در نشست خبری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مطرح شد :
غلام نژاد : علوم پزشکی یاسوج ۴۰۰ میلیارد تومان بدهکاری دارد، در زمانی که مدیریت دانشگاه را برعهده گرفتم تراز این دانشگاه منفی۳۲۰ میلیارد تومان بوده است. در شرایط کرونایی اعتبارات خوبی وارد استان شد که می شد بهتر از این اعتبارات جهت تجهیزات استفاده کرد.
کد خبر: ۱۰۴۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷ 07 May 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد محمد غلام نژاد در نشست با رسانه ها به مناسبت هفته سلامت ، گفت : از رسانه ها که در شرایط کرونایی در کنار ما بودند تشکر می کنم ضمن اینکه از رسانه هایی که ما را نقد منصفانه می کنند استقبال کرده و از هیچ رسانه ی منصفی از طریق دستگاه قضایی شکایت و پیگیری نمی کنم.
وی گفت : رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی سالهاست فعالیت می‌کنند و چشمان بیدار و گوش های شنوای جامعه هستید که دیگر حاشیه امنی برای هیچ مدیری باقی نمانده است ما از رسانه های که منصفانه قلم می‌زنند استقبال می‌کنیم، نقش رسانه ها در جامعه بی بدیل است، رسانه رسالت های مختلفی دارد یکی ایجاد همبستگی ملی است رسانه باید بتواند در میان احاد جامعه همدلی ایجاد کند و باعث مشارکت اعضای جامعه شوند.
وی گفت: قبلا رسانه ها وجود نداشتند و اطلاع رسانی کم انجام می شد اما اکنون هیچ مدیری حاشیه امنی ندارد ،من مدیر در خیابان باید حواسم به رفتارم باشد حتی بوق الکی نزنم و سبقت خطرآفرین نگیرم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به شرایط کرونا گفت:  من از رسانه ها و نقدشان استقبال میکنم اگر در ابتدای کرونا ضعف در تجهیزات داشتیم اگر رسانه ها نمی گفتند شاید مشکلات برطرف نمی شد.
غلام نژاد گفت: رسانه ای صدای جامعه است که وابسته به یک حزب و جناح نباشد رسانه باید برای همه بنویسد و درد جامعه را انتقال دهد.
وی با اشاره به تعداد زیاد رسانه ها و فضای مجازی  گفت: رسانه ای زنده است که فراگیر می نویسد و در خدمت یک قشر خاص نباشد چرا که اینگونه بخش دیگری از جامعه را از دست می دهد ، من از رسانه هایی که ما را نقد می کنند استقبال می کنم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: ما نیز یک دستگاه بزرگ هستیم نقایصی هم ممکن است وجود داشته باشد خوب است نقص ها درست و منصفانه انتقال داده شود و رفع نقص کنیم، اما رسانه ای را نمی پسندم که وقتی برای فردی ابلاغ میزنم علیه من مطلب می زند ، ضمن اینکه من را اینجا گذاشته اند که بتوانم عزل و نصب کنم . از طرف دیگر این همه دستگاه نظارتی وجود دارد که استعلامات را جواب می دهند . رسانه ها به جای اینکه خودشان را درگیر حواشی بی فایده کنند ما را منصفانه نقد کنند .
غلام نژاد گفت: قول می‌دهم از رسانه ای که منصفانه قلم می زند شکایت نکنم ، دنبال این نیستم به دنبال شکایت از رسانه باشم البته اگر منصفانه باشد و نقد کند، نه اینکه هزار بر چسب بی انصافی بزنند ،رسانه ها مطالبه گر عمومی باشند.
وی با اشاره به تغییر مدیران در استان گفت: چرخش نخبگان  چیز عجیب و دور از ذهن نیست، ابتدا برخی از همکاران ما آمدند و خودشان استعفا دادند که نمی توانند با دولت همراه باشند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه اگر در بیمارستانی اتفاقی می افتد آن را به دانشگاه علوم پزشکی تعمیم ندهیم و کل دانشگاه را زیر سوال نبریم گفت : استان ما یک استان توسعه نیافته است همه ما دخیل هستیم، همه ما می توانیم  به توسعه استان کمک کنیم ، منصفانه قضاوت کنیم و تخریب نکنیم.
غلام نژاد گفت: اکثر ارباب رجوع ها دنبال کار هستند گویا دانشگاه به بنگاه کار آفرینی تبدیل شده است، مردم و رسانه ها به دنبال مطالبه عمومی باشند .
وی اظهارکرد : احترام نمایندگان مردم در مجلس بر ما واجب است اما دستگاه سلامت دستگاه تخصصی است.
منفی 320 میلیارد تومان !
سرپرست دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: علوم پزشکی یاسوج ۴۰۰ میلیارد تومان بدهکاری دارد، در زمانی که مدیریت دانشگاه را برعهده گرفتم تراز این دانشگاه منفی۳۲۰ میلیارد تومان بوده است. در شرایط کرونایی اعتبارات خوبی وارد استان شد که می شد بهتر از این اعتبارات جهت تجهیزات استفاده کرد.
غلام زاده در خصوص بیش از ۶ ماه حقوق کارگران بیمارستان شهید جلیل یاسوج تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز در این خصوص روز پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به حساب بیمارستان شهید جلیل شده و به زودی حقوق کارگران بیمارستان پرداخت می‌شود.
وی ابراز داشت :در شرایط کرونا پول های خوبی وارد دانشگاه شد می شد در بخش خرید تجهیزات بیشتر جلو رفت ، اینکه مثلا برخی جایی را تحویل می گیرند و می گویند  یک شهر سوخته را تحویل گرفتم زیرسوال بردن خدمات نظام است اما  دانشگاه بدهکاری هایی دارد.
واقعیتی عجیب از بیمارستان های پاتاوه و چرام !
محمد غلام‌نژاد در پاسخ به سوالی در خصوص محجوریت حوزه بهداشت استان گفت: یکی از بهترین نظام شبکه داریم که در کشورهای همسایه چنین چیزی را شاهد نیستیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان باشت و چرام گفت: بهتر بود به جای ساخت بیمارستان در چرام تخت‌های بیمارستان دهدشت را افزایش دهیم در بهترین شرایط درآمدزایی سالانه بیمارستان چرام ۶۰ میلیون است در حالی که هزینه ۶۰۰ میلیون تومان است.
وی با بیان اینکه در انتصاب های ما در بیمارستان‌ها نمایندگان هیچ دخالتی ندارد ، گفت : بیمارستان پاتاوه در سیستم دانشگاه علوم پزشکی دیده نشده است و اولویت علوم پزشکی بیمارستان سی‌سخت است.
غلام‌نژاد با بیان اینکه عدالت در سلامت مدنظر است اما ردیف اعتباری خاصی برای بیمارستان پاتاوه دیده نشده است ، افزود : علوم پزشکی در زیرساخت‌های بهداشت و درمان با مشکلات فراوانی مواجه است.
غلام‌نژاد با اشاره به رکود در پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان گفت: حوزه بهداشت و درمان ۴۵ پروژه داشت که ۲۰ مورد آن راکد بود که به مناقصه گذاشتیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به گران‌فروشی برخی داروها توسط داروخانه‌های استان گفت: خودم هم با برخی داروخانه‌ها مشکل دارم، تعارض منابع‌هایی وجود دارد در این فکر هستیم که در سیستم دارویی استان تغییراتی ایجاد کنیم تا مردم راضی شوند.
غلام‌نژاد در خصوص جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ثبت‌نام ما در رشته دندانپزشکی پذیرش تمام شده است اما چون قرار است ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی افزایش یابد با نظر وزارتخانه دانشجوی خارجی پذیرش خواهیم کرد.
وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی به لحاظ نیروی مازاد در رتبه اول کشور است و حتی در پرداخت حقوق فروردین ماه کارکنان با ۱۴ میلیارد تومان کسری مواجه شدیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار