه آشیلی برای احمدزاده در روزها ، هفته ها و یا ماه های آینده باشد !
در وهله اول انتخاب احمدزاده به عنوان استاندار تقریبا غیر قابل پیش بینی بود و انتظار نمی رفت که وی به عنوان استاندار دولتی که قرار است تغییری اساسی در کشور و استان ها ایجاد کند ، انتخاب و معرفی شود چرا که وی چندان مورد شناخت نبود و اشرافی هم بر وضعیت سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی استان نداشت همانگونه که به نظر می رسد هم اکنون هم ندارد!
به غیر از انتقادات به انتخاب احمدزاده به سمت استاندار ، اعتقاد برخی منتقدان بر ضعف مفرط در مواجهه با نمایندگان و تن دادن به برخی خواسته های انان خصوصا در بحث انتصابات است و احتمالا این اخبار برای ناظران کشوری بر عملکرد استانداران ارسال شده و پیگیری هم شده است .
انتصاب های بعضا بسیار ضعیف در مجموعه استانداری و خصوصا حوزه تحت مدیریت خود نشان داد که احمدزاده اصلا متوجه نشده است که در چه جایگاهی قرار دارد و این انتصابات ضعیف چه تبعاتی را در پی خواهد داشت .
مسئولیت دادن به افراد ضعیفی که در واقع وظیفه مدیریت همه امور استان برای استاندار را دارند ، یکی از اقدامات به شدت اشتباه وی بود که هر چه از زمان این انتصاب می گذرد ، بیشتر به اشتباه بودن آن ها پی برده می شود !
برخی افراد در کنار استاندار باید ، کل برنامه ها و وضعیت استان را رصد و مدیریت کنند در حالی که هیچ گونه تجربه کاری در این اندازه و با این اختیارات و مسئولیت نداشته اند ! حواشی پیش آمده برای برخی از معاونین و عدم هماهنگی و لینک کردن مدیران کل با استاندار از جمله ضعف های حوزه نزدیک به استاندار است که بی شک در ارزیابی کشوری مغفول نمی ماند .
یکی از پاشنه های آشیل استانداران گذشته که نهایتا منجر به تغییر آنان هم می شد، ورود افرادی که در شان این جایگاه نیستند پیرامون استاندار و زد و بند با برخی رسانه های نچندان خوشنام بود که البته در زمان استاندار سابق این موضوع تا حدود زیادی برطرف شد اما باز هم اینگونه به نظر می رسد که بر اثر خامی و بی تجربگی برخی افراد پیرامون استاندار ، وضعیت به همان منوال قبل از کلانتری برگشته است و شاید هم شدیدتر!
یکی از شاخص هایی که بررسی آن خبر تغییر استاندار را واقعی تر نشان می دهد ، وضعیت اقتصادی استان و منفعل بودن حوزه اقتصادی استانداری در خصوص عوارضی مانند تورم و رتبه بالای استان در کشور است . بی شک عدم تغییر در وضع موجود در حوزه اقتصادی می تواند بر پرونده ضعف استاندار برگه ای اضافه کند و تغییر وی را جلو بیاندازد .
عدم تغییر معاون عمرانی ، تغییر برخی مدیران و جایگزینی مدیرانی به مراتب ضعیف تر و کم تجربه تر و خطر عدم جذب اعتبارات چند صد میلیاردی در دستگاه های مختلف می تواند پاشنه آشیل دیگری برای تغییر استاندار کهگیلویه وبویراحمد باشد .
یکی از آفت های همیشگی درکهگیلویه و بویراحمد ، دمیدن بر طبل قوم و قبیله گرایی است که در این زمینه گاها افرادی بدون اینکه بخواهند یا از پیش برنامه ریزی کرده باشند ، به دلیل عدم آگاهی کافی از وضع استان ، به تشدید این وضعیت دامن زده اند مانند آنچه طی یکی دو روز گذشته در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رخ داده است که بسیاری بر این عقیده هستند عامل این حواشی ریاست دانشگاه علوم پزشکی است و همین افراد هم اعتقاد دارند که ریاست غلام نژاد ممکن نبود مگر با اصرارهای زیاد استاندار کهگیلویه و بویراحمد !
به هر جهت تغییر استاندار کهگیلویه و بویراحمد فعلا شایعه یا واقعیت در فضای مجازی و رسانه مطرح است اما آنچه که مهم است ، این است که استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، حتی اگر یک روز دیگر در مسند باشدباید تلاش کند ضعف های عنوان شده را برطرف کند چرا که اصلاح وضعیت نامطلوب از حسنات یک کارگزاردر جمهوری اسلامی است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار